ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

سال 1393 سال پر خیر و برکت برای همه ی مردمان خوب این سرزمین باد.


سالی بدون دروغ ، خشکسالی و دشمنی


ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها تسلیت باد.


جلسه کمیته پشتیبانی ستاد عتبات عالیات شهرستان رامسر در تالار و رستوران هتل آج کتالم برگزار شد.


با مشارکت شهرداری کتالم و سادات شهر و سپاه ناحیه رامسر جلسه کمیته پشتیبانی ستاد عتبات عالیات شهرستان رامسر در تالار و رستوران هتل آج کتالم برگزار شد.


محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا - با مشارکت شهرداری کتالم و سادات شهر و سپاه ناحیه رامسر جلسه کمیته پشتیبانی عتبات عالیات شهرستان رامسر در تالار و رستوران هتل آج کتالم برگزار شد.  در این جلسه  مظاهر باقرسلیمی شهردار کتالم و سادات شهر ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین گفت: خدا را شاکریم که این توفیق نصیب من و اعضای محترم شورای شهر شد که میزبان این ستاد معنوی در شهر کتالم و سادات شهر باشیم.

وی افزود در یک قرن گذشته بازسازی عتبات عالیات در کشور همسایه ما عراق انجام نشده بود لذا پس از سقوط دولت صدام  و توصیه های مقام معظم رهبری کارهای بزرگی در مکان های زیارتی صورت گرفت که برای ادامه کار نیاز به مشارکت همه ی مردم است و امیدوارم همه ی مدعوین در این امر خیر شرکت کنند.

در ادامه حسن فرخ فر رئیس ستاد عتبات شهرستان از مشارکت مردم در تأمین اعتبار مورد نیاز 23 متر مربع  از صحن مطهر حضرت زهرا   ( س ) در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین علی ( ع )در نجف  اشرف تقدیر و تشکر کرد.

ستار جمالی دبیر ستاد عتبات و عالیات شهرستان رامسر نیز در این نشست گفت: در سال 1390 در شهرستان رامسر یک کمیته پشتیبانی ستاد عتبات عالیات تشکیل که در تامین هزینه ها گام های مثبتی در این بخش برداشته شد.

وی افزود در جلسه استان مازندران عملکرد ستاد رامسر مورد الگو قرار گرفت و قرار شد در شروع سال 93 همه ی شهرستان ها مثل شهرستان  رامسرعمل کنند و دارای یک کمیته پشتیبانی باشند .

 جمالی افزود : در مأموریت اولیه جهت جمع آوری کمک های نقدی به مبلغ 000/000/69 تومان برای ساخت 23 مترمربع از صحن حضرت زهرا ( س ) اقدام شد و تعهدات شهرستان رامسر نسبت به شهرهای همجوار زودتر تأمین شد که جای تقدیر و تشکر از مردم ولایی و فهیم شهرستان را دارد.

وی افزود بنا به توصیه مقام معظم رهبری در نجف اشرف صحنی با زیربنای بالغ بر 20 هکتار در شش طبقه به عنوان دومین صحن بزرگ زیارتی جهان ساخته می شود و قرار شد این صحن که 50 درصد رشد فیزیکی داشته تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.

در این جلسه خیرین محترم کتالم و سادات شهر مبلغ 78 میلیون ریال جهت بازسازی عتبات عالیات اهدا نمودند و در پایان جلسه صادق حمیدی فرماندهی سپاه ناحیه رامسر از مشارکت مردم شهرستان و ادارات و نهادها و میزبانی شهرداری و شورای شهر کتالم و سادات شهر کمال تشکر و قدردانی را نمود.  

در انتهای مراسم نیز ستاد عتبات عالیات استان از صادق حمیدی به عنوان یکی از فرماندهان فعال و کوشا در بخش جمع آوری کمک ها تقدیر و مورد تشویق قرار داد.

برپایی جشنواره جشن نیکوکاری ، کارگاه نقاشی ابتدایی ، مهد کودک در مصلی جواد الائمه شهرستان رامسر


                                                                                                                                                 

محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا - پرویز سرایی مدیر کمیته امداد شهرستان رامسر گفت : هر ساله به مناسبت 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه و در آستانه ی سال نو جشن نیکوکاری برای کمک به دانش آموزان نیازمند در شهرستان رامسر  مانند دیگر نقاط کشور برگزار می شود.


 وی افزود : در این جشن که یک جشن ملی است و در سراسر کشور برگزار می شود.  این جشن با همکاری صدا و سیما ، نیروهای مقاومت بسیج  ، همکاران کمیته امداد امام و آموزش و پرورش برپا می شود.


 سرایی در ادامه افزود : ما در شهرستان رامسر 1 پایگاه ثابت و 4 پایگاه سیار محلات و چند اکیپ سیار دیگر به صورت حضوری در  بازار حضور یافته  و از  افراد خیر کمک های نقدی را جمع آوری کردند.


 وی گفت :  کمیته امداد امام خمینی پس از جمع آوری کمک ها در اولین فرصت مناسب با برنامه ریزی، این هدایا را در اختیار دانش آموزان و خانواده ها  نیازمند قرار می دهد.


 وی در پایان عملکرد 10 ماهه خود را به شرح زیر عنوان کرد:  زکات جمع آوری شده در سال 91 مبلغ 175 ملیون ریال و در سال 92 مبلغ 275 ملیون ریال که در سال 92 ، 63% رشد داشته است.


در برپایی جشن نیکوکاری در سال 91 مبلغ  حدود450 ملیون ریال و در سال 92  نیز ، 450 ملیون ریال جمع آوری شد.


در جمع آوری واحد درآمد مشارکت  های مردمی در سال 91 مبلغ 12 میلیارد ریال و در ده ماهه سال جاری 44 میلیارد ریال که 27% رشد داشتهاست.


در حادثه ی برف امسال مبلغ 227 ملیون ریال تاکنون به افراد تحت پوشش کمک شد.


پرداخت وام کارگشایی به مبلغ  2 میلیارد و دویست و شصت ملیون ریال ؛ پرداخت جهیزیه نوعروسان 630 ملیون ریال ؛ برای ساخت و تعمیر مسکن یک میلیارد ریال ؛  برای وام خود اشتغالی 9 میلیارد ریال  ؛  برای درمان خانواده ها 56 میلیون ریال و برای کمک به مستمری بیکاران 7 میلیارد ریال پرداخت شده است.


 پرویز سرایی از همه خیرین خصوصاً مردم شریف و شهرستان رامسر که با حضور در جشن نیکوکاری  و یا کمک نقدی و غیر نقدی خود کمیته امداد امام شهرستان را پشتیبانی کردند تشکر و قدردانی کرد.

حاجی فیروز با سواد شهرما...


موسی عطوفت شمسی دبیر سرویس فرهنگ و هنر ساحل دریا - در چندروز اخیر ما در رامسر شاهد حضور یک هنرمند حاجی فیروز بودیم که با هنرنمایی خود بوی بهار وعید را به ارمغان می آورد .


در گپی که با این هنرمند داشتیم او خودرا داوود بهمنی معرفی کرد .این هنرمند اراکی ازسال 57 وارد عرصه ی هنربازیگری شد و نمایشنامه هایی را به عنوان بازیگر وکارگردان در پرونده هنری خوددارد.اوعلاقه شدید به بازیگری در ژانر کودکان دارد . رازگل سرخ ، سمانه وسمیرا ، شغال خرسوار، یوسف کنعان ، گلی وجی جی ، شبیه پدر و.....


او 25سال است درهنرشبیه خوانی فعالیت می کند ودرسوگواره های مختلف جوایزی دریافت نموده است.


بهمنی دارای مدرک کارشناسی دررشته تئاتر می باشد وجوایزی هم از جشنواره های تئاتر دریافت نموده است وهم اکنون نیزترم4سینمارا در دانشگاه آزاد رامسر می خواند .


 ازانگیزه اش درمورد حاجی فیروز ورامسر پرسیدم : گفت مدتی است که در رامسر تئاتر برگزارنمی شود ویکی از دلایلم به نوعی ارادتم به تئاتر رامسر است واین که انشاالله حرکتی بشود .


ازخاطرات این چندروز پرسیدم گفت: جلوی ماشینی را گرفتم وشروع کردم به ارباب خودم ....ناگهان دیدم که استادم است ولی اومرا نشناخت...و یا زن وشوهری که با هم دعوا گرفته بودند ومن رفتم وبا خواندن وتشویق به خنده آنها را خنداندم و وقتی خواستم به من شاباش بدهند گفتم چیزی نمی خوام فقط قهرنکنید وبخندید وبا هم مهربان باشید.

آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان رامسر



محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا - با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور هشتاد نفر از فراگیران قرآن در امامزاده محمد لمتر رامسر برگزار شد.


ابراهیم عزیزپور رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در کل کشور اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز براساس دستورالعمل های واصله و با استفاده از مربیان مجرب (خانم قربانپور، آقای بازیار) که هر دو حافظ کل قرآن هستند اقدام به برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم در شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر با حضور 80 نفر در سنین مختلف نمود.


 وی افزود : امیدوار است با گسترش کلاس های حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان حضور نوجوانان و جوانان در این کلاس پر شور تر باشد.  

درغلتان را دادیم و آب نبات گرفتیم


ابوذر باقر سلیمی کارشناس ارشد تهیه کنندگی صدا و سیما


بحرانی که با بارش برف در بهمن امسال در غرب مازندران به وجود آمد نشان داد دستگاه های اجرایی شهرستانی و استانی یا در آمادگی کامل برای مقابله با آن به سر نمی بردند و یا امکانات و محدودیت هایی درون سیستمی امکان خدمت رسانی بهتر به مردم غرب مازندران را از آن ها سلب کرده بود. یکی از دستگاه هایی که در برف اخیر نتوانست از انجام ماموریت های محوله ی خود برآید صداوسیمای مرکز استان مازندران ـ شبکه تبرستان ـ بود که نتوانست خبرها ، آلام و مشقت هایی مردم را با سرعت ، دقت و صحت و براساس رسالت و ماموریت هایش منتشر سازد.


سرعت  در انتشار اخبار را "مسدود شدن راه های مواصلاتی بین شهری" از او سلب نموده بود و رسانه ای که هنوز به مانند دهه های پیشین اصرار دارد  خبرها را از خبرنگار آزاد خود در شهرستان ها با تاخیری چند ساعته و گاهی چند روزه  با استفاده از نوار و نه با استفاده از اینترنت و فیبر نوری دریافت کند از پرداختن به برف منطقه نه به دلخواه و سیاست های خویش بلکه توسط یک عامل بیرونی به نام برف بازبماند. صحت اخبار با نشان دادن تصاویر شهرها و روستاهای گرفتار در برف به دست می آید که آن  فرصت هم از دست رفت و در نهایت نبودن برق و آب از یک طرف و نبودن اخبار بحران برف در رسانه های محلی و ملی از سوی دیگر مردم منطقه را در آن چند روزه بحران ؛ به فراموش شدگانی مبدل ساخت.


مدیرکل صدا و سیمای مازندران هم به همین بهانه برای روز جمعه دوم اسفند در چالوس درنشست هم اندیشی با مدیران و نمایندگان غرب استان شرکت نمود و در نهایت تصمیم بر آن شد که صدا و سیمای مازندران از سال 93 ، درهفته "دو ساعت" برنامه تلویزیونی از غرب استان تهیه و پخش نماید و فرماندار چالوس هم از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار برای ساخت استودیو در چالوس خبر داد.


در نگاه اول همه موارد درست جلوه می نماید و نوید از یک بازی « برد ـ برد » می دهد و همه افراد از نتیجه به دست آمده از آن جلسه خشنود و خرسند بیرون آمده اند و حتی شاید بعضی از افراد حاضر در جلسه سرود فتح هم سروده اند که بالاخره صدا و سیمای استان به یکی از خواسته های ایشان تمکین نمود اما اگر کمی از مقدمه موضوع دور شویم دریافت می شود که این خوشحالی تداومی نخواهد داشت و به قول حضرت حافظ که "عشق اول نمود آسان ولی افتاد مشکل ها" و پس از انجام چند ماه اولیه و در مرحله اجرا این توافق است که مشکلاتی عیان خواهند شد که کل داستان را تحت تاثیر قرار می دهد و مسیر آن را تغییر می دهد و آن را به بایگانی می سپارد و تازه آن هنگام است که به این نتیجه می رسیم که " درغلتان را دادیم و آب نبات گرفتیم ".


بی گمان نقش ضعیف رسانه استانی در برف بهمن ، مدیرکل آن را نه در موضعی بالا بلکه در موضعی قرار داده بود که آماده  دادن هر نوع امتیاز از جانب آن رسانه به شهرهای غرب استان  در جلسه هم اندیشی بود اما این فرصت به آسانی از دست رفت و حتی شخص ایشان هم گمان نمی برد با دادن آب نبات هایی این چنینی و با دست پر به ساری برگردد. چرا می گویم آب نبات چون وقتی"وعده تولید و پخش دو ساعت برنامه از غرب استان در سال 93 " داده شده :


1                      چرا تاکنون این اقدام از سوی صداو سیمای مازندران صورت نگرفته بود و چرا در چنین موقعی ایشان به فکر ساخت چنین برنامه ای افتاده اند؟


2                       با آرزوی تداوم طول مدیریت حمیدی ؛ چه تضمینی است که مدیرکل پس از ایشان راه ایشان را ادامه دهد و دستور به توقف برنامه فوق الذکر ندهد؟


3                      چه کسانی تولید برنامه را بر عهده خواهند گرفت؟ عوامل صدا و سیمای مازندران یا هنرمندان شهرستان های غرب مازندران که هر کدام از این ها دارای مسایل مبتلابه خود هستند. درباره ی تهیه کنندگان مرکز مازندران که وضع تغییری نیافته و امروزه اینان به مانند توریست به غرب مازندران سفر می کنند البته تهیه کنندگان مشکلاتی نظیر دوری راه تا رامسر ، کافی نبودن برآورد برنامه  و... را دلیل عمده این کار می دانند که در جای خود استدلال های منطقی است. درباره ی هنرمندان شهرستانی آیا هنرمندی یافت می شود که سیاست ها و استانداردهای برنامه سازی صدا و سیما را بداند؟ اگر یافت می شود نحوه ی همکاری  او چگونه خواهد بود  ؟!! و ... . از این دست دلیل می توان بی شمار ارائه نمود.


4                      صدا و سیمای مازندران تا چه زمانی می خواهد تولید این برنامه را ادامه دهد؟! آیا وقتی آب از آسیاب ها افتاد  و اذهان، برف را به فراموشی سپردند به تدریج این برنامه هم به محاق خواهد رفت؟ و در نهایت با وضعیت مالی که صدا و سیمای استانی با آن دست و پنجه نرم می کند و زیاد تعریفی هم ندارد آیا قرار است صدا و سیمای ماندران کل هزینه تولید برنامه را بپردازد یا با مشارکت فرمانداری های شهرهای غرب استان این برنامه تولید می شود؟!!


 و در باب ساخت استودیو در چالوس:


تجربه ساخت دفاتر خبری در شهرستان ها در استان های مختلف ما را به این نتیجه می رساند که این دفاتر بیشتر نقش تزیینی ، رفاهی و خوابگاهی را دارند تا تولیدی و استفاده  نمودن از آن ها برای تولید و پخش برنامه ها و خبرهای مختلف.پس از چندی این استودیو هم به سرنوشت آن دفاتر خبری دچار خواهد شد و  بعد از مدتی بلا استفاده خواهد شد و این داستان غم انگیز دوباره تکرار خواهد شد. باز هم اینجا این سوال پیش می آید که هدف از ساخت استودیو در چالوس چیست؟ آیا شبکه تبرستان  در نظر دارد  بعضی از برنامه های خود را از این استودیو برای بینندگان خود پخش نماید؟! و چه کاربردی از این استودیو برای مدیران و سیاست گذاران شبکه تبرستان متصور است؟


تمام آن چه مصوب شد برنامه های کوتاه مدت و بیشتر نقش مسکن را دارد نه برنامه دراز مدت و راه کار دایمی . برای حل این نقصان باید به فکر رسانه غرب استان بود و آن هم می تواند حداقل یک رادیو باشد آن هم " رادیو دریا ". رسانه ای که هم امکانات سخت افزاری آن در چالوس موجود است و هم به نسبت رسانه های دیگر ارزان و به راحتی قابل دسترسی است و دورترین منطقه استان را می تواند به راحتی  تحت پوشش خود درآورد .


 از لحاظ قوانین داخلی صداوسیما این کار برای اولین بار نیست که تجربه می شود که یک استان دارای دو رادیو یا دو تلویزیون استانی باشد. برای مثال استان آذربایجان غربی دارای صداوسیمای مرکز اورمیه و مهاباد ، صداوسیمای استان خوزستان داری دو صدا و سیمای اهواز و آبادان است.


به جای صرف وقت و هزینه برای راه کارهای کوتاه مدت به فکر طرح نو و دایمی یعنی راه اندازی " رادیو دریا " باشید رسانه ای که همدم روزهای خوشی و همراه ایام سختی است.


این حریفان، در شبِ عشرت مرا یارند و بس

روزِ محنت آن که می‌آید به کارِ من تویی

 

مسابقات قهرمانی کیوکشین کاراته کشور در رامسر



 محمدرضاجنت قربانی خبرنگار ساحل دریا   -  مسابقات کاراته دررشته کیوکشین کاراته در روز جمعه 16 اسفندماه 92 درسالن ورزشی شهید صدرالدین صدر سادات شهر با حضور پرشور ورزشکاران  علاقه مندان ودوستداران این رشته ورزشی برگزار شد.


داوود یوسفی رئیس هیئت کاراته شهرستان در این زمینه گفت : این دوره از مسابقات با همکاری جنتی رئیس اداره ورزش وجوانان  و شرکت  150 ورزشکار ازاستان های مازندران ، گیلان ، گلستان  و اردبیل و ورزشکارانی ازشهر های محمودآباد چالوس نوشهر آمل و.....در رده های سنی نونهالان نوجوانان جوانان وبزرگسالان درمجموع در14وزن پیگیری شد و در پایان مسابقات با تشویق های تماشاگران که باعث دلگرمی ورزشکاران شده بود ، به ترتیب استان های مازندران ، اردبیل ، گلستان و گیلان حائز مقام های اول تاچهارم شدند وبه نفرات برتر هر وزن مدال وحکم قهرمانی اهدا شد.


درحاشیه مسابقات به پاس تجلیل از زحمات پیشکسوت رامسری « رمضان جعفرنژاد » با اهدای جوایزی از ایشان تقدیر شد.

 

مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در شهرستان رامسر برگزار شد.



 محمدرضاجنت قربانی خبرنگارساحل دریا - مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدائی ومتوسطه اول و دوم در دوقسمت پسران ودختران درشهرستان رامسر برگزار شد.


این مسابقات که هرساله با حضورپرشور دانش آموزان مستعد وعلاقه مند همراه است به همت اداره ی آموزش وپروش شهرستان رامسرومعاونت تربیتی اداره ؛ در رشته های مفاهیم قرائت قرآن ، حفظ قرآن ،  اذان ، مداحی ، نهج البلاغه ، صحیفه ی سجادیه ،  احکام وانشای نماز برای پسران در مدرسه تخصصی قرآن(فرید) ودبیرستان افتخاری برگزار شد وسرانجام پس ازبه عمل آوردن امتحان وبررسی داوران نفرات برتر اول تا سوم مشخص شدند.


نتایج به دست آمده در مقطع دوم متوسطه به ترتیب مدارس نمونه ی دولتی لاریجانی ،  افتخاری ،  امام سجاد ( ع ) ومدرسه احمدی بیشترین نفرات برتر را دارا بودند وهمچنین نفرات اول هر رشته به مرحله بعد مسابقات یعنی مرحله استانی که فروردین ماه سال آینده در شهرستان رامسربرگزار می شود راه پیدا کردند.

 

برگزاری مسابقه فوتسال جام دهه ی مبارکه فجر در باشگاه نیما طواف زاده کتالم


محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا  - علی اصغر غضنفری مسئول هیئت فوتبال کتالم گفت : با همکاری اداره ی ورزش جوانان شهرستان و شرکت 10 تیم از شهرستان های تنکابن و رامسر مسابقه ی فوتسال جام فجر و یادبود شهدای کتالم که قرار بود در ایام دهه ی مبارک فجر در سالن زنده یاد نیما طواف زاده کتالم برگزارشود به دلیل بارش سنگین برف با تاخیر انجام شد.


سوت آغاز این مسابقات در شب جمعه مورخه2/12/92به صدا درآمد. در این مسابقات که باهمکاری هیئت فوتبال کتالم واداره ورزش وجوانان شهرستان رامسر برای اولین بار برگزار می شد تیم های المهدی(عج) ، مقاومت نیاسته ، فروشگاه پکیج خانجانیان ، لوازم ساختمانی برادران ، مدیران خودرو ، هایپرسنترخزر ، اتحادیه لوازم یدکی ، آشپزخانه فروزان تنکابن ، تشرام کتالم ومصالح شیروانی جوربنیان دردو گروه پنج تیمه با یکدیگر رقابت کردند .

 

 در پایان مسابقات و اعلام نتیجه ؛ تیم اتحادیه لوازم یدکی شهرستان مقام اول با هدیه ی مبلغ یک میلیون ویکصدهزار تومان باجام قهرمانی ،  تیم پکیج خانجانیان مقام دوم با هدیه ی مبلغ هفتصدوپنجاه هزارتومان  و تیم مدیران خودرو با هدیه ی مبلغ سیصدوپنجاه هزار تومان مقام سوم را کسب نمودند .


برترینهای این مسابقات : بهترین مربی وسرپرست امیدرستمیان ، بهترین بازیکن وآقای گل حسین حبیبی ، بازیکن اخلاق مرتضی همتی همگی از تیم اتحادیه لوازم یدکی ؛   فنی ترین بازیکن وحید دوستداری از تیم مدیران خودرو انتخاب شدند.  

 وی افزود از افشین سعیدی مسئول کمیته مسابقات ، مهرداد کردرضائی دبیر هیئت فوتسال ، حسین علیپور مسئول روابط عمومی هیئت فوتسال ، فرید پودهی مسئول کمیته جوانان ، فرامرز نیاستی مسئول مالی هیئت فوتسال ، عظیم غضنفری و روح الله کردرضایی مسئول اجرایی مسابقات ، محمد رضایی مسئول اجرائی مسابقات و محمد رضایی مسئول فرهنگی هیئت فوتسال که در برگزاری مسابقه با ما همکاری داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

دیدار رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با امام جمعه ی شهرستان رامسر


محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا -  به مناسبت هفته ی منابع طبیعی و آبخیزداری ؛  رئیس و کارکنان آن اداره با سید جلیل مرتضوی امام جمعه ی شهرستان رامسر دیدار کردند.


 در این دیدار سید مهدی مولائی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز به مناسبت هفته ی منابع طبیعی (15 تا 21 اسفندماه) به اتفاق همکاران به دیدار امام جمعه آمدیم تا گزارشی از عملکرد و وضعیت فعلی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان را به عرض ایشان برسانیم تا از راهنمایی ها و نصایح ایشان استفاده لازم را ببریم.


سپس سید جلیل مرتضوی امام جمعه گفت: آن چه که در شمال کشور وجود دارد و به نظر من اول سرسبزی و شادابی جنگل و مرتع مشهود است و هرچه در این زمینه کار کنیم یک جهاد و یک عمل مقبول است در پیشگاه خداوند.


 وی افزود:  خدا را شاکرم که امروز انسان هایی چون شما هستید که میراث کهن را حفظ و اصلاح می کنید و برای احیای آن در حد جان مایه می گذارید و از خداوند متعال می خواهم که در این راستا به شما خیر دنیا و آخرت را عنایت کند.


 مرتضوی در ادامه افزود :  امروز فرهنگ سازی در حفظ مراتع و جنگل به استاندارد بین المللی رسیده و مردم خودشان را میراث دار این جنگل و مرتع می دانند و این نگاه مرهون زحمات شما عزیزان است، شماهایی که به وظایف عمل و دلسوزی می کنید و در مقابل حفظ و نگهداری جنگل و منابع طبیعی کوشا هستید و مردم نیز به تبعیت از دلسوزی شماها عملکرد مثبتتان را در سرلوحه کار خود قرار می دهند.

سال 93 ؛ سال وعده های جذاب و شب نشینی های داغ


 

سال 93 هم سالی است انتخاباتی و پر از وعده های رنگارنگ و شب نشینی های جذاب و شایعه های داغ و زنده باد و مرده بادهای باحرارتی که در هر کوی و برزن جاری می شود.


ابوذر باقرسلیمی

کارشناس ارشد تهیه کنندگی صدا و سیما


اسفند سال93 ماه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. کاندیداهای شاخص انتخابات قبل از شروع سال 93 ستادهای خود را فعال نموده اند و یارگیری، محافل و شب نشینی های شبانه خود را آغاز نموده اند و دراین بین افرادی هم نامشان شنیده می شود که تاکنون شواهدی در دست نیست که آمدنشان تا چه اندازه قطعی است. آمدن ها و نیامدن هایی که به  داستان انتخابات شور و حرارات می بخشد.


در همه ی انتخابات اولین کسی که خودش را بیشتر از دیگران دارای حق می داند و سعی می کند دوباره صندلی بهارستان را از آن خود کند" نماینده ی فعلی" است. تاریخ انتخابات منطقه نشان داده هیچ گاه بخت با نماینده فعلی همراه نبوده و وی نمی تواند برای دومین بار متوالی بر کرسی نمایندگی مردم بنشیند.


 نگاه کنید به ابوالفتح نیکنام که در انتخابات مجلس هشتم با رای قاطع 36 هزارنفر توانست حائز اکثریت آرا شود اما در مجلس نهم با کسب 5 هزار و 637  نفرهفتم انتخابات شد. البته نباید از یاد برد که نیکنام یک روز قبل از پایان زمان قانونی تبلیغات تایید صلاحیت شد .


 اما این دوره یک استثنایی هم با خود دارد. بعد از ابطال انتخابات و حواشی ای که باخود  به همراه داشت ، شریعت نژاد ـ نماینده فعلی ـ در انتخابات میان دوره ای که خرداد امسال برگزار شد، پیروز انتخابات و وارد مجلس شد. این اتفاق برای اولین بار نیست که در حوزه انتخابیه ی تنکابن ، رامسر و عباس آباد رخ می دهد. درمجلس دوم ، در تاریخ اول اسفند64 ، بر اثر سقوط هواپیمای اف ـ 27 در نزدیکی شهر اهواز ، آیت الله محلاتی به همراه هفت تن از نمایندگان مجلس به شهادت رسیدند. یکی از آن هفت نماینده ، ابوالقاسم رزاقی نماینده مردم تنکابن و رامسر بود. بعد از شهادت شهید رزاقی ، انتخابات میان دوره ای در سال 65 برگزار شد و سید علی اکبر طاهایی به مجلس راه یافت. در انتخابات مجلس سوم  در سال 67 باز این علی اکبر طاهایی بود که رای اکثریت مردم را از آن خود کرد و به مجلس رفت اما در انتخابات چهارم مجلس ابوالفتح نیکنام ؛ صندلی نمایندگی را از آن خود کرد.


از نگاه تاریخی اگر بر این فرض استوار باشیم که "تاریخ تکرار می شود" بر اساس شواهد تاریخی شریعت نژاد بار دیگر به مجلس راه خواهد یافت اما آن چه در این میان نباید مورد غفلت قرار گیرد  متغیر  "رقبای او " و میزان محبوبیت آن هاست که متغیری بسیار اثرگذار است.


از مهمترین افرادی که ستادهای خود را فعال کرده می توان به " جلال الدین حیدری " اشاره کرد. وی در انتخابات مجلس هشتم با 23 هزار  رای نفر دوم انتخابات بعد از نیکنام شد و پس از ناکامی در انتخابات  و پس از به وزارت رسیدن شمس الدین حسینی به عنوان " مشاور وزیر در امور ایثارگران و مدیرکل بازرسی وزارت اقتصاد " منصوب شد. در انتخابات مجلس نهم ابتدا وارد میدان شد اما با پایان زمان ثبت نام او به فرمانداری نرفت و ثبت نام نکرد. در این دوره او بنا به قراین و شواهد وارد میدان شده و حتی گفته می شود که کاندیداتوری خود را با حسینی وزیر سابق اقتصاد هماهنگ کرده است.


اما در این میان به تازگی وبلاگی آغاز به کار کرده که بنای دعوت از شمس الدین حسینی برای ورود به انتخابات مجلس سال آتی را گذاشته است.هرچند تاکنون اظهار نظری درباره رد یا تایید این وبلاگ از سوی حسینی و یا اطرافیان نزدیک او نشده اما اگرمیزان دعوت ها و ابراز علاقه ها به اندازه ای برسد که حسینی را متقاعد سازد که او هم به مانند زاهدی ( وزیر سابق علوم )، میرکاظمی ( وزیر سابق نفت و بازرگانی) ، مصری ( وزیر سابق رفاه) وارد گود انتخابات مجلس شود معادلات کلاً به هم خواهد ریخت و در بین چهره های مدعی انتخابات او تنها کسی است که چهره ای است ملی و می خواهد وارد گود انتخابات محلی شود.بر مبنای همین شناخت و سابقه ی سخنگویی او ؛ کار آسان تری  برای متقاعد ساختن مردم در پیش دارد.


حسینی که بعد از داوود دانش جعفری در سال 87 ، عهده دار وزارت اقتصاد شد به مدت 5 سال تا پایان دولت احمدی نژاد در این سمت باقی ماند و حتی در سال 90 بعد از افشای فساد بزرگ بانکی استیضاح شد اما استیضاحش رای نیاورد .از کارهای او می توان به طرح های ملی و البته جنجالی : سهام عدالت ، هدفمندکردن یارانه ها، خصوصی سازی اشاره کرد. او در دوره ی وزارت ، گفته می شود زادگاه خود را از یاد نبرد پروژه هایی نظیر تکمیل کمربندی تنکابن ، برگزاری مسابقات  بین المللی کشتی جام شهید شیرودی و... از کارهای ماندگار اوست. هرچند امسال بعد از کنار رفتن او از پست وزارت ، مسابقات جام شیرودی در حد و اندازه محلی و نامطلوب با مسئولیت سهراب لاریجانی برگزار شد فردی که در جریان استیضاح حسینی ،جهانگیرزاده ـ نماینده ی مجلس ـ از او به عنوان مشاور وزیر در غرب مازندران یاد کرده بود.


کاندیدا شدن او از حوزه تنکابن و رامسر تیزبینی او را می رساند؛ او به خوبی آگاه ست که رفتار  انتخاباتی مردم در حوزه انتخابیه ی رامسر بر اساس" قبیله" و "شهر" صورت می گیرد نه بر اساس دیدگاه "سیاسی". او  همچنین می داند که اگر از حوزه انتخابیه ی تهران و با قرار گرفتن در لیست احزاب و جناح ها  مثلاً جریان پایداری یا طرفداران دولت احمدی نژاد بخواهد وارد مجلس شود کار بسیار سخت و تاحدی غیر ممکن را در پیش رو دارد زیرا بر اساس نگاه تاریخی ، اولین انتخابات مجلس بعد از روی کار امدن دولت جدید ؛ لیست طرفداران دولت ، لیست برنده انتخابات تهران است اما این رفتار در حوزه ی انتخابیه ی شهرهای کوچک صادق نیست. در نهایت باید گفت شانس برنده شدن او در انتخابات منطقه را  اگر" صد"فرض کنیم در تهران "صفر " خواهد بود و شاید این یک تاکتیک انتخاباتی از سوی طرفداران دولت قبلی باشد برای این که مجلس دهم را از دست ندهند ؛ کاندیداهای خود را در سراسر کشور و بر اساس زادگاهشان توزیع کنند تا در مجلس بعدی اقلیت تاثیرگذار باشند و آن را از دست ندهند و در سپهر سیاست ایران نقش داشته باشند.


" سردار جمشید حجتی نیا " از دیگر کاندیداهایی است که باید از او یاد کرد . حجتی نیا ، اگر جعفر قلی راهب ـ نماینده دوره پنجم و هفتم  مجلس ـ نخواهد وارد میدان انتخابات شود شاید تنها رامسری خواهد بود که قصد جلوس بر صندلی مجلس را داشته باشد و این مولفه او را بسیار وسوسه خواهد کرد که با اطمینان بیشتری وارد کارزار انتخابات گردد. هرچند او تاکنون فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز ننموده اما اظهارنظرها و مقالات او در روزنامه ها نشان از عزم  جدی او برای  آزمودن دیگر بار بخت خود دارد. دوره ی پیشین او با 15 هزار و 68 رای توانست قاطعانه نفر اول انتخابات در شهرستان رامسر شود اما در مجموع آرای شهرستانها، نفر چهارم انتخابات با 23 هزارو 256 رای گردید.


فرماندار پیشین تنکابن هم سودای نشستن بر صندلی بهارستان دارد. "غلامرضا مشایخی" دوره قبل با 24 هزار و 302 رای و با 277 رای کمتر نسبت به درویشعلی شمس نفر سوم انتخابات گردید ؛ انتخاباتی که در نهایت باطل شد. او هم ستادهای خود را در شهرهای مختلف  فعال کرده است تا باردیگر شانس خود را امتحان نماید. هرچند او در انتخابات میان دوره ای سال 92 با 41 هزار و 376 رای نفر دوم انتخابات میان دوره ای شد.


نباید از جعفر قلی راهب ، ابوالفتح نیکنام ، بوذر جمهر خلعتبری ،بهروز ماچیانی  هم غافل شد. افرادی که هنوز مشخص نیست می آیند یا عطای نمایندگی را به لقایش در این دوره انتخابات بخشیده اند. اما آن چه مشخص است و نکته  بسیار مهم و تاثیرگذاری که نباید از یاد برد  این است که به نظر می رسد کاندیداهای شاخص این دوره از انتخابات به سلامت از دروازه ی شورای نگهبان قانون اساسی خواهند گذشت و بازی دستخوش اما و اگر نخواهد شد . فقط می ماند که اینان بر تصمیم "خود ؛ بر آمدن پایدار باشند یا خیر.


سال 93 هم سالی است انتخاباتی و پر از وعده های رنگارنگ و شب نشینی های جذاب و شایعه های داغ و زنده باد و مرده بادهای باحرارتی که در هر کوی و برزن جاری می شود.

دو گانه ی غم و شادی در آغاز سال نو



سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 33  ؛  بیست و نه اسفند ماه  1392




در تقویم قدیم ایرانی 365 روز سال به 12 ماه 30 روز تقسیم می شد و پنج روز باقی مانده خارج از تقویم بوده و به اصطلاح از عمر محسوب نمی شد. این پنج روز را پنته ، پنتک و در گویش قدمای منطقه پنجیک نام گذاری کرده اند.


پنجیک روزهای زنده نگهداشتن یاد اموات و سر زدن به گورهای آنان و اهدای هدایا و نذورات برای شادی آن ها ؛ سپری می شد.


پس از آن نیز چهار روز اول سال نو را به دیدار زندگان ، بزرگان ، خانواده ، دوستان و آشنایان رفته و در مدلی دیگر به شادمانی و جشن می پرداختند.


مجموع پنجیک و چهار روز نخست سال ، 9 روز یا نو روز را تشکیل می داد. هرچند برخی معتقدند نو روز همان روز نو است و اولین روز سال جدید را می گفتند. 



همینک نیز مردم ایران نه به اندازه ی پنج روز ؛ اما آخرین پنج شنبه ی سال را به دیدار مقابر اموات می روند و برای شادی روحشان از خدا طلب مغفرت می کنند و اما چهار روز نخست ؛ در تقویم رسمی ، تعطیل و همان سنت پیشنیان را برای دیدار بزرگان ، اقوام و آشنایان را پاس داشته اند.


اما انتهای سال 1392 و آغاز سال 1393 هم زمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد و مردم منطقه مانند سالیانی پیش که ماه شهادت حضرت امام حسین علیه السلام با آغاز سال نو یکی شده بود ، ضمن پاسداشت سنت نیاکان و دید و بازدیدهائی که تحت عنوان صله رحم از تاکیدات موکد اسلامی نیز هست ، حرمت ماه محرم را حفظ نمودند ؛ امسال نیز با دوگانه ای از شادی و غم چنان با مدیریت کارآمد عبور می کنند که بر هیچکدامشان خللی وارد نشود.


بزرگداشت اموات و صله ارحام و « دوست داشتن چیزی که پیامبر اسلام دوست دارد » ؛ نکات ظریفی است که مردم ایران با آغاز سال نو آن را به جهانیان عرضه خواهند داشت. 


شاید این تقارن نزدیک ترین تکرار سنت پیشینیان در یادکرد اموات و زندگان باشد. با درخواست سالی پر برکت از کرامت اهل بیت علیهم اسلام ، امید است آینده ی روشن ایران اسلامی به بهترین وجه رقم بخورد.

« آرامش » استوار ایستاده است

آتش سوزی به وقوع پیوسته در یکی از برج های آرامش در اربکله سادات شهر که در اثر سهل انگار و عدم دقت یکی از ساکنین بوجود آمده بود ، پس از نفوذ در طبقات  3 و  4 و  5  مهار شد.

شاهدان عینی از وارد شدن خسارت به وسایل داخل خانه و از ایستائی سازه ی آن در مقابل شعله های آتش گزارش کرده اند. با حضور خبرنگار ساحل دریا در محل و گفتگو با مدیر مجموعه ی آرامش میزان خسارت وارده بر واحد های دچار حریق هنوز محاسبه نشده است.

مدیر مجموعه ی آرامش بلافاصله اقدام به مرمت و ترمیم خسارت به ساختمان کرده است.

معارفه فرماندار جدید رامسر در ساعت 14عصر روز شنبه مورخه 17 اسفند برگزار می شود.


معارفه فرماندار جدید رامسر در ساعت 14عصر روز شنبه مورخه 17 اسفند در محل آمفی تئاتر هتل بزرگ رامسر با حضور مهمانان ، مسوولین و مردم برگزار خواهد شد.


حسین شعبان سروری متولد رامسر است و از سوابق ایشان می توان موارد ذیل را ذکر کرد :


کارشناس ارشد حقوق دانشگاه مازندران ،

رزمنده دفاع مقدس ، سابقه 20 ساله در وزارت کشور،

معاون فرمانداری رامسر(85-1381)،

بخشدار مرکزی محمود آباد(81-1377)،

رییس اداره ی حقوقی شهرداری زرقان فارس (76-1375)،

رییس اداره ی در آمد شهرداری زرقان(75-1374)،

مدیر گروه کالایی اداره کل بازرسی و نظارت استان فارس (74-1373)،

کارشناس برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری ویژه تنکابن(92-1385)،

دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاری فرمانداری تنکابن،

رابط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مازندران،ن

ماینده استاندار مازندران در کمیسیون تقسیم اراضی کشاورزی (92-1385)


میباشد. رستم زرودی فرماندار فعلی رامسر از کارکنان آموزش و چرورش است و به گفته ی خودش مجددا به سیستم آموزش و پرورش عزیمت خواهد کرد.

پرویز سرایی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رامسر شد.

شامگاه ششم اسفند مراسم تودیع و معارفه ی  ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان برگزار شد. در این مراسم  علی اکبر سیدی جای خود را به معاونش پرویز سرایی داد.




سرابی تغییر وضعیت مددجویان و رسیدگی بیشتر وضعیت آنان را از اولویت های کاری خود خواند.




هیات تحریریه ی ساحل دریا ضمن تقدیر از ریاست قبلی ، انتصاب سرابی را به ریاست کمیته امداد خمینی شهرستان رامسر ؛ صمیمانه تبریک می گوید.


عکس ها از وب نوشت حسین قاسمی

دولت هیچ اقدام جدی برای رفع مشکلات ناشی از برف مازندران انجام نداده است


شریعت‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم۱۲/اسفند/۱۳۹۲ :

خبرگزاری تسنیم: نماینده تنکابن در مجلس گفت: دولت تاکنون هیچ اقدام جدی در زمینه برف استان مازندران انجام نداده است.

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت کمک به مردم بحران‌زده استان مازندران در بارش سنگین برف اخیر گفت: دولت تصمیماتی در این زمینه گرفته، اما جریان زندگی برای مردم بسیار سخت می‌گذرد و به نظر می‌آید اتفاقی که در شمال کشور و در غرب مازندران افتاد، خیلی جدی گرفته نشد.


وی با بیان اینکه ضایعه‌ای که در غرب مازندران رخ داد، خیلی بیشتر از یک زلزله چند ریشتری اثرات تخریبی داشت، گفت: در برف اخیر خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، باغات و گلخانه‌های مردم و تاسیسات استان وارد شد، اما در جریان زلزله باغات و بخش‌های کشاورزی آسیب چندانی نمی‌بیند.


نماینده تنکابن اضافه کرد: در شرایط فعلی 3 هزار خانه مسکونی تخریب شده و مردم در خانه‌های دیگران اسکان یافته‌اند که باید خانه‌های خراب شده خود را بازسازی کنند. اما منبع درآمدی ندارند چرا که منبع درآمدی آنها از طریق بخش کشاورزی بود که از بین رفته است.


شریعت‌نژاد تاکید کرد: مردم استان در این شرایط بسیار محتاج و نیازمند دستگیری دولت هستند و بنده در این زمینه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم. اینکه می‌گویند یک سوزن به خود بزن و یک جوال‌دوز به دیگران، مصداق همین موضوع است.


وی با بیان اینکه فکر می‌کنم دولت‌مردان ما اصلا فضا و مشکلات مردم غرب مازندران را درک نمی‌کنند، افزود: یک نفر چند روز می‌تواند در خانه فرد دیگری میهمان باشد؟ در حال حاضر حدود یک ماه از بارش برف می‌گذرد و ما نمایندگان هیچ پاسخی برای مردم نداریم و نمی‌دانیم به آنها چه جوابی بدهیم و بگوییم خانه شما چطور بازسازی می‌شود و چطور به باغات شما رسیدگی خواهد شد در حالی که در سال 86 نیز در این زمینه فضای بی‌اعتمادی شکل گرفته بود.


نماینده مردم تنکابن سرعت عمل اقدامات را بسیار کند دانست و گفت: تکلیف مسئولان استانی نیز مشخص نیست و آنها نیز نمی‌دانند باید چه جوابی به مردم بدهند و مردم باید تعطیلات عید را در حالی پیش‌رو داشته باشند که مشکلات آنها باقی مانده است.


شریعت‌نژاد با بیان اینکه بودجه‌ای که برای جبران این موضوع اختصاص داده شده بسیار ناچیز است، اظهار داشت: اصلا معلوم نیست این بودجه چه زمانی به دست مردم می‌رسد و ابهام در این موضوع بسیار زیاد است.


وی ادامه داد: باید ستادی در این زمینه شکل می‌گرفت تا این بحران را به صورت ویژه پیگیری کند و سرعت عمل را بالا می‌برد و مردم در منطقه آثار تصمیمات مثبت دولت را احساس می‌کردند، اما هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نگرفته و اگر از مردم پرسید می‌گویند هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. از ما نیز بپرسید می‌گوییم تصمیمی در هیئت دولت گرفته شده است اما هنوز حتی به استان ابلاغ نشده است.


نماینده مردم تنکابن اضافه کرد: اینکه چطور به مردم برسند و تسهیلات در اختیار آنها بگذارند، اصلا روشن و شفاف نیست و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست و مسئولان استانی نیز روی این موضوع توجیه نیستند که باید چه کنند.

درگذشت مادر شهید عزیزالله علی اکبری

 

مادر شهید "عزیز الله علی اکبری" پس از یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت  و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.  

 

پیکر آن مرحومه فردا پنج شنبه ۸ اسفند ساعت ۱۴ از منزل آن مرحومه واقع در "کوچه شهدا روبه روی بانک صادرات شعبه مرکزی ( نارنج بن ) تشییع و در آرامگاه بهشت زینبیه به خاک سپرده می شود.  

 

ساحل دریا برای آن سفر کرده غفران و برای بازماندگان صبر حمیل از خداوند مسئلت دارد.  

جلال الدین حیدری آمد

جلال الدین حیدری وارد  کارزار نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی شد. وی که در ادوار گذشته در انتخابات مجلس حضور داشته چهره نام آشنایی برای مردم شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد است. آخرین دوره حضور او به انتخابات مجلس هشتم بر می گردد که توانست با به دست آوردن اعتماد 23 هزار نفر ، نفر دوم انتخابات پس از نیکنام گردد. او پس از این ناکامی ، به عنوان مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران و مدیر کل بازرسی وزارتخانه منصوب گردید. در انتخابات دوره نهم مجلس ابتدائاً وارد گود انتخابات شد اما معلوم نشد چرا اصلاً ثبت نام نکرد . 

 

در این روزها که  طرفداران دکتر شمس الدین حسینی بحث آمدن وزیر سابق اقتصاد را پیش کشیده اند باید دید که حیدری آیا تا انتهای راه  خواهد آمد یا به احترام آقای وزیر کنار خواهد رفت . هر چند او تلویحی اشاره کرده که بحث کاندیداتوری خود را حسینی هماهنگ کرده وایشان اعلام نموده اند که قصد ندارد در انتخابات مجلس وارد شود . 

 

 البته باید خاطر نشان ساخت این نقل قول قبل از حرکت طرفداران حسینی در ساخت وبلاگ و دعوت از او برای وارد شدن به انتخابات مجلس بعدی است. شاید با افزایش دعوت از حسینی اوجدی تر به انتخابات مجلس نگاه کند و ترغیب شود به مانند  بعضی ازهمکاران خود در دولت احمدی نژاد نظیر زاهدی ، میرکاظمی،مصری ردای نمایندگی مجلس را بپوشد.  

 

پیش از حیدری ، مشایخیان فرماندار پیشین تنکابن هم ستادهای محلی خود را فعال ساخته بود. درکنار او ، نماینده فعلی ـ شریعت نژاد ـ هم پیشتر فعالیت ستادهای خود را آغاز نموده است تا بتواند برای یک دوره ۴ ساله دیگر در مجلس به امر قانونگذاری بپردازد.  

 

سال 93  به مانند امسال هم سالی است انتخاباتی. انتخاباتی که با بحث آمدن یا نیامدن چهره های شاخص، میدان معادلاتش هر روز به هم می ریزد.  

 

همایش نکوداشت استاد حسن رحیمیان 21 اسفندماه برگزار می گردد.


همایش نکوداشت استاد حسن رحیمیان با رویکرد ترویج فرهنگ قدرشناسی از خادمان عرصه های اجتماعی و فرهنگی 21 اسفندماه برگزار می گردد.

  

انجمن های دوستداران میراث فرهنگی سخت سر ،اهل قلم و یاران اردیبهشت،جمعیت نگاه سبز،فصل نامه سمن رامسر،شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر،موسسه فرهنگی هنری نسیم رامسر،مجمع امورصنفی مشترک شهرستان رامسر،شورای اسلامی و شهرداری رامسر،شورای اسلامی و شهرداری کتالم و ساداتشهر،شورای اسلامی بخش مرکزی ،کانون دوستی رامسر،شورای اسلامی شهرستان و هتل رستوران خلج  از برگزار کنندگان این آیین می باشند.

 

مراسم از ساعت 15 روزچهارشنبه 21اسفند در سالن آمفی تئاترهتل رامسرآغازو برنامه هاشامل پخش کلیپ و نماهنگ از استاد رحیمیان،پیام دکتر منوچهر ستوده ،سخنرانی یکی از همکاران ، چهره های علمی و فرهنگی یا یکی از مسولان فرهنگی ،اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ،سخنرانی استاد رحیمیان می باشد.

 

استاد حسن رحیمیان متولد 1309رامسر دارای مدرک فوق لیسانس فلسفه و علوم تربیتی ،مولف کتاب فرهنگ زبانزدهای رامسر جلد 1و2 که جلد 3 آن نیز توسط انتشارات معین اردیبهشت 93 آماده توزیع می گرددهمچنین دبیر انجمن اهل قلم رامسر،رییس هیئت امنای انجمن دوستداران  میراث فرهنگی سخت سر،رییس هیئت مدیره انجمن یاران اردیبهشت،رییس هیئت مدیره کانون توسعه،رییس هیئت امنای جمعیت نگاه سبز،رییس شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد رامسر،مدیر مسول فصل نامه سمن رامسر می باشند.وی همچنین مدیر کلی فرهنگ و هنر گرگان و اولین مدیر کل فرهنگ و هنر مازندران و مدیر کلی فرهنگ و هنر تبریز و...را در کارنامه مسولیتی خود دارد.

ساختمان تچر یا برج پیزای رامسر ؟


شنیده ها حاکی از آن است که ساختمان پروژه تچر جنب بانک صادرات  شعبه ی شادسر دور میدان امام  خمینی رامسر که با مشارکت شهرداری رامسر در حال ساخت می باشد و دارای اسکلت فلزی می باشد ، در حالی که تنها اسکلت آن برپا شده و باری بر آن وارد نشده است ، پس از بارش برف سنگین و به جهت وزش باد از راستای خود خارج شد.


ایجاد انحراف در ساختمان ، کارفرما و پیمانکار را به پای کار آورد و با کمک کشش جرثقیل سعی در اصلاح انحراف یاد شده دارند. بهتر است بازرسین نظام مهندسی ، بازرسان شهرداری ، ناظر پروژه ، کارفرما و پیمانکار نسبت به اصلاح روند کار و ارایه گزارش کارشناسی به مردم ، اقدام نمایند.

رقابت برای مجلس بعدی کلید خورد

13 ماه تا برگزاری انتخابات بعدی و 1.5 سال تا پایان دوره ی دوساله ی نماینده ی منطقه رامسر ، تنکابن و عباس آباد باقی مانده است اما ظاهرا یکی از کاندیداهای علاقه مند ، آغاز رسمی فعالیتش کلید خورده است.


سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت محمود احمدی نژاد با راه اندازی وب نوشتی با مدیریت همیارانش ، کلید انتخابات بعدی را وارد زبانه ی سایت های مجازی کرده است.


در چند مطلب منتشره ی این وب نوشت  می توان موارد زیر را رویت کرد:


زندگینامه دکتر حسینی

در این نوشتار ظاهرا از ایشان برای انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی دعوت شده است.

وب نوشت   http://doktor-hosini.blogfa.com  سایت حامیان ایشان می باشد.

همواری راه لیگ برترفوتسال استان ؛ برای تیم خلعتبری رامسر



   محمدرضا جنت قربانی خبرنگار افتخاری ساحل دریا   -  تیم فوتسال محمد رضاخلعتبری رامسر در هفته ی هفدهم لیگ دسته اول فوتسال استان مازندران در روز پنجشنبه 24/11/92درسالن ورزشی زنده یاد نیما طواف زاده کتالم  به استقبال تیم رده دومی آذربایجان تنکابن رفت وبا پیروزی 2بر1 مهمان خود را باشکست بدرقه کرد.


دراین مسابقه امید رستمیان سرمربی تیم خلعتبری رامسر ترکیبی از بازیکنان جوان وذخیره  خود را به میدان فرستاده بود در نیمه اول با درخشش بازیکن خوش تکنیک وبااخلاق خود هادی کیا مرادی با یک گل به برتری رسید. ولی درنیمه دوم تیم آذربایجان تنکابن که چیزی برای ازدست دادن دراین بازی نداشت سروپا حمله شد وبالاخره بازی را به تساوی کشاند. تیم بدون شکست خلعتبری درنیم فصل دوم ؛ اواسط نیمه دوم  توسط سجاد شیرودی بازیکن جوان خود گل دوم را وارد دروازه حریف کرد و با برد این بازی مهیج باتوجه به سه بازی عقب مانده ای که دارد درسه هفته مانده به پایان مسابقات علاوه بر کسب مقام قهرمانی گروه غرب لیگ دسته اول فوتسال استان مازندران که با حضور نه تیم برگزار می شد به پلی آف  این دوره از مسابقات هم راه یافت تا برای رسیدن به لیگ برتر فوتسال استان با دو تبم برتر گروه شرق  پیکار کند.


ساحل دریا نتایج به دست آمده رابه امید رستمیان  سرمربی و کادر فنی وبازیکنانش تبریک عرض می نماید.

 

آرامش پس از بحران


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 31  ؛  سی م بهمن ماه  1392



بارش برف 140 سانتی متری که در 50 سال اخیر در غرب مازندران بی سابقه بود و نحوه ی مدیریت و رسیدگی به مردم و منطقه  ، باعث شد بار دیگر انگشت اشاره ی اتهام به فقدان توجه مرکز نشینان استان نشانه رود.


کمبود زیر ساخت های اولیه ی رفع بحران برف از جمله تجهیزات بازگشائی معابر و ماشین های برف روبی ، و انباشته شدن مسیر های تردد از برف یکسو و قطع آب و برق و کمبود نان و مایحتاج عمومی از دیگر سو و حتی فقدان پوشش خبری مناسب در روزهای نخست ، آزمونی برای کارکرد در مدیریت بحران بود.


هرچند تلاش شبانه روزی مدیران  شهرستانی که در این چند روز فرصت دیدار و حتی مکالمه ی تلفنی با خانواده هایشان ، از آن ها سلب شد ؛ بسیار سخت و آزار دهنده بود ، اما مردم راضی نشدند. نارضایتی مردم به سبب کمبود تلاش مدیران نبود بلکه به لحاظ نرسیدن به خواسته های منطقی و بسیار ساده ی قابل حصول بود. فقدان ارتباط مناسب به علت قطع برق و از آن مهمتر نبود شماره ای برای پاسخگوئی در مواقع بحرانی ، دسترسی به مسوولان را دشوار کرده بود ؛ تا جائی که به زعم مردم « هیچ کس پاسخگو نبود! ».


رسانه ی بومی استان مازندران در سه روز اول بحران نتوانست خوب عمل کند و حجم مشکلات و مصائب را به درستی پخش تا عمق بحران به مسوولان استانی و کشوری منعکس شود . هرچند ارتباط برخی شهروندان با مسولان رده بالای کشوری و رسانه ای توانست پوشش خبری مناسب و حضور با تاخیر مسوولان استانی و کشوری را سبب شود و این امر مرحمی بر دل مردم منطقه بود اما در عمل گرهی از کارهای مورد نیاز مردم در چهار روز نخست  را باز نکرد.


اینک اما بحران فروکش کرده است، اما دامنه ی نارضایتی ها نه تنها کاهش نیافته بلکه مطالبات دیگری بر آن افزون شده است. وقت آن رسیده تا در آرامش پس از بحران برضعف های مدیریتی و کمبودهای تجهیزاتی از همینک برای آینده تدبیر شود و مصرانه از استان و کشور مطالبات به حق مردم پوشش داده شود ؛ خسارات برآورد صحیح و پرداخت شود ، وعده های مسوولین استانی و کشوری عملیاتی شود و با گفتن این هم تمام شد چند باره مشکلات 86 و 92 را در سال های بعد تجربه نکنیم.

گردش کار بحران برف در یک نگاه کوتاه


مهدی حلاجیان مدیر مسوول نشریه ی ساحل دریا -  بحران برف که از غروب روز جمعه  11 بهمن آغاز شده بود و تا روز سه شنبه ادامه داشت ، با قطع برق در روز شنبه و به دنبال آن قطع آب و اتمام شارژ موبایل ها وارد مرحله ی بحرانی شده بود ، سرانجام با مشارکت مدیران شهرستانی و حضور مدیران استانی و کشوری خاتمه یافت. در مروری از چهار جنبه ،  گردش کار بحران در یک نگاه کوتاه در ذیل ارایه می شود. بدیهی است این نگاه کوتاه برگرفته از نظرات مردم در معابر  محافل ، گفتگو های تلفنی ، فضای مجازی و ... اخذ شده است و هدف آن تقویت راه کارهای آتی می باشد.

 

ضعف ها

-  تلفن خاص برای جوابگویی به مردم در ستاد بحران نبود مردم به هرکجا زنگ می زدند کسی پاسخگو نبود.

- عمده نگرانی مربوط به مدیریت بحران شهرستان ، منطقه و کشور بود که گویی هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای مواجهه با بحران نداشت.

- در بحران سپید برای مشکلاتی نظیر تامین نان و آذوقه مردم (باز بودن کافی نانوایی و بقالی و میوه فروشی و ... با قیمت عادله ) ، حمل و نقل عمومی (تاکسی، اتوبوس بین شهری و راه های ارتباطی اصلی) ، جریان اطلاع رسانی( وجود بی خبری مطلق از وضع موجود و پیش بینی اتفاقات بعدی و ...) و پوشش حمایتی مناطق و افراد آسیب دیده از برف یا برنامه ای وجود نداشت یا به قدر کافی نبود.

- تخلیه ی با تاخیر آب معدنی در سطح شهر، اگر در جای جای شهر آب معدنی فروخته می شد خیلی بهتر بود چون از نظر اب نوشیدنی مردم در مضیقه بودند.


- حضور کمرنگ صدا و سیما در پوشش اخبار حوادث و هشدارها در سه روز اول


- ضمن تقدیر از شرکت های خصوصی در حل معضلات بحران ؛ حضور شرکت برادران نجفی ، پیمانکار فرودگاه ( شرکت گیل گستر )، پیمانکار کنار گذر ساحلی ( قرارگاه خاتم الاوصیا ) ،  شرکت آب معدنی جواهرده در همیاری به مردم به شدت کمرنگ بود هرچند هربخش خصوصی برای بقای شرکتش تلاش می کند اما انتظار از کسانی که به شهر مدیون هستند بیش از این بود.

-  برخی مدیران که فقط برای رفع بحران در منزل استخدام شده بودند گلایه مندند.

-  برخی نیز فقط دنبال جمع اوری اموال خود  و رفع مشکلات شخصی بودند .

قوت ها

- شوراهای شهر و شهرداری ها به دنبال پاسخگویی به پرسش ها و انتقاد مردم بودند.
- مردم در مجموع و به طور نسبی از آمادگی مدیریت بحران ناراضی و از عملکرد حوزه های تحت مسئولیت مدیران  برای رفع بحران ، راضی  هستند .

- شرایط را با شهرهای همسایه  اگر قیاس کنید متوجه می شوید که بحران خوب مدیریت شد و هیچ کس انتظار چنین برفی را نداشت .

- روز اول با تقسیم رامسر به چهار ناحیه و دعوت از پیمانکاران خصوصی کار مدیریت بحران آغاز شد.


- هماهنگی با مساجد جهت در اختیار قرار دادن موتورهای برق به نانوائی ها  صورت گرفت و تهیه ی نان با سختی اما قابل حصول بود.


- در 24 ساعت اول خیابان های اصلی شهر ، ورودی کتالم و سادات شهر، مسیر تردد جواهرده و جنت رودبار بازگشائی شد و اکثر ادارات فعال بودند.


- کمک به بیماران صعب العلاج ، بیماری های خاص و بازگشائی مسیر منازل بیماران دیالیزی ، فعال نمودن ناوگان حمل و نقل شهری  یکی از نقاط قوت این بحران بود.


-  اداره گاز دچار مشکل خاصی نشد.

 

 

برنامه های برای آینده

- با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف توجه به موارد زیر کارگشاست.

- راضی کردن همه و برآوردن تمامی توقعات کار دشواری است و حصول رضایت همه ی مردم کار ساده ای به نظر نمی آید ، اما این امر تلاش بیشتری را می طلبد.

- ابزار و نیروی انسانی دو رکن اساسی مدیریت بحران است که متاسفانه ابزار به اندازه ی کافی نبود تا گام دوم یعنی مدیریت نیروی انسانی برداشته شود، تلاش برای تکمیل تجهیزات از همین امروز آغاز گردد.


-اجرای مانورهای متنوع و شناسائی  توانایی ها و  و فراخوان نیروهای توانمند می تواند به بهتر شدن اوضاع در آتیه کمک کند.

-پیش بینی مجوز پایگاه امداد نجات هوایی و دریایی و زمینی که در غرب مازندران در شهرستان رامسر ( یکی از آخرین مصوبات شورای شهر سوم در سال 1388 و مصوب دولت با بودجه معلوم ) پیگیری شود و زودتر به انجام رسد.


 

 

تشکر و قدر دانی

- تشکر از همه کسانی که در این مدت  یک هفته بطور شبانه روزی و به دور از خانه و خانواده بدون هیچ چشم داشتی و تنها در جهت امدادرسانی و خدمات رسانی به مردم و مناطق بحرانی رامسر پای کار بودند و در حد توان خود برای رفع مشکل شهر کمک کردند .

- ائمه ی جمعه ، فرمانداران ، بخشداران ،اداره ی برق ، اداره ی راه و شهرسازی ، شرکت گاز ،  فرماندهان سپاه ، شورای تامین ،  اعضای شوراهای شهر و روستا ، دهیاران و شهرداران ، ادارات هلال احمر  منطقه ، رئیس بیمارستان امام سجاد ( ع ) رامسر ، درمانگاه شهید مهدیقلی عزیزی ، مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ، علی امینی شاد شهردار شهر شهمیرزاد و ارسال ماشین آلات در رفع مشکلات ، نانوائی ها ، مردم  پرتلاش و زحمتکش که خودجوش به رفع مشکلات پرداختند ، رئیس جمهور ، وزیر راه ، وزیر نیرو ، استان دار ، سخنگوی دولت  و همه ی آن هائی که از استان و کشور همراه و همگام بودند.

مدیریت در بحران


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 30 ؛  پانزدهم بهمن ماه  1392


مدیریت در بحران

از غروب شب جمعه که به گزارش اداره ی هواشناسی برف و سرما شمال کشور را فرا خواهد گرفت ، ساعاتی نگذشته بود که آرام آرام زمین های شمال کشور سفید پوش شد.این رخت زیبا اما اندک اندک در برخی از شهرستان ها از سفید پوشی گذشته و ارتفاع آن در شهرستان های تنکابن و رامسر تا 140 سانتی متر و در برخی از شهرستان های غرب گیلان تا 250 سانتی متر اوج گرفت.


مشکل منطقه ی غرب مازندران پس از برف ؛ از زمانی شدت گرفت که در اثر بارش برف ، یکی از دکل های 63کیلوولتی تغذیه ی برق غرب مازندران در « سرو لات » از مدار خارج شد.با ازدیاد زمان قطع برق به مرور آب لوله های شهر نیز در اثر فقدان پمپاژ از مدار خارج شد. حال ؛ منطقه ی غرب مازندران بی آب و برق ، در سرمای برف منتظر مدیریت ، مدیران شهرستانی بود. کمی بعد نیز مشکل تامین نان در نانوائی ها ، بدون آب و برق بروز کرد و مدتی بعد تر نیز شارژ موبایل ها و تلفن های منازلی که شارژر برقی داشتند ، بر کاهش اطلاع رسانی ها افزود.


مدیران شهرستان ها که آمادگی مدیریت بحران برف را پیش روی خود برنامه ریزی کرده بودند به ناگاه با مشکلات مهم تری چون تامین آب ، نان ، برق و کم کم سایر مایحتاج زندگی مواجه شدند و عملا دایره ی هماهنگی و شیرازه ی مدیریتی اشان به هم ریخت.

... و ناگهان بحران ؛  پدید آمد و همه را درگیر کرد.هرچند مدیران شهرستان ها تمام تلاش خود را برای مدیریت بحران به کار گرفتند ؛ اما با وسعت دامنه های بحران و چند جانبه بودن مشکلات بر نارضایتی مردم منطقه افزود شد. آنان که اینک بدون آب ، برق ، کمبود نان ، مسدود بودن راه های ارتباطی و دست آخر زیان های ناشی از فرو ریختن سقف خانه ها ، مغازه ها ، انبارها و مهم تر از آن ازبین رفتن مرکبات موجود بر درختان و بعضا انبارهای خود یا بستگان مواجه شدند ؛ مهم ترین و اولین نکته اشان بحران برف نبود بلکه انگشت اتهام به بحران در مدیریت شهری بود.


شاید با افزایش « تدبیر » و « امید » می شد از نگرانی های جامعه کاست اما...

پیام تشکر شهروندان عباس آبادی


ضمن تقدیر از زحمتکشان شهرستانی و استانی جای دارد از نزسا-قرارگاه سازندگی خاتم - هلال احمر -آماد ترابری سپاه و آماد نیروی انتظامی که ما را در شهرستان عباس آباد و شهرهای اطراف مورد حمایت قرار دادند تشکر کنیم

مهندس این پیام اهالی عباس آباد و حومه را انتقال دهید