ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

باطل شدن اولین دوره انتخابات شوراها در جواهرده

 

 

 به  نقل از منابع آگاه، هیات اجرایی انتخابات شورای شهر و روستای رامسر در نظر دارد انتخابات روستای جواهرده را به دلیل تخلف کاندیداها " باطل " اعلام نماید.


هر چند شیوه برگزاری انتخابات در جواهرده و نبودن صندوق شورا در صندوق سیار مستقر در سلمل و جیرکوه و اعلام یکی از مسئولین قبل از برگزاری انتخابات که هر کاندیدا بالاتر از 50 رای داشته باشد انتخابات مخدوش از نظر اوست این ایده را به ذهن متبادر می ساخت که قرار نیست اولین دوره انتخابات شورا در جواهرده به سرانجام درست برسد.


این  در حالی است مشابه تخلفاتی که در جواهرده اتفاق افتاده، در صندوق مستقر در نارنج بن و ابریشم محله رخ داده و صحت انتخابات به تایید هیات اجرایی شهر رسیده است.


از هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتظار می رود در برابر این خواسته نامعقول هیات اجرایی مقاومت  نماید.


تکمیلی:

براساس تماس تلقنی بخشدار با مدیر مسئول  ساحل دریا این خبر به صورت قطعی تایید نشد اما ایشان احتمال باطل اعلام نمودن نتایج شورا در جواهرده  را رد نکرد ولی نتبجه قطعی را به 20 روز دیگر موکول نمود.


استقبال از فوتبالیست رامسری


به گزارش پژواک رامسر مراسم استقبال از فوتبالیست تیم ملی آقای محمد رضا خلعتبری امروز ساعت 17 از جلوی پاسگاه میانحاله رامسر برگزار می شود


از ورزشدوستان و علاقه مندان به فوتبال ، تیم ملی و نماینده ی خوب رامسری آن دعوت به عمل می آید

پیام تشکر جلیل پورمنصوری کاندیدای شورای جواهرده

برای عشقم جواهرده و بخاطر آنها که در آن آرامش می یابند

جلیل پورمنصوری


پدیده شورا و مشارکت شهروندان در اداره محل زندگی و زیست خود از آرمانهای انقلاب بوده که در قانون اساسی تجلی وشرایط عینی و عملی آن دردوره اصلاحات توسط دولتمردان وقت به ثمر نشست.

 

چه روز پرخاطره ای برای من وشما در جواهرده بود که اولین انتخابات برای تشکیل پارلمان محلی را تجربه می کردیم و امیدوار بودیم تا بطور رسمی مدیریت آنرا برعهده منتخبین خود بگذاریم .

 

شورو شوق انتخابات در تعداد کسانی که خود را نامزد نمایندگی شورا نمودند میتوان بازخوانی نمود. درزمان تبلیغات نیز درکنارهم بودن را تجربه کردیم . رقایت و رفاقت را توامان کردیم و تلاش داشتیم تا با حفظ اخلاق ، ضمن عرضه دیدگاههای خود صادقانه آراء شما عزیزان را جذب نماییم .

 

اگرچه بعضی از رخدادها ی ناخوشایند ، تلخی هایی را به کام ما نشاند ؛ اما آنچه مهم است ، منافع میان مدت و دراز مدتی است که شامل همه ما خواهد شد . امیدوارم که با پیگیری توسط مدیران شهرستان واستان ، این را فرصت طلایی برای ما رقم خورده و بامیزان مشارکت فوق انتظار ی که به هر دلیل و روشی پدیدار گشت ، شاهد تبدیل روستا ی جواهرده به شهر جواهرده بوده و از مواهب توسعه آن برخوردار شویم.

 

اکنون، با توکل بر خدا و با حضور شما مردم قدرشناس در انتخابات ریاست جمهوری ، فصلی تازه و سرشار از امید در تاریخ معاصر ایران با خلق شما و مردم گرانمایه ایران رقم خورده است ، و نقش شما نیز در این حماسه که با رای بالابه رئیس جمهور منتخب تان جناب آقای دکتر حسن روحانی تبلور یافته است .

 

اینجانب ضمن تبریک به همه مردم بابت حضور و شرکت فوق انتظار در انتخابات پارلمان محلی ، مجلس و ریاست جمهوری ، وبا رای اعتماد به رئیس جمهور تدبیر و امید ، که اعتدال را شاخصه انتخابتان قرار داده اید . پیام آور این است که می بایست بر هر کاری تدبیر کرد و امید وار بود ، الهام بخش من و شما باشدکه دیگر نباید بد اخلاقی ها را با بد اخلاقی پاسخ داد .

 

لذا اینجانب از تک تک شما سروران حماسه آفرین در صحنه سیاسی انتخابات تشکر کرده و از آنانی که به من اعتماد کردند نیز تقدیر ویژه می نمایم ، و درراستای نگاه دولت تدبیر و امید و اعتدال رئیس جمهور منتخب ، ضمن آرزوی موفقیت برای آنانی که به هردلیل بر جایگاه عضویت شورا ی جواهرده نشسته اند ، قدردان آن دسته شهروندان اصلی جواهرده که به دلایلی خود برآن واقفید که امکان حضور واقعی ازایشان را ممکن و مقدور نگردیده است باشید.من بعد چنان تدبیر کنید که امید برای تحقق جواهردهی با موقعیت جهانی و پراز شور ونشاط و زیبایی و زیست محیطی پاک تر در کنار مردمی سالم و با نشاط و مومن و با وقار فراهم گردد.

 

جلیل پورمنصوری

 

کاندیدای اولین دوره شورای اسلامی جواهرده

 

صنعت گردشگری نامی آشنا اما غریب برای شهر رامسر

 

قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِکُمْ سُنَنٌ فَسیرُوا فِی اْلأَرْضِ...) آل‌عمران (137

 

پیش از شما سنت‌هایى بوده است، پس بر روى زمین بگردید و بنگرید...

 




تقی قاسم شریفی

یکی از متنوع ترین و محسوس ترین  صنعت برای منطقه  سرسبز ما ،درنبود صنایع شکوفای دیگر صنعت گردشگریست،به حدی این صنعت می تواند در زندگی ما نقش مثبت داشته و سطح زندگی ماراارتقاء بخشد که دیگر وابسته به هیچ صنعت دیگر نباشیم به اندازه ای از این مقوله فاصله گرفته ایم که احساس بیگانگی دررابطه با این صنعت به ما دست داده است و برای ما هم به نوعی این صنعت تفریح محسوب شده است.دربعضی از کشورهای  جهان تمامی منابع در آمدیشان را براساس این صنعت تنظیم نموده انداما ما از این مهم غافل شده ایم و منتظر فرج سرمایه گذاری می نشینیم تا بیاید و زمینهای حاصلخیزرا به بهای ناچیز در اختیار آنان قرار دهیم. عایدات این صنعت برعکس صنایع دیگر هر روز تجدیدپذیرترو بر اعتبارش افزوده میگردد ومی توان  برروی این صنعت حساب ویژه ای باز نمود

 

اگر ایران  را جزء  ده کشور  برتر جهان در زیبایی بدانیم  باید دلایلی هم برای این موضوع وجود داشته باشیم  قطع به یقین  بخش عظیمی از این زیبایها متعلق به شمال ایران است، اگر بخواهیم درشمال ایران هم برای مثال شهری را ارائه نماییم مطمئنا نام زیبایی چون رامسر در اذهان خواهد آمد، اینگونه است که نام رامسر آوازه جهانی دارد، شهری که خالق یکتا با قدرت لایزالی خود تمامی  موهبتهای خویش را در قالب مجموعه ای وصف ناپذیروبه صورت انحصاری ،قطعه ای ازفردوس اخروی را به زمینیان نشان داده بی شک بهشت زمینی خدا اینجاست.

 

اما مهمترین موانع پیشرفت صنعت گردشگری رامسر چه چیزی می تواند باشد؟ نبود امکانات،کمبود تجهیزات ویا تسهیلات، عدم سرمایه گذاری، ضعف در اعمال سیاستگذاری شهر گردشگری و یا ضعف در فرهنگ سازی گردشگری  و یا ضعف در اعمال قانون و یا عدم زیرساخت مناسب برای جذب و اسکان گردشگرو یا .....چه چیزی میتواند مانع پیشرفت گردد؟

 

به گمان شاید خیلی ازماها همیشه فکر می کنیم اگر مسافران به صورت فوج فوج وارد این شهر شوند این یعنی که توانسته ایم گردشگرو یک نوع پتانسیل ارزی برای شهر ذخیره نماییم. طبق آمارهای ارائه شده درنوروزامسال 144 میلیون مسافر در سطح کشور جابجا شده اند که ازاین میان استان مازندران در مقام اول قرار گرفته است این یعنی یک فرصت طلایی  ،حال به چه میزان از این فرصت بوجود آمده توانسته ایم استفاده لازم را ببریم باید  این موضوع مورد بررسی و کنکاش قرار گیردامااز ظواهر امر پیداست نتیجه مثبت در بر نداشته است. با توجه به تحلیلهای انجام شده مشاغل گردشگری به ازای  ورود هر گردشگر به شهر می توان 3 نفر شغل پایدار و با محسوب نمودن مشاغل تولیدی و خدماتی 10 شغل به صورت غیر مستقیم تولید نمود.اگر این موضوع را در شرایط آرمانی منطبق بر مشاغل شهر بدانیم آنگاه متوجه این موضوع می شویم که هیچ جوان جویای کار درشهر نباید بیکار باشد.

 

اگرخوب به  مواهب شهر بنگریم همه نوع امکانات طبیعی  در این شهر وجود دارد اما برای فضا های مصنوع تدبیر خاصی اتخاذ  نگردیده است پیکره  اصلی شهر زنده است اگر برروی دیوارهای این شهرهم درخت کاشته شود بارور می گردد ،اما به دلیل سوءمدیریت در طراحی شهری سیمای شهری دچار آسیب وتضادشده است. شهر ازهیچ گونه الگوی خاص معماری ارگانیگ تبعیت ننموده است.یکی ازبزرگترین سرمایه هابرای جذب گردشگربرای شهررامسر،سیمای زیبا وتوصیف ناپذیرشهر است.اگربه این مهم توجه نشود چگونه می توان گردشگررا متقاعد نمودکه این شهرعروس شهرهای ایران است و حرفی برای گفتن درسطح  بین المللی دارد چگونه می توان با نام خالی گردشگررا مجذوب نمود.گردشگراساساً بدنبال چه چیزی  بایدجذب شهر شود و چه چیزی باعث تعلق خاطراو می گردد که دوباره برای سیاحت این شهرراانتخاب  نماید.به نظر می رسد مهمترین احساس برای گردشگر قبل از هر چیزی حس امنیت وآرامش است اگر احساس نماید که مکانهای تفریحی محل امن و آسایش اوست حاضر می شودکه با جان و دل هزینه نماید.باید فضایی  مناسبی را در این زمینه  ایجاد نماییم بجای اینکه ما جذب گردشگر شویم گردشگرار مجذوب خود نماییم.

 

برای  مثال  این موضوع که چرا نتوانستیم بهترینها در امر گردشگری باشیم از مواهب طبیعی دریا شروع می نمایم .دریای خزربزرگترین دریاچه بسته جهان است که این به نوبه خود یک شاخص جهانیست براساس آمار فقط ۴1 کیلومتر از مجموع ۳۳۸کیلومترنوارساحلی خزر در مازندران آزاداست و براساس یافته‌های یک نظرسنجی ۹۰درصد گردشگران و مسافران مازندران، حدود ۸۰درصد برای استفاده از دریا به‌این استان سفر می‌کنند که از این تعداد ۲۰درصد به ساحل وارد و از این رقم فقط ۷درصد موفق به شنا در دریا می‌شوند. بطورکلی ۹۰درصد از مجموع حدود ۱۵میلیون گردشگر که سالانه به مازندران سفرمی‌کنند از وضعیت حاکم بر نوارساحلی خزر دراین استان رضایت لازم راندارند.

 

جایگاه صنعت گردشگری و لزوم حفظ محیط زیست سالم و مزیت سواحل شمال در ارتقای صنعت گردشگری سبب شده تادربرنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، بهره‌برداری همگانی و سالم‌از سواحل کشور مورد توجه و بازنگری قرار گیرد. طبق ماده ۶۳این قانون، دولت موظف شده تاپایان سال اول برنامه چهارم توسعه، طرح ساماندهی سواحل را تهیه و تاپایان این برنامه، ۶۰متر از حریم دریا را آزاد کند. درست است مجری قانون باید اجرا نماید اما آیا واقعاًاین قانون و پیرو آن طرح قابلیت تحقق  پذیری دارد؟آیا امکان سنجی طرح مورد بررسی قرار گرفته است.آیا واقعآ نیازی است که کل کریدورهای ساحلی آزاد سازی شود؟ به نظرمی رسددر هر شهر ی به اندازه نیاز گردشگرآزاد سازی گردد بسیاری از مشکلات  فضایی برای گردشگری حل خواهد شد.گردشگر برای شنا کردن ساحل ماسه ای می خواهد اگرساحل را به رویشان ببندیم یقیناً به شهردیگری سفر می کند.

 

تا به امروز چه طرح گردشگری و چه مجموعه موفقی درشهر توانسته است حس نیل به ماندن چند روزه در شهررابه گردشگرالقاء نماید؟عده کثیری ازگردشگرانی که وارد شهر می شوند  اغلب به صورت عبوری آن هم به قصد خواب و به صورت زاغه نشینی درچادرو در مکانهای حساس شهر اسکان می یابندو هیچ بازدهی  مثبتی برای شهر ندارند. مشکل از مسافر نیست بلکه  از ماست که .نتوانسته ایم نقشه راهمان را درست ترسیم و مدیریت گردشگری  را اعمال نماییم و اما چگونه  باید زیر ساخت لازم گردشگری  برای برون رفت از این مشکل در پیش گرفت تا این ضایعه تبدیل به یک اپیدیمی نگردد ؟

 

سرمایه گذاری در امر گردشگری دررامسر متعلق به چند آقای خاص نیست بلکه هر گردشگری که وارد شهر می شود می توان از او به چشم یک سرمایه گذاردر این امر نگاه کرد زیرا رامسر متعلق به تمام ایران  است هر گردشگری که به قصد سرمایه گذاری در این شهر پا می گذارد با یدازاو تجلیل به عمل آیدو تمامی مراحل  برای تسهیلات سیاحت او فراهم گردد تا احساس توطن به او دست دهد.تا به حدی فرهنگ تکریم را برای او به جا آوریم تا گردشگر در مرحله اول به قصد احترام وارد این شهر شود سپس به تفریح بپردازد.اگر قصد ما این است که گردشگر هزینه نماید و اشتغال زایی نماییم بایدکار بنیادی در شهر صورت پذیرد قبل از هر چیزی باید طرح جامع گردشگری تهیه گردد طرح جامع نه طرحهای مرسومی که به بهانه رفع مسئولیت تهیه میگردد.ازتمامی طراحان مطرح شهرستان و کشور وازصاحبنظران و نخبگان درامرگردش پذیری دعوت به عمل آیدتا شبکه ای از فکر منسجم  گردشگری ایجاد گردد.زمینهای خوبی هم برای شروع  کاردراختیارشهرداریهاست اما  مدیریت شهری به حدی دراین مورد بدون ایده عمل نموده که همیشه حاشیه ساز بوده ونتوانسته نتیجه لازم راایجاد نماید .بایدپروژه ها به گونه ای تعریف گرددکه قبل از ورود هرگردشگربه مجموعه خود طراحان وخلاقان برای سرگرمی خودشان به آنجا رجوع و هزینه نمایند،نه اینکه فضای مرده ای مانند خوابگاه ایجاد گردد که در پایان هم بی نتیجه بماند. برای هرفصلی می توان گزینه های خاص گردشگری تعریف نمود،تاتوسعه صنعت گردشگری پایدار ومنوط به فصل خاصی نگردد.شناخت نیاز گردشگران و نوع خدماتی که باید به آنها داده شود، بسیار حائزاهمیت است.گردشگری که وارد شهر می شود،انتظاردارد برای هزینه ای که در سفر می کند، خدماتی درحد استاندارد به او داده شود باید وقت گردشگرونیازاو برای سرگرمی به حدی در شهرگرفته شودکه به مقصداصلی رامسر سفر نمایدوگرنه با چندعدد ساختمان مستهلک قدیمی که نمی توان گردشگرراترغیب به  اقامت وهزینه در این شهر رویایی نمود.

 


 

منبع : وبلاگ پژواک

 

نتایج انتخابات میاندوره ای مجلس اعلام شد

 ستاد انتخابات کشورنتایج انتخابات اولین میاندوره ای مجلس نهم  را اعلام کرد.


براساس نتایج اعلام شده ؛


 حمید رضا مشهدی عباسی از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با کسب ۲۱ هزار و ۶۳۵ رأی از مجموع ۵۷ هزار و ۵۰۴ رأی مأخوذه،

شمس اله شریعت نژاد از حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد با کسب ۵۱ هزار و ۹۷۷ رأی از مجموع ۱۴۹ هزار و ۲۷۸ رأی مأخوذه ،

محمد مهدی مفتح از حوزه انتخابیه تویسرکان با کسب ۱۴ هزار و ۸ رای از مجموع ۵۴ هزار و ۷۳۶ رأی مأخوذه

و عمران علی محمدی از حوزه انتخابیه ایلام ، ایوان ، شیروان چرداول ، مهران و ملکشاهی با کسب ۶۵ هزار و ۴۲۳ رأی از مجموع ۱۰ هزار و ۶۶۲ آراء مأخوذه حوزه مربوطه به مجلس نهم راه یافتند .


انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۴ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار شد.

بررسی اعتبارنامه 4 منتخب مجلس در هفته آینده


سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس درباره انتخابات نمایندگان منتخب مجلس در حوزه‌های انتخابیه ‌تویسرکان‌،دماوند،‌ایلام و تنکابن اظهار کرد: اعتبارنامه این افراد باید از طریق وزارت کشور به مجلس بیاید و این اتفاق ظرف چند روز انجام می‌شود و احتمالا یکشنبه آینده هر کدام از اعتبارنامه به یکی از شعب 15 گانه مجلس که در ابتدای دوره تشکیل شد، ارجاع می‌شود.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: شعبی که اعتبارنامه‌ به آنها ارجاع شده برای بررسی پرونده‌ها تشکیل جلسه دهند و اگر مشکلی نبود اعتبارنامه تایید و آن را به صحن علنی مجلس گزارش می‌کنند. در صحن علنی نیز اگر اعتراضی نبود اعتبارنامه تصویب می‌شود، در غیر این صورت کمیسیون تحقیق آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دوغ داغ حاج جوشن در ایستگاه صلواتی عراق





یاری رساندن به رزمندگان اسلام هیچ محدودیت سنی و تخصصی ندارد و همه مردم کشورمان با توجه به توانایی و تخصص خود غیور مردان نبرد حق علیه باطل را یاری می کردند. مطلب زیر یکی از خاطرات پشتیبانی رزمندگان است که از نظرتان می گذرد.
ایستگاه صلواتی را ما حتی در داخل خاک عراق هم برپا کردیم. «ما» که می گویم، یعنی مردم؛ همه مردم خوب ایران که هر چه داشتیم و داریم، از آنان است. مردم همیشه ما را با هدایا و کمک ها، با ایثار و فداکاری خود شرمنده می کردند. گاهی به همراه هدایا و کمک های مردم، دست نوشته هایی می دیدیم که وقتی آن ها را می خواندی، بی اختیار اشک هایت سرازیر می شد.

ایستگاه های صلواتی و عطر و بوی صلوات بر محمد و آل محمد(ص) همه جا پراکنده بود؛ حتی در شهر فاو، پنجوین، شلمچه عراق، بیاره، طویله، خرمال، قلعه دیزه، حلبچه، نوسود عراق، پاسگاه ابولیلی، نهروان، هورالعظیم و هرجا که رزمنده ها و ما بودیم.

آبان ماه سال 1362 در عملیات والفجر 4 که شهر پنجوین، شهر کوهستانی کردستان عراق را محاصره کرده بودیم، یک ایستگاه صلواتی راه انداختیم. بچه های رزمنده از شربت ها و خشکبار و دیگر هدایای مردمی بهره مند می شدند و همیشه صلوات ورد زبان شان بود.

یک روز از فرماندهی لشکر به من اطلاع دادند که دبه شیر از طرف اهالی روستای سادات محله رامسر، برای مان ارسال شد. فرماندهی از من خواست که به بچه های رزمنده، شیر داغ بدهم.

ایستگاه صلواتی ما آن موقع، زیرکوهی به اسم قلقله بود. تابستانی بسیار زیبا و دل گشا را پشت سر گذاشته بودیم. از دامنه کوه تا بالای قله پر از درخت مو که زیر بارخوشه های انگور همه وا رفته بود، چند جعبه چوبی خالی را پای موها گذاشته بودم تا برای بچه ها انگور بچینم.

هنوز انگور چیدن را شروع نکرده بودم که دبه های شیر را آوردند. دبه ها را تحویل گرفتم، آن ها را زیر سایه صخره ای گذاشتم تا شیر فاسد نشود و رفتم توی فکر که آخر چرا همشهری های ما که فرسنگ ها تا جبهه فاصله دارند، چیزی را برای بچه های شان فرستاده اند که نگه داری است سخت و فسادش راحت است؟! رامسر کجا، کردستان عراق کجا؟!

یک دیگ هزار نفری را پای چشمه بردم، حسابی شستم، تمیزش کردم و گذاشتم روی اجاق تا شیرهای اهدایی را در آن بجوشانم؛ گفتم بلکه بریده خراب شده باشد و هدر برود، بهتر است تا این که بچه های مردم را مسموم کند. حواسم را جمع کردم که هیچ لکه و چربی غذا به دیگ نمانده باشد. به کمک یکی-دو تن از بچه هایی که توی ایستگاه صلواتی کمک کارم بودند، گشتیم و دو تا درخت خشکیده را از کنار تخت سنگی بزرگ با تبر انداخیتم، هیزم ها را به نزدیک ایستگاه صلواتی آوردیم، روی هم طوری چیدیم که آن دیگ بزرگ کاملا میزان روی آن جا بگیرد، دیگ را روی هیزم ها گذاشتم و جایش را میزان کردم، بعد دبه دبه شیرها را با کمک بچه ها توی دیگ دمر کردیم، یک قوطی گازوییل روی هیزم ها ریختم و آن ها را به آتش کشیدم، چند تا از جعبه هایی را که برای برداشت انگور کنار چیده بودم، آوردم و خرد کردم و توی آتش انداختم.

هنوز چند دقیقه ای از افروختن آن آتش انبوه نگذشته بود که دیدم بچه ها یکی یکی و چند نفر چند نفر، دور و بر ایستگاه صلواتی و تعدادی هم نزدیک آتش جمع شدند. همه منتظر بودند که شیر داغ شود. هنوز نخورده، اسمش را گذاشتند شیر حاج جوشن و هی دوستان شان را صدا می زدند که بیایید! شیر، بیایید، شیر، شیر حاج جوشن.

هر لحظه که می گذشت، بر تعداد بچه ها و همهمه آنان افزوده می شد. بعید می دانستم آن دیگ بزرگ حالا حالاها شیر داغ شود. گفتم که از این فرصت استفاده کنم و برای این که بچه ها را آرام کرده و نظمی به آنان داده باشم، به هر کدام یک لیوان دادم.

بچه ها لیوان ها را گرفته، غرولندکنان یک صف نیم بند تشکیل دادند و وقتی صف شان درست شد، غرزدن ها هم شروع شد:حاجی! پس این شیر چی شد؟

دیدم این طوری و به این زودی ها که این شیر داغ نمی شود؛ پس رفتم و بقیه جعبه های خالی انگور را هم آوردم، شکستم و زیر آتش ریختم. کم کم آثار غل زدن در سطح شیر خودش را نشان می داد. هر کس از گوشه و کنار به شوخی یک چیزی بارمان می کرد. همان موقع برادر میرمشهدی که مسئول تدارکات لشکر 16 قدس بود، از راه رسید و گفت: حاجی! بذار من افتتاح اش کنم.

بلند گفتم: برجمال پاک محمد صلوات!

همه صلوات فرستادند و پشت سرش، گفتم:بچه ها! برادر میرمشهدی از سادات است، اجازه می دهید لیوان اول را ایشان تبرک کند؟

بعضی ها گفتند «بله» و بقیه هم بلند صلوات فرستادند. یک لیوان شیری از توی دیگ که تازه داشت به غلغل درمی آمد برداشتم و دادم دست برادر میرمشهدی؛ اما دیدم دماغش را به لیوان نزدیک کرد و ابرو در هم کشید. گفتم:ها؟ چیه؟ بریده؟ ترش کرده؟ بو می دهد؟

میرمشهدی کمی از لیوان خورد، سگرمه هایش درهم رفت، اول یواشکی و بعد بلند گفت: حاجی! من ترش نکردم، این شیر ترش کرده! بدجوری بو و مزه ترشیدگی می ده ها.

گفتم:این چه حرفی است؟! من خودم بچه روستا هستم، بچه کشاورزم، شیر اگر خراب باشد، لخته می بندد، می برد.

میرمشهدی لیوان را داد به دست من و گفت:باورت نمی شود، بگیر خودت بخور، دروغم چیست؟!

لیوان را به دماغم نزدیک کردم، بو کشیدم، بوی ترشیدگی می داد! بعد کمی از آن خوردم، باز هم کمی بیش تر و ناگهان زدم زیر خنده.

میرمشهدی و بچه هایی که همه لیوان به دست توی آن صف طولانی ایستاده بودند، هاج و واج به من ریش سفید نگاه می کردند و از خنده ام سر در نمی آوردند!

میرمشهدی گفت: حاجی! چی شده؟! نکند این همه شیر، فاسد شده باشد!

صدای خنده ام بالا رفت. نمی توانستم جلوی خنده ام را بگیرم. بیش تر از این نکته خنده ام گرفته بود که ادعا می کردم بچه روستا و بچه کشاورزم، اما با این که کلی پای آن مایع سفید رنگ و آن آتش انبوه ایستاده بودم، هنوز فرق بین شیر و دوغ را تشخیص نداده بودم! همان طور که از خنده ریسه می رفتم، گفتم:بابا! این دوغ است، نه شیر!

تعدادی از بچه ها هم زدند زیر خنده. حالا مانده بودم با یک دیگ هزار نفری دوغ داغ و این همه خلایق که لیوان به دست منتظر بودند، چه کار باید بکنم؟!

-برادرها! توجه کنند، حالا باید صبر کنیم تا دوغ سرد بشود.

صدای غرولندشان بلند شد که:تا حالا می گفتی که صبر کنید شیر داغ بشود، حالا می گویی که باید سرد بشود! بالاخره تکلیف ما را معلوم کن!

بندگان خدا مجبور بودند باز هم توی صف صبر کنند. سریع و با زحمت زیاد، آن آتش انبوه را خاموش کردیم. بعد به بچه ها گفتم کمک کنند، مقداری یخ را از توی یخ دان داخل ایستگاه صلواتی درآوردند و توی دیگ انداختند. بعد هم کمی نمک و نعناع خشک توی دیگ ریختم و اول از همه، خودم یک لیوان خوردم. تگری نبود، اما کمی خنک شده بود. دادیم بچه ها خوردند.(فارس)

راوی :حاج جوشن

منبع : http://ir.khabarfarsi.com/ext/5643604

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور در رامسر و نتایج آن


عکس از وبلاگ امتداد


محمود وفایی  گفت: مسابقات کشوری دوچرخه سواری به میزبانی شهر رامسر  برگزار شد و به علت سختی مسیر مسابقات هماهنگی و مرتفع کردن تمامی مشکلات کمی سخت بود، ولی با کمک پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس راه رامسر توانستیم با کمترین مشکل مسابقات را برگزار کنیم.


وی در ادامه افزود: مسابقات قهرمانی کشور دیروز از تاریخ 28 خردادماه در شهر رامسر شروع شد که در 4 ماده تایم تریل انفرادی برگزار شد و امروز آخرین ماده دور امتیازی دوچرخه سواری این رقابت ها به پایان خواهد رسید و تا به امروز هیچ مشکلی از لحاظ داوری و برگزاری وجود نداشت.

وفایی خاطر نشان کرد: 2 رکابزن از شهر قم دیروز در مسیر قم- تنکابن در ماده استقامت در طول مسیر به زمین خوردند ولی مصدومیتشان جدی نبود و به صورت سرپایی مداوا شدند.

در پایان در خصوص رقابت تیمهای شرکت کننده گفت: 5 تیم تهران، قزوین، خراسان رضوی، لرستان و آذربایجان در این رقابت ها خوب ظاهر شدند و رکابزنان استانها از انگیزه های بالایی برای تصاحب عنوانهای قهرمانی برخوردار هستند.


رکابزن آذربایجانی در مرحله دور امتیازی زودتر از خط پایان گذشت.


 در پایان مسابقات دو روزه دوچرخه سواری جوانان کشور که در رامسر برگزار شد محمد حسین محمدی از آذربایجان شرقی در بخش دور امتیازی زودتر از دیگران مسیر 16 کیلو متری را طی کرد و از خط پایان گذشت .


سهیل ستاری از قزوین دوم و شهریار رودی از خراسان رضوی سوم شد .


در مجموع تیمی لرستان با 640 امتیاز قهرمان شد و خراسان رضوی و تهران به ترتیب با 514 و 442 امتیاز دوم و سوم شد .


در این مسابقات 69 دوچرخه سوار از 21 استان در 5 مرحله با هم رقابت کردند.

شمارش مجدد آرای شورای شهر در تنکابن

بر اساس شنیده ها در انتخابات شورای شهر تنکابن به علت لحاظ نشدن آرای یک صندوق رای و شکایت کاندیداها ، آرای شورای شهر تنکابن مجددا بازشماری خواهد شد.


احتمال تغییر افراد نامبرده و منتخب قبلی زیاد شده است.


خبرهای تکمیلی پس از بازشماری آرا منتشر خواهد شد.

خلع ید پیمانکار در تنکابن

پیمانکار پل چهارم تنکابن خلع ید شد.


این پل که از آغاز ساخت تاکنون فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته بود سرانجام با خلع ید پیمانکار ، وارد فاز جدیدی شده است.

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کلار آباد


نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر کلار آباد


حسن فلاح نژاد دبیر سرویس تنکابن و عباس آباد نشریه ی ساحل دریا اعضای منتخب شورای شهر کلار آباد را بدین شرح اعلام کرد :


امیر عباس مراد کلاری  1341  رای


حمید رضا افراشته  959  رای


افشین نیاز نعینی  883  رای


رضا ارجمند  860  رای


علی رستمی لامپ شکن  848  رای


اعضای علی البدل


سیده سمیرا موسوی لورازانی  769  رای


عیسی صادقی کلاری  738  رای

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سلمانشهر

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر سلمانشهر


حسن فلاح نژاد دبیر سرویس تنکابن و عباس آباد نشریه ی ساحل دریا اعضای منتخب شورای شهر سلمانشهر را بدین شرح اعلام کرد :


ایلدار فرجی سق آباد  1504  رای


حسین بیگ زاده  1468  رای


عباس شیرین علی نژاد خاکیانی  1434  رای


نجم الدین پورعلی  1388  رای


داریوش عزیز ثانی 1230  رای


اعضای علی البدل


بهمن آشور زاده فلاح  1163 رای


محمد تیزرو شلمانی  1136 رای



نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر عباس آباد

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر عباس آباد


حسن فلاح نژاد دبیر سرویس تنکابن و عباس آباد نشریه ی ساحل دریا اعضای منتخب شورای شهر عباس آباد را بدین شرح اعلام کرد :


محمد رضا مدد ابرجی 2638 رای


حمید خاکزاد  2545  رای


علی خسروی لرگانی  2269


کیومرث خستوی  1958  رای


نبی الله ملا حسینی  1875  رای


اعضای علی البدل


حامد ملاحسینی  1498  رای


سید ابوالفضل میربابائی  1386  رای

«همنوازان فاخته» در رامسر می‌نوازند


کنسرت گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به سرپرستی خشایار پارسا و خوانندگی علی زند وکیلی در رامسر برگزار می‌شود.


به گزارش بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اجرا در تاریخ‌های 30 و31 خردادماه سال جاری در آمفی تاتر هتل بزرگ شهر رامسر برگزار خواهد شد و اعضای گروه فاخته قصد دارند در این کنسرت قطعات ساخته شده توسط هامون بهرامی‌مقدم را اجرا کنند.


این اجرا در دو بخش نوا و همایون به روی صحنه خواهد رفت که بخش نخست (نوا) کاملا به موسیقی کلاسیک ایران وفادار خواهد بود اما بخش دوم (همایون)، کمی‌ نوین‌تر است و از فواصل همایون تعدیل شده در آن استفاده می‌شود و دارای ریتم‌های نامتعارف در موسیقی ایرانی‌ است.


تور کنسرت‌های گروه فاخته از اردیبهشت‌ماه با اجرا در شهر تنکابن آغاز شده و این گروه پس از اجرای رامسر در نیشابور، شیراز، تهران و رشت به روی صحنه خواهد رفت، همچنین انتشار فیلمی از کنسرت‌های منتخب این گروه در دست اقدام است.


گروه موسیقی «فاخته» تنکابن در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی خشایار پارسا تشکیل شد و در ابتدا این گروه به بازسازی قطعات بزرگان موسیقی از جمله شهنازی، عارف قزوینی، شیدا، درویش خان، مختاری و صبا می‌پرداخت که در این مدت کنسرت‌هایی نیز در شهرهای تنکابن، چالوس و نوشهر برگزار کرد، این گروه پس از چند سال بازسازی آثار بزرگان تصمیم به اجرای آثار خود اعضای گروه گرفت و در سالهای گذشته آثاری از کیانوش خلیلیان و خشایار پارسا را اجرا کرد.


همچنین این گروه در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب عنوان گروه برگزیده در جشنواره جوان ایرانی‌ شد.


هامون بهرامی‌مقدم(سنتور)، کیانوش خلیلیان(نی)، نیما داغمچی(تار)، هدایت کلاری(عود)، آرمان حیدریان(کمانچه)، علیرضا رسولی(قیچک)، علی زند وکیلی(آواز)، طیبه جوربنیان(همخوان)، رویا نیو(دف) و حسین گازر(تنبک) به عنوان اعضای گروه موسیقی «فاخته» هنرنمایی خواهند کرد.

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور در رامسر آغاز شد

رییس کمیته مسابقات و سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات ۶۹ دوچرخه سوار از ۲۱ استان کشور به مدت دو روز بایکدیگر رقابت می کنند.

محمود وفایی گفت: این مسابقات در پنج رشته استقامت، تایم تریل انفرادی، یک کیلومتر،۳ کیلومتر و دور امتیازی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: محل برگزاری این رقابت ها در بلوار هلال احمر رامسر و مسیر مسابقه رشته استقامت جاده جواهرده و جاده رامسر - تنکابن و بالعکس است.

وفایی گفت: منتخبین این دوره از رقابت ها به همراه برگزیدگان لیگ، به اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی ۲۰۱۴ آلماتی قزاقستان دعوت می شوند

رامسر میزبان دوچرخه سواری قهرمانی کشور


جعفر مدرسی نایب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم گفت :  مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور کورسی در بخش مردان رده سنی جوانان در چهار روز پایانی خرداد‌ماه به انجام می‌رسد.


 وی ادامه داد: رکاب‌زنان شرکت‌کننده در پیکارهای دوچرخه‌سواری قهرمانی جوانان کشور در تلاش برای به دست آوردن عناوین برتر باید در رشته‌های جاده و سرعت با یکدیگر رقابتی نزدیک و تنگاتنگ داشته باشند.

این دوره از پیکارها در روزهای بیست و هفتم تا بیست و نهم خردادماه به میزبانی هیئت دوچرخه‌سواری استان مازندران و در شهر رامسر برگزار می‌شود و از قم نیز چهره‌های مستعد و آینده‌دار این رشته با حریفان پیکار می‌کنند.

طرح های دریا از 16 خرداد در استان آغاز می شوند


.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری رامسر،هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در جلسه طرح سالم سازی غرب مازندران در مصلی امام جواد(ع)رامسر در 17 خرداد   گفت: دریا موهبتی الهی و فرصتی ارزشمند برای مازندران است و باید از آن در جهت تقویت گردشگری استفاده نمود.


وی افزود:مازندران کانون توجهات گردشگران و مسافران است و باید به دغدغه ها و انتظارات مردم پاسخ شایسته بدهیم.


ابراهیمی ادامه داد: دریا در مازندران یک ظرفیت و طرح ملی است اما بودجه و اعتبارش استانی و منطقه ایی است.


به گفته ابراهیمی طرح های دریا از 16 خرداد در استان آغاز می شوند و رامسر سال گذشته رتبه نخست استان را کسب نمود.


سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر نیز گفت:در 3 سال اخیر با عنایت استاندار مازندران و معاون سیاسی کارهای بسیار خوبی در طرح های دریا شده و عزمی راسخ وجود دارد.


وی افزود:رامسر میزبان میلیونها گردشگر است و باید در تمام زمینه ها ازجمله طرح های دریا توجه ویژه بدان شود.


فرماندار رامسر نیز گفت:کارهای فرهنگی و تبلیغی متناسب با موقعیت منطقه ایی باید طراحی و اجرا شود.


رستم زرودی افزود:علاوه بر پیگیری مطالبات ناجیان غریق ضروری است که حق الزحمه سالجاری نیز مشخص شود.

لاریجانی ۱۶ مصوبه هیئت دولت را مغایر قانون اعلام کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان ۱۶ مصوبه هیئت دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

از این 16 مصوبه  یک مصوبه مربوط به افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت و دو مصوبه مربوط به مازندران و رامسر است:



12. «افزایش نرخ مکالمه تلفن ثابت»،


13. «واگذاری حق بهره‌برداری و مالکیت مجموعه‌های ورزشی آزادی، انقلاب، شهید شیرودی، شهید کشوری، مجتمع اقامتی رامسر و سوارکاری نوروزآباد، شهداء و گنبدکاووس از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به وزارت ورزش و جوانان»،


16. «اصلاح مصوبه 255457/ت 47906هـ مورخ 27/12/1390 ناظر به اختصاص اعتبار بابت پروژه انتقال آب دریای مازندران به دشت مرکزی» 

سیدجلیل مرتضوی در خطبه‌های نماز جمعه 17 خرداد

  سیدجلیل مرتضوی در خطبه‌های نماز جمعه 17 خرداد شهرستان رامسر گفت: گاهی مسئول یا غیر مسئول زبان، قلم، کردار و رفتارش فقط شر است که این رفتار از مدار رب‌العالمین خارج است.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای همین است که باید هر روز خودمان، قاضی اعمال خود باشیم، مگر می‌شود مسلمان زبان تندی داشته باشد و هر لحظه مانند مار دیگران را بگزد.


امام جمعه رامسر با اشاره به 24 خرداد و خلق حماسه سیاسی و انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: شما مردم می‌خواهید به کسانی رأی دهید که از حق و حقوق شهروندی شما دفاع کند و برای شهرسازی و امور فرهنگی و زیرساخت‌های شهر برای شما برنامه‌ریزی کند.


وی افزود: من خود یکی از منتقدان این دولت هستم، ولی انصافا دولت کارهای زیادی انجام داده است و بی‌انصافی است که در گفته‌هایمان اصل و اساس تمام کارها را از بین ببریم.

شریعت نژاد برای مردم رامسر سخن گفت

پس از پایان بازی فوتبال ایران و کره جنوبی که با برد شیرین ایران به پایان رسید. شمس الله شریعت نژاد نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع پیامبر اعظم ( بازار رامسر ) از مردم رامسر قدر دانی کرد.


وی در این سخنرانی بیکاری را از مهم ترین معضلات منطقه خواند و گفت : هرچه در توان دارم انجام خواهم داد. باید به مردم خدمت کنیم و منتظر نظرات و همکاری صمیمانه ی شما مردم خوب رامسر هستم

یک پیروزی شیرین دیگر برای ملت با صعود ایران به جام جهانی


تیم ملی ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی در خانه حریف، به جام جهانی صعود کرد.

 تیم ملی کشورمان به جام جهانی صعود کرد و موج شادی در کشور را ایجاد کرد. در این دیدار رضا قوچان نژاد در دقیقه 59 گل برتری را به ثمر رساند و در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ایران در رقابت های مقدماتی با 5 پیروزی، یک تساوی و دو شکست با 16 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد.


ایران پیش از این در جام جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.


 ضمن تبریک این پیروزی به همه ملت ایران، امیدوار است این موج پیروزی ها و شور و شعف، در کشور تداوم داشته باشد.

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای لیماک

آخرین اخبار غیر رسمی از نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای لیماک


عابدین دارومی : 234


جعفر خلعتبری : 183


پرویز جنتی + علی خلعتبری : 121


مبلغی : 103


کبری بابایی : 86


شعبان برعندان: 79


هنوز از بقیه کاندیداها اطلاعات دقیقی در دست نیست.

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای لتر

نتایج آرای انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای لتر


  1- داریوش   قاسمی   135 رای


2- سجاد   جیرودی  130  رای


 3- کوروش  امین چورته  127 رای


 4- فرهاد  یوسفی  57 رای


5- نوراله امین کاظمی 21 رای


 6- مهدی  جیرود هاشمی 16 رای


7- محمدرحیم  جیرودهاشمی 15 رای

نتایج انتخابات گالش محله به نقل از http://www.rusta-golshan.blogfa.com/

نتایج انتخابات ریاست جمهوری:


روحانی :330 رای


قالیباق : 64 رای


جلیلی :46 رای


ولایتی : 15 رای


غرضی : 6 رای


 میان دوره ای مجلس شورای اسلامی :


حجتی نیا : 236 رای


شریعت نژاد : 153 رای


مشایخی : 29 رای


ابوالفضل رمضانی : 5


موسوی : 2 رای


 شورای اسلامی روستای گالش محله :


مکارمی : 200 رای


نیکپیام : 132 رای


برزگر : 117 رای


صائبی : 111 رای


اکرا رمضانی : 109 رای


حسینیان : 88 رای


کوکب باقری : 77  رای


ابراهیم باقری: 76 رای


میثم مشهدیان : 28 رای


فاضل صفری : 26 رای


ساحل دریا :

در این آمار به آرای محسن رضائی کاندیدای ریاست جمهوری و علی پور آهنگر کاندیدای میان دوره ای مجلس اشاره ای نشده است.

مردم مسوولانه در این انتخابات شرکت کردند.

 



امام جمعه رامسر با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: مردم مسوولانه در این انتخابات شرکت کردند.


به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان رامسر، ˈسید جلیل مرتضویˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای رامسر در گفت و گو با ایرنا افزود: ملت ایران نشان دادند که پیروز میدان های حساس و خظیر هستند و در همه میدانهایی که حضور آنان مایع اقتدار و عزت ایران بوده، مسوولانه پای کار بوده اند.

 


وی اظهار داشت: مردم همچون دوران دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی فشارها و تهدیدهای دشمنان را تحمل کردند و اکنون استوار و مقاوم به آینده روشن در حرکت هستند.

امام جمعه رامسر یادآور شد: ملت ایران امروز با حضور حماسی در انتخابات ، درایت و بینش سیاسی خود را همچون گذشته نشان داده و به اثبات رسانده اند.

 مرتضوی بیان داشت: بنابراین مسوولان باید قدر این مردم همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب اسلامی را بدانند و برای رفع مشکلاتشان بیش از پیش تلاش کنند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در 58 شهر و دو هزار و 367 روستای مازندران در حال برگزاری است.

همزمان با این انتخابات ، در حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد نیز انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار می شود

نتیجه چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی درروستای گالش محله

نتیجه چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی درروستای گالش محله

 

همزمان درسراسرکشور انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی درروستای گالش محله باحضور پرشورمردم فهیم این روستا برگزار ونتیجه شمارش آرا به شر ح ذیل اعلام گردید:


 مصطفی مکارمی : 200 رای


 رجبعلی نیکپیام : 132 رای


 یزدان برزگر : 117 رای


 حسن صائبی : 111 رای


مصطفی اکرا رمضانی : 109 رای


نورعلی حسینیان : 88 رای


کوکب باقری : 77  رای


ابراهیم باقری: 76 رای


میثم مشهدیان : 28 رای


فاضل صفری : 26 رای


پیام تشکر مصطفی مکارمی منتخب دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی گالش محله

باسمه تعالی

اهالی محترم وشریف گالش محله

باسلام وعرض ادب واحترام ، خداوند رحمان راشاکرم که ملت مارامصمم ومقتدر درخلق حماسمه سیاسی یاری نمودتا باردیگرشاهد حضورپرشورواگاهانه شما مردم فهیم وقدرشناس درپای صندوق رای درروز24خرداد92جهت مشارکت درتعیین سرنوشت مدیریت محلی درچهارسال آینده باشیم .

اینک که اینجانب را همچون سه دوره گذشته درانتخابات شوراهای اسلامی مورد لطف وعنایت خویش قرارداده واعتمادواطمینان خویش رابه کوچکتان اعلام داشته  وزمینه خدمت رسانی رابرای حقیر تداوم بخشیده اید ازهمه شما ممنون وسپاسگزارم وبردرگاه حضرت حق سجده شکربجا می آورم .

 بی شک اعتماد چندین باره شما به اینجانب ، بارمسئولیتم رادرقبال این همه لطف ومحبت شما سنگین تر نموده است . باید اعلام نمایم اینجانب درطول سه دوره عضویت درشورا به نمایندگی ازشما مردم آگاه با همکاری دیگردوستانم درشورای اسلامی ودهیاری،درحدمنابع وامکانات موجود تمام همت خویش را درجهت رشد وتوسعه این روستا به کارگرفته وآنچه که درتوان داشته ام برای سربلندی روستا ومردم عزیزم تلاش نموده ام .امیدوارم باعنایت باریتعالی وحمایت وپشتیبانی همه دلسوزان  روستا وهمکارانم دردوره چهارم شورای اسلامی، تلاش مضاعفی را درراستای تحقق خواسته های به حق وبرجای مانده شما مردم نجیب درچارچوب وظایف واختیارات شوراهای اسلامی معمول دارم .

درخاتمه فرصت رامغتنم شمرده یکباردیگر ازحسن اعتماد شما مردم اعم از مردان وزنان ، دختران وپسران ، پیران وجوانان واقشارمختلف روستا ،ازدست اندرکاران برگزاری انتخابات و همچنین همه دوستانی که خود راجهت انجام خدمت به مردم آماده وپابه عرصه انتخابات شوراهای سلامی نهاده اند به ویژه ازجوانان عزیزی که باشهامت وشجاعت دراین مسابقه که به منظور اداره بهتر روستا برگزارگردید ، شرکت نموده اندتشکروقدارنی می نمایم ودست همه این بزرگوران رادرجهت پیشبردبهتر امورروستا به گرمی می فشارم وانتظاردارم خادمان خویش رادراین دوره بارهنمودها وپیشنهادات ارزشمند خود یاری نمایند.

خدایا چنان کن سرانجام کار                   توخشنودباشی ومارستگار

 

مصطفی مکارمی منتخب دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی گالش محله

پیام تشکر اسماعیل گوهررستمی منتخب شورای شهر رامسیر

بسمه تعالی


بدینوسیله لازم می دانم از موقعیت شناسی مردم شریف رامسر و حضورپر شور در انتخابات ۲۴ خرداد ماه ۹۲ و خلق حماسه سیاسی و همچنین از دقت نظر مردم شریف رامسر درتفویض اختیارات شهر خود به اینجانب

تشکر و قدردانی به عمل بیاورم.

 

                                                  اسماعیل گوهررستمی

                              عضو منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر

بخشودگی 100 درصد عوارض ساختمانی برای مالکین حاشیه خیابان شهید مطهری


 


اطلاعیه



شهروندان گرامی



به اطلاع می رساند : در اجرای مصوبه شماره 639 مورخ 92/2/3 شورای اسلامی شهر رامسر به منظور رشد و توسعه شهری و بازسازی بافت فرسوده و ضرورت اجرای عقب نشینی خیابان شهید مطهری ، مالکین حاشیه خیابان فوق از تشویق بخشودگی 100 درصد عوارض ساختمانی با افزایش تراکم برخوردار می شوند .



تسهیلات شامل :


1- در صورت تجمیع زمین ها با دو قطعه یک طبقه مازاد تراکم رایگان علاوه بر رایگان بودن ساخت طبق ضوابط قانونی و زمین ها با سه قطعه تجمیع یک طبقه دیگر .


2- عقب نشینی تا 30 متر مربع طبق ضوابط ساخت رایگان. 


3- عقب نشینی تا 60 متر مربع یک طبقه مازاد بر تراکم رایگان علاوه بر رایگان بودن طبق ضوابط.


4- عقب نشینی تا 120 متر مربع دو طبقه مازاد بر تراکم رایگان علاوه بر رایگان بودن طبق ضوابط.


5- عقب نشینی تا 200 متر مربع سه طبقه مازاد بر تراکم رایگان علاوه بر رایگان بودن طبق ضوابط.


6- عقب نشینی از 200 متر مربع به بالا چهار طبقه مازاد بر تراکم رایگان علاوه بر رایگان بودن طبق ضوابط.


قابل ذکر است تسهیلات ویژه به مدت 6 ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت .


روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر

پیام تشکر آرین شاهمرادی مقدم کاندیدای شورای شهر رامسر


سلام بر شما که نسیم حضور پر شورتان در پای صندوق های رای،یکی دیگر از بهاری ترین فصل های تاریخ پر افتخار کشور ایران اسلامی را رقم زده است حماسه بزرگ 24خردادماه 1392وحضور آگاهانه وشجاعانه شما مردم عزیز در انتحابات شور ونشاط بی سابقه ای در گوشه کنار ایران عزیز اسلامی خصوصاٌ شهرستان رامسربه پا کرده است حضور پرشور زنان ومردان علاقمند به تغییر سرنوشت خود ،سرمایه اجتماعی بزرگی است که فقط با لطف پروردگارقادر متعال ممکن بود شما مردم قهرمان وسرافراز ایران اسلامی این بار چابک تر از همیشه با جهشی بی نظیر از موانع موجود عبور کرده راه را برای خرمی وآبادانی وتوسعه کشور عزیز،حوزه انتخابیه شهر رامسرباز کرده ایداز تمامی اهالی فکر وفرهنگ واصحاب رسانه ،روحانیت معظم ، معلمان بیدارگر،دانشگاهیان ودانشجویان،خانواده های معظم شهدا وجانبازان ،بسبجیان وایثارگران وبازاریان شریف،ورزشکاران غیور ، مهندسین وپزشکان ،زنان شرافتمندوهمه اقشار دیگر به فرجام رضایت بخش رسیده است.

 

 بنده حقیر ضمن شکر گزاری به درگاه حداوند سبحان وسپاس از مردم قدر شناس وبصیر وتشکر از فعالان ستاد انتحاباتی خود که بدون چشم داشتی آگاهانه وعاشقانه این معلم ومدیر خدمتگزار راحمایت کردند از همگان می خواهم برکت وحدت وانسجام ناشی ازحضور یکپارچه در انتخابات را که درظل توجهات حضرت ولی عصر امام زمان (عج)وولایت مطلقه رهبر معظم انقلاب اسلامی پدید آمده است پاس داشته .با پیام رحمت ومهربانی وتشکر وقدردانی از تمامی رای دهندگان را از حدواند منان مسئلت دارم در پایان ازتمامی اعضای انتخاب شده شورای شهر رامسرو نماینده مجلس با تاکید بر پیمان با خدا ومردم ، همه تدبیر وتوان خود را در جهت ارتقا ء جایگاه شهر رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران ورفع موانع موجود برای توسعه وبستر سازی تحولات بزرگ ورضایت مردم وفادار وشریف به کار خواهند بست در پایان از فرماندار وهیات محترم نظارت شورای نگهبان وهیات محترم اجرایی ونیرو های امنیتی وانتظامی که انتحابات این دوره را با تدبیر وآرامش ومطابق قانون بر گزار کرده و زمینه را برای حضور کاندیداها و مردم فراهم نموده اند صمیمانه سپاسگزارم.

 

والسلام

 

آرین شاهمرادی مقدم

 

کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر

پیام تشکر حسن گل دشتی کاندیدای شورای شهر رامسر


سلام بر مردم فهیم و قدرشناس رامسر و همه کسانی که در هر پست و مقامی خدمتگزار مردمند

 

 حمد و سپاس خدای مهربان را از اینکه مردم شریف شهر رامسر علیرغم داشتن کوله باری از مشکلات عدیده از آزمونی دیگر سربلند بیرون آمده و با حضور گرم و صمیمانه ­ی خود موجب خرسندی مسئولین و سنگینی بار تکلیفشان شدند.

 

حضور مقتدرانه بیش از 17 هزار شهروند عزیز رامسری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر مبین آن است که مردم نجیب رامسر بی تفاوت نسبت به سرنوش وطن و آینده شهرشان نیستند . امید است که مسئولین نیز با احساس مسئولیت بیشتر، پاسخگوی محبت مردم در آدینه روز 24 خرداد 92 باشند، انشاء ا...

 

اینجانب نیز به عنوان یکی از کاندیداهای این دوره انتخابات شوراها، ضمن قدردانی از یکایک همشهریان خود، از سایر کاندیداهای محترم نیز به جهت حضورشاداب در عرصه انتخابات سپاسگزاری نموده و آرزو می­کنم با توکل به خدا، همت منتخبین شورا و مسئولین شهرستان رامسر و مشارکت مردم، شاهد شهری آباد و توسعه یافته باشیم و اینجانب نیز به سهم و توان خود، دست منتخبین مردم را جهت آبادانی شهرمان به گرمی می­فشارم.

 

اینجانب از همه مردم به خصوص از قریب به 2 هزار شهروند عزیز و محترمی که اظهار محبت نموده و با آرای از دل بر آمده خود مرا مورد تفقد و اعتماد خود قرار دادندتشکر و قدردانی می­نمایم و از خداوند منان مسئلت می­نمایم که بتوانم در طول زندگی­ام پاسدار حرمت آرای مردم باشم، چرا که معتقدم لباس خدمت ، لیاقتی است که خداوند به واسطه مردم به تن آدمی می­پوشاند . در پایان از کلیه عزیزانی که در ایام تبلیغات در ستاد اینجانب به صورت حضوری و عملی و همچنین از همه کسانی که در بیرون از ستاد و به صورت لسانی و نقل سینه به سینه و بدونه هیچگونه چشمداشتی فداکاری کردند سپاسگزاری نموده و به کلیه دست­اندر کاران انتخابات این دوره اعم از ستاد انتخابات، هیئت اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی، امنیتی، و همه عزیزانی که هر کدام به نحوی در هرچه با شکوه­تر شدن انتخابات زحمت کشیدند دست مریزاد می­گویم و همه را به خدای بزرگ می­سپارم.

 

خدایا، آنچه را که زود می­خواهی ، من دیر نخواهم و هرچه تو دیر خواهی من زود نخواهم

 

با آروزوی فردایی بهتر برای شهرستان رامسر عزیز

 

با تشکر

 

 حسن گل دشتی- کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر

در 50 روستای بخش مرکزی رامسر شورای اسلامی تشکیل می شود


 

بخشدار بخش مرکزی رامسر گفت:در 50 روستای بخش مرکزی رامسر شورای اسلامی تشکیل می شود،نتایج آرای انتخابات شورای روستایی فردا منتشر و مهلت 2روزه برای رسیدگی به شکایات تعیین می گردد..

 

"ابراهیم شیرود عشوریان"روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در 87 روستا ی زیر 20 خانوار نیز از سوی شورای بخش مرکزی رابط تعیین می گردد.

 

وی بیان داشت:اسامی منتخبین شوراهای اسلامی روستایی فردا منتشر و بر اساس ماده 52 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده 71 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی  روستا و بخش از تاریخ انتشار به مدت 2 روز هیئت اجرایی در محل بخشداری آماده قبول شکایات انتخاباتی است.

 

وی افزود:شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام و نام خانوادگی ،نام پدر،نشانی محل کار یا سکونت و امضای شاکی یا شاکیان را داشته باشد.

مشارکت صد در صدی مردم رامسر در انتخابات


فرماندار  رامسر گفت:نتایج آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای رامسر،کتالم و ساداتشهر  منتشر و مهلت 2روزه برای رسیدگی به شکایات تعیین گردید.

 

"رستم زرودی "روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:مردم شریف شهرستان رامسردر انتخابات 24 خرداد ماه با مشارکت 100درصدی در خلق حماسه سیاسی سهیم شدند.

 

وی بیان داشت:اسامی منتخبین شوراهای اسلامی  شهرمنتشر و بر اساس ماده 52 قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و ماده 70 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر از تاریخ انتشار به مدت 2 روز هیئت اجرایی در محل فرمانداری آماده قبول شکایات انتخاباتی است.

 

وی افزود:شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام و نام خانوادگی ،نام پدر،نشانی محل کار یا سکونت و امضای شاکی یا شاکیان را داشته باشد.

 

"محسن یوسفی" مسول روابط عمومی فرمانداری رامسرنیز گفت:نتایج کامل آرا به طور رسمی در سایت فرمانداری به آدرسwww.ramsarfr.irمنتشرشده و ملاک قانونی همین اسامی می باشد.

 

در شهر رامسر 25 نامزد و در کتالم و ساداتشهر نیز 28 نامزد حضور داشتند.

پیام تشکر علی پور آهنگر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی


فرماندار محترم و رئیس هیئت برگزار کننده انتخابات در شهرستان های تنکابن ،رامسر و عباس آباد

 

با سلام

 

بدینوسیله حضور گسترده و حماسه ساز مردم شریف ایران بویژه اهالی حوزه انتخابیه تنکابن ،رامسر و عباس آباد در سه انتخاب ریاست جمهوری ،مجلس شورای اسلامی و شوراها که الحق و لانصاف نشانه اقتدار ،همبستگی ،همدلی و مردم سالاری می باشد ،بی شک قابل تقدیر و اثرات مثبت آن انشالله برای همگان ملموس خواهد بود.

 

اینجانب به عنوان یکی از شهروندان این خطه به سهم خود برای جنابعالی و کلیه دست اندرکاران و برگزار کنندگان این امر خطیر بویژه نیروی انتظامی ،اداره اطلاعات ،دادگستری شهرستان تنکابن ؛هیئت نظارت ،هیئت اجرایی و ... تقدیر و تشکر می نمایم و همچنین برای مردم عزیز و فهیم و منتخبین آنها آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون در چارچوب منویات مقام معظم رهبری در جهت رشد و توسعه و اجرای برنامه ها را دارم.

 

من الله توفیق

 

علی پور آهنگر

 

کاندیدای میان دوره نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تنکابن ، رامسر و عباس آباد

پیام تشکر وحید پوررستمی منتخب علی البدل شورای شهر رامسر


با سلام

 

 احتراماً بدینوسیله از عموم مردم شهر رامسر که با حضور حماسی خود در انتخابات روز 24 خرداد شرکت نموده و برگ زرین دیگری را بر دفتر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند سپاسگزاری و قدردانی می کنم و ضمن تبریک به همه منتخبین ملت اعم از نمایندگان شورای شهر ، نماینده مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری توفیق روز افزون ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم .

 

 وحید پوررستمی

 

منتخب علی البدل شورای اسلامی شهر رامسر

پیام تشکر علی امینی شاد رئیس شورای شهر رامسر


تشکر ، قدردانی و سپاس من را بخاطر حضور پر شور و شعورتان همانند و حتی بیشتر از  دوره های قبل در تمامی انتخابات پذیرا باشید. نشان دادید که علاقه مند به شهر ، کشور و ولایت فقیه هستید و حماسه را به معنای واقعی کلمه خلق کردید.

 

مطمئناً حماسه اقتصادی نیز در پی این حماسه خواهد بود و آن نیز وظیفه ای است که مدیران جدید لیدر آن هستند و آن میسر نخواهد شد مگر نوع نگاه مدیران ارشد جامعه تغییر کند. اعتقاد داریم برنامه ریزی ها برای  حل مسائل اقتصادی مردم می بایست از پایین به بالا باشد نه از بالا به پایین . مردم همیشه آماده همکاری و مشارکت در تمام امور بودند و هستند.

 

انشاء ا... نقش مردم و شهر ها در اداره امور شهر و کشور با نظام بخشی به ساختار اداره کشور تغییر کند تا شاهد حل مشکلات اقتصادی مردم عزیزمان باشیم.

 

امید است نقش مردم فقط در پای صندوق رأی نباشد و نقش شورا ها و شهرها در توسعه کشور مشخص باشد انتظار می رود  نظام مدیریت شهری مان تشکیل شود تا انشا ء ا... شایسته سالاری یعنی تخصص و تعهد را سر لوحه کار قرار دهیم . مسلمانی صرفاً به زبان نیست بلکه به عمل است ، نباید  مسئولیت ها را به هر قیمتی قبول کنیم اگر اداره امور شهرهایمان برایمان مهم نباشد و آنرا به راحتی به هر کسی بسپاریم می بایست هم در حال و هم در آینده شاهد نارضایتی ساکنین باشیم و به این دلیل است که می گویم وضعیت حال ،  ناشی از تصمیمات گذشته و وضعیت آینده نیز، ناشی از تصمیمات حال است.

 

ضمن تبریک به مردم فهیم و همیشه در صحنه شهر رامسر به خاطر حضورتان و تبریک به اعضاء منتخب به خاطر جلب حسن اعتماد مردم و فرصت خدمت رسانی ، نیک می دانیم انتخاب این عزیزان فرصتی است که خداوند بوسیله شما مردم غیور در اختیارشان قرار داده تا بتوانند انشاء ا... با تکیه و توکل بر ایزد منان و استفاده از تجربه گذشتگان و تخصص و تعهدی که در آن بزرگواران سراغ دارم با وحدت و همدلی برای نیل به اهداف والای امام راحل ( ره ) و انقلاب اسلامی که همانا ایجاد امنیت ، رفاه ، نشاط و آسایش مردم است بیش از پیش کوشا باشند .

 

با سپاس و قدردانی فراوان

 

 

 

برادر شما : علی امینی شاد

پیام تشکر جمشید حجتی نیا کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی

بسمه تعالی

 

با سلام و درود بر ارواح شهیدان و روح بلند امام شهیدان و با تقدیر و تشکر از مردم خوب و فهیم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد که در خلق حماسه سیاسی سال 1392 به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته اند و با حضور شکوهمند خود بار دیگر دوستان انقلاب را شاد و دشمنان انقلاب را مأیوس کرده اند. بر خود وظیفه می دانم از تک تک برادران و خواهرانی که به هر طریق ممکن در خلق این حماسه شرکت داشته اند؛ اعم از رای دهندگان، کاندیداهای محترم، عوامل اجرایی برگزاری انتخابات(مسئولین اجرایی، هیئت نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی) و همچنین کلیه عزیزانی که در تشکیل ستادها و انجام تبلیغات و برگزاری جلسات سخنرانی اینجانب را همراهی کرده اند، تقدیر و تشکر را نمایم.

 

اینجانب نتیجه انتخابات را که حاکی از موفقیت برادر عزیزم جناب آقای دکتر شریعت نژاد را به ایشان و مردم منطقه تبریک می گویم و آرزوی توفیق ایشان را در اجرای برنامه ها و کمک به توسعه و عمران منطقه دارم.

 

به امید همکاری و همراهی همه آحاد مردم منطقه و به ویژه نخبگان در جهت بهره گیری مناسب از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و رفع فقر و محرومیت و عقب ماندگی ها.

 

برادرتان؛ جمشید حجتی نیا

 

  92/3/25

 

پیام تشکر رامین کاظم زکی کاندیدای شورای شهر رامسر

به نام خدا


با سلام و احترام فراوان


به سهم خود از مشارکت همه ی عزیزان و حماسه آفرینی شما صمیمانه سپاسگزارم.


از این که بنده ی حقیر را مورد لطف و عنایت خود تان قراردادید ممنونم .


به منتخبین عزیز نیز صمیمانه تبریک می گویم .ان شاالله منتخبین محترم شورای شهر در توسعه ی شهر گام های اساسی بردارند و بنده نیز با کمال فروتنی در راستای رشد و بالندگی شهر تمام توان خود را مصروف این راه خواهم کرد.


با احترام به همه ی عزیزان - رامین کاظم زکی


پیام تشکر محمد رضا محمدی ابهرچای منتخب شورای جواهرده

هم شهریان عزیز

 بر بنده منت قرار دادید و با رای شما عزیزان موجب انتخاب اینجانب شدید  ؛ تشکر و قدر دانی می نمایم
.
 از اعتماد شما در چهارمین دوره انتخابات شهر و روستا  صمیمانه سپاسگزارم. ضمن سپاس امیدوارم در راستای رهنمود های مقام مغظم رهبری و قانون موجب تحولات شگرف در جواهرده ایران زمین باشیم

باتشکر فراوان - محمدرضا محمدی اپهرچایی

آمار نهائی آرای منتخبین شورای اسلامی شهر تنکابن


آمار نهائی آرای منتخبین شورای اسلامی شهر تنکابن



ردیف

نام نام خانوادگی

تعداد آرا

1

عبدالناصر حیدری

4930

2

علیرضا فلاحت کار

3853

3

تقی پژشکی

3809

4

یاسر گلیجی

3516

5

کامبیز گلیجانی مقدم

3211

6

مصطفی شاپوری

2895

7

سید جلال نوری زاده

2703

8

جهانبخش پور آهنگریان

2676

9

ابراهیم عاطف

2627

آمار نهائی آرای منتخبین و نامزدهای شورای اسلامی شهر رامسر

آمار نهائی آرای منتخبین و نامزدهای شورای اسلامی شهر رامسر


ردیف

نام نام خانوادگی

تعداد آرا

1

جعفر لطیف زاده

4846

2

عباس روغنچی رودسری

3299

3

مجید درجانی

3117

4

هادی (فرشید ) حلاجیان

2899

5

اسماعیل گوهرستمی

2549

6

احسان برزگر

2440

7

محمد جواد مهر افشان

2374

8

سعید صفاتی

2213

9

وحید پور رستمی

2191

10

محمود خسروی

2140

11

حسن فیلی

2056

12

قاسم قلی پور

1984

13

حسن گل دشتی

1976

14

علی اکبر موحدی

1659

15

هادی پیامی

1623

16

رامین کاظم زکی

1618

17

محمد ( قاسم ) باقرزاده

1437

18

احمد جوربنیان

1341

19

هادی عبدالله پور

1271

20

بوذرجمهر خلعتبری

1091

21

زهرا فکری

937

22

مهدی فضل کریمی

880

23

آرین شاهمرادی مقدم

803

24

ناهید شنگل نیا

603

25

بابک ناصری مغانلو

235

 


آمار نهائی آرای منتخبین و نامزدهای شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر

آمار نهائی آرای منتخبین و نامزدهای شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر



ردیف

نام نام خانوادگی

تعداد آرا

1

ضرغام طالش عسگر ثانی

3140

2

محمد شمسی

2867

3

محمد دوستی

2577

4

علیرضا مبشری

2557

5

ابراهیم ولی شیخ زاهد

1805

6

سید صادق میر ابوطالبی

1620

7

سید جابر حسین اشرفی

1476

8

رسول کردرستمی

1462

9

ابراهیم قمری

1426

10

سید رضا میر ابوطالبی

1390

11

میلاد علیزاده بلترک

1383

12

صدیقه پورعینی

1257

13

مجید قربانی مرکیه

1199

14

محمدابراهیم آریان فر

1180

15

کیانوش بخش طالشی

1124

16

علی وحیدی

1052

17

یزدان شکوهی

1012

18

رحمان پهلوان یلی

1011

19

مرتضی عباسپور

976

20

محمد حسین رضا اشرفی

961

21

علی زرین فر

941

22

عبدالله سعید نیا

826

23

ابراهیم شکیبا

771

24

سید محمود باکی

686

25

مرتضی نژاد جمالی

586

26

هادی حکمت پناه

458

27

فاطمه مشا احمدی

420

28

روح الله فضل کریمی

352

15

کیانوش بخش طالشی

1124

16

علی وحیدی

1052

 

 


کنارگذرساحلی رامسر، بازتولید یک فاجعه

پروژۀ "کنارگذر ساحلی رامسر" تقلیدی آشکار از مجموعه پروژه های نافرجام "نخل" (Palm) امارات است، در مقیاسی از نظر فیزیکی به مراتب کوچک تر و از نقطه نظر شرایط ژئوفیزیکی به مراتب آسیب پذیرتر.

اختصاصی معماری نیوز/ سیّـدمحسن شهیـدی

 

"هرم پی مشاور کوچکی است که کارهای بزرگ انجام می دهد"؛ این شعار شرکت طراح پروژۀ کنارگذر ساحلی رامسر است؛ شعاری که قاعدتاً می بایست آنرا نشانه ای از فروتنی و اخلاق حرفه ای والای گردانندگان شرکت دانست اما به دلایلی که خواهد آمد، بیشتربه اعترافی ناخواسته می ماند؛ اعتراف به کجروی ریشه ای و رفتار غیر مسئولانه ای که چندیست ارکان مدیریت اجرایی کشور را بازیچۀ ماجراجویی ها ی تبلیغاتی و شبه سیاسی قرار داده است

.

امام علی علیه السلام اوج بی عدالتی را سپردن کارهای بزرگ به افراد کوچک می داند! و نقل است که یکی از عوامل اصلی سقوط حکومت ساسانی گماردن افراد بزرگ به کارهای کوچک ودادن کارهای بزرگ به افراد کوچک بوده است؛ نیزگفته اند که: اگر خواستی جامعه ای را بدون جنگ وخونریزی ویران کنی عنان شتر را به دُم ِ . . . . یعنی آن کسی که جاهل است پیشرو و رهبر شود وآنکه عالم و داناست پیرو؛ بزودی دیری نپاید که آن جامعه سر به ویرانی و انحطاط خواهد گذاشت. ایکاش همان جهال سردمدار و پیشرو چنین لغزش هایی بودند و جامعه مهندسی کشور در چنین بلند پروازی های غیرقابل توجیهی دخیل و سهیم نبود. پروژۀ کنارگذر ساحلی رامسر که به رغم تکذیب و انکار مدیرعامل شرکت "هرم پی"1 تقلیدی آشکار از مجموعه پروژه های "نخل" (Palm) امارات است، درمقیاسی از نظر فیزیکی به مراتب کوچک تروازنقطه نظرشرایط ژئوفیزیکی وبه خصوص ناپایداری ساختاری ساحل در برابرعملکرد فرساینده امواج2(تصاویر1و3) به مراتب آسیب پذیرتراز "جزایر مصنوعی امارات"، چیزی نیست جز تکرار یک ماجراجویی محکوم به شکست که هزینۀ آن ( برخلاف ادعای جریان مجری طرح) درنهایت بردوش ملت بردباروباوردارخواهد بود.3

"

شرایط حال حاضر سواحل جنوبی دریای خزر به لحاظ ناپایداری ساختاری به گونه ای است که سواحل بخش غرب مازندران ( نور تا رامسر) نسبت به عملکرد نیرو های فرساینده حاصل از امواج، بسیارآسیب پذیرند."4

مشاورطرح خود نیزمعترف است که درحوزۀ ساخت وساز های ساحلی، چه درسواحل دریای خزروچه در کرانه های خلیج فارس، به دلیل شیب تند سواحل وشدت امواج وجریان های ساحلی ونیروهای هیدرودینامیکی، کشورما دروضعیتی به مراتب دشوارترازهمسایگان شمالی وجنوبی خود قراردارد.5

 

 

تصویر 2- نشست هم اندیشی کنار گذر ساحلی رامسر،‌ 18 خرداد 1390.انجمن مفاخر معماری ایران

مدیر عامل "هرم پی" با استناد به گزارش قطوری که (طبق معمول!) حاصل "هزاران نفر/ ساعت کار کارشناسی" است، در توجیه پروژه سخن می گوید.

در سرتاسر سواحل جنوبی دریای خزر، تند ترین شیب وطبعاً نامناسب ترین وآسیب پذیر ترین موقعیت مکانی برای اجرای پروژه ای با مشخصات موردنظر، موقعیت کنونی ( منحنی زرد رنگ – ایستگاه نشتارود) است !

کمترازیک ماه پیش درمقالۀ " جـزایر مصنوعی امارات ، . . . جاذبه یا فاجعه؟!"7، به نقد مستند پروژه هایی پرداختیم که نزدیک به یک دهه نه تنها افراد عادی ، بلکه بسیاری ازمهندسین ومعماران را مبهوت ومجذوب خود ساخته بود وامروزمی بایست مایۀ عبرت آنان باشد.اگرمسئولین فرهیختۀ "پروژۀ کنارگذر ساحلی رامسر" به اندازۀ یک (Double click) ماوس روی آیکان ِ" گوگل ارث " به خود زحمت می دادند و وضعیت اسف بارمجمع الجزایر مصنوعی "World" درآب های ساحلی امارات را پس ازآن همه سرمایه گذاری های بی حساب وکتاب حاکم دوبی، استخدام توانمند ترین پیمانکاران اروپایی درزمینه های مختلف لایروبی آب های عمیق، زیرسازی دربستردریا (تصاویر4 و5)، و . . . را به چشم خود مشاهده میکردند، شاید امروزشاهد این "کلنگ زنی شتابزده تبلیغاتی" نبودیم! شاید هم آقایان ظرف این چند سال به سطحی از فن آوری دست یافته اند که پروژه هایی از این دست را نیز" بهتر از مشابه خارجی!" آن انجام می دهند!؟

 

 

 

تصویر 4 - ماسۀ لازم برای زیرسازی جزایر مصنوعی امارات توسط ناوگان های پیشرفتۀ لایروبی شرکت های معظم بلژیکی "یان دِ نول"8 و هلندی " وَن اُورد"9 از اعماق خلیج فارس استخراج و درموقعیت لازم پاشیده می شود.

تصویر 5- برای ترسیم هرچه دقیق تر این نقاشی های عظیم، ماهواره اختصاصی "شیخ محمد" در فاصلۀ 676 کیلومتری از سطح زمین، با استفاده از 10DGPS و با خطایی به میزان کمتر از یک سانتی متر!عملیات پاشش ماسه را کنترل می کند.11

عملیات اجرایی پروژۀ کنارگذرساحلی رامسردرشرایطی کلید می خورد که:

1- پدیدۀ بسیارمهم وتعیین کنندۀ پیشروی آب دریای خزرهنوزازمسائل لاینحل اقلیمی منطقه است. پیش بینی ها نشان می دهد که احتمال پیشروی مجدد دریای خزر در آینده نزدیک وجود دارد16.

اختلال در چرخه آب، غرقابی تاسیسات دریایی و نفوذ آب شور به آبهای شیرین از جمله عواقب پیشروی آب دریای خزر است که تحت عنوان " پدیدۀ ترازآب دریای خزر" موضوع پژوهش محققان دانشگاه برونل انگلستان بوده است17.

تحقیقات انجام شده توسط مطالعات آماری بلند مدت نوسان های تراز آب دریا تاکنون به پیش بینی درست بالا و پایین آمدن آب دریا کمکی نکرده است. دکترحمید علیزاده رئیس "پژوهشکده علوم دریایی موسسه ملی اقیانوس شناسی" معتقد است که در کلیه محیط هایی که شرایطی مشابه دریای خزر دارند پیش بینی ها تنها برای چند ماه است.18 پژوهشگران "مؤسسۀ هواشناسی ماکس پلانک" هامبورگ نیز که با استفاده ازمدل های کامپیوتری دورویداد مهم افت سطح آب دریای خزردردهۀ30 وبالارفتن ناگهانی آن در دهۀ 80 میلادی را با درنظرگرفتن پدیدۀ گرم شدن کرۀ زمین بر اثر ازدیاد تولید گازهای گلخانه ای و همچنین افزایش میزان بارندگی در حوزۀ آبریز رود "ولگا" به عنوان منبع اصلی تأمین آب دریای خزر مورد مطالعۀ دقیق قرار داده اند، از احتمال افزایش مجدد سطح آب این دریا در قرن بیست ویکم میلادی سخن می گویند.19

"افزایش سطح تراز آب دریای خزر طی سی سال اخیربه میزان 5/2 مترطی سال 1357 تا 1387 مشکلات بسیار عمده ای را برای کاربری ها وجوامع انسانی حاشیه دریای خزر به وجود آورد."

و بالاخره دکتر همایون خوش روان مدیر "مرکزملی مطالعات دریای خزر" معتقد است که نوسانات سطح آب دریای خزریک پدیده دوره‌ای است و احتمال پیش‌ روی مجدد دریا وبازپس‌گیری اراضی ساحلی طی سال‌ های آتی دور از ذهن نیست و بسیار نزدیک است!

ممکن است دست اندرکاران پروژه مدعی درنظرگرفتن موارد فوق وانخاذ تدابیرلازم درخصوص تعیین "خط ترازامن" با توجه به حریم های ارتفاعی مجازساخت وساز اعلام شده توسط دستگاه های ذیربط باشند؛ دراین خصوص باید گفت که با توجه به زمان تصویب طرح درشورای عالی شهرسازی ومعماری22 ، گزارش های تحقیقی پس ازآن تاریخ قطعاً نمی تواند درمرحلۀ مطالعات ملحوظ شده باشد؛ لااقل دریک مورد ازاین اسناد23، تصریح شده است که: " هیچ کدام از روش هایی که دلالت بر چگونگی توازن آب خزر و تغییرات ارتفاعی آن می کند هنوز قابل اطمینان نیست." 24 عجیب اینجاست که علیرغم این ابهامات و فقدان داده ها و روش های قطعی و قابل استناد برای تعیین اساسی ترین مختصات پروژه، "سازمان بنادرودریانوردی" به عنوان مشاور هیدروگرافی و مطالعات ژئوتکنیک پروژه، یک سال و نیم پس از تصویب طرح از "همزمانی! اجرای مونیتورینگ سواحل دریای خزربا طرح کنارگذر" سخن می گوید!؟

2- برابراطلاع رسانی انجام شده توسط مشاور، نزدیک به %90 ازمساحت پروژه یعنی 159 هکتارآن را "زمین استحصال" تشکیل می دهد که مستقیماً درمعرض نیروهای هیدرودینامیکی دریا خواهد بود.

مجموعۀ این نیروها، از جریان عادی امواج گرفته تا جزر و مد و طوفان و پیشروی آب دریا، به خصوص لبه های بیرونی این "نقاشی روی آب" را به شدت در معرض فرسایش قرار خواهد داد. سرعت و نحوۀ و قوع این فرآیند و نتیجتاً میزان ثبات و مدت دوام فرم سایت پلان به طور دقیق قابل پیش بینی نیست و بر خلاف بخش "پل" (متشکل از شمع وعرشه) که به دلیل معین بودن سیستم بارگذاری، وجود مشخصات و ضوابط استاندارد و تجارب مفید اجرایی در کشور، علی القاعده از پایداری قابل قبولی برخوردار خواهد بود، بخش استحصال شده که ساختمانی کمابیش مشابه موج شکن های وزنی خواهد داشت، به دلیل دوپدیدۀ "نشست غیر یکنواخت" (Differential settlement) و"سیالی شدن" (Liquefaction) (درصورت وقوع زمین لرزه / تصویر11) رفتاری قابل پیش بینی نداشته وتخریب ها وتغییر شکل های اساسی و بعضاً غیرقابل جبرانی را سبب خواهد شد. همچنین لازمست برای حصول اطمینان از جابجایی ناخواستۀ قطعات بزرگ ( 3000 تا 5000 کیلوگرم برهرقطعه) سنگ (یا بتن) دربیرونی ترین لایۀ مقطع این بخش (Armour)،عملیات جاگذاری دقیق و همچنین  تشخیص و ترمیم به موقع خسارات احتمالی ناشی ازخستگی (Fatigue) مصالح بر اثر امواج قوی، توسط غواص های آموزش دیده و با استفاده از روش ها و تجهیزات دقیق اندازه گیری کنترل و هدایت شود؛ آب های پرتلاطم و کدر ساحلی این بخش مهم از عملیات اجرایی و تعمیر و نگهداری را اگر نه غیر ممکن، لااقل بسیار دشوار خواهد ساخت.

نشست غیر یکنواخت به تنهایی موجب خواهد شد که درنقاط اتصال دوسیستم به دلیل تفاوت های رفتاری، گسیختگی های جدی ایجاد شود.انقطاع وتغییرترازحاصل، به خصوص با توجه به کاربری ترافیکی پروژه، درمیان مدت مشکل سازبوده، هزینه های گزافی را به بهره بردارتحمیل خواهد کرد.

ظاهراً فرجام تلخ تجربۀ امارات در دست و پنجه نرم کردن با نیروهای طبیعت برای تنبه دست اندرکاران پروژۀ کنار گذرساحلی رامسر کافی نبوده است! به عنوان اتمام حجت، شاید بی مناسبت نباشد گوشه هایی از تجارب همسایگان عرب خود را که دیریا زود گریبانگیر رقبای ایرانی آنان خواهد شد، بازگوکنیم؛

 

نخستین گام درمرحلۀ اجرای پروژه های تاریخی جزایر مصنوعی امارات، مشاوره با پیمانکاران هلندی متخصص در استحصال اراضی زیر آب بود که از قرن شانزدهم میلادی تا کنون، %35 به مساحت کشورخود افزوده اند.

 

بزرگترین مسأله، چگونگی ثابت نگاه داشتن جزیره ای مصنوعی درجای خود بود با توجه به فاکتورهای متنوع و پیچیده ای همچون ارتفاع امواج در شرایط عادی و در هنگام طوفان، تغییر تراز آب در هنگام جزر و مد و تأثیر پدیدۀ گرم شدن زمین در افزایش سطح آب خلیج فارس. مشکل بعدی، تأمین حجم عظیمی از مصالح وحمل آن تا محل احداث پروژه بود.

 

این درحالی است که خلیج فارس با عمق ماکزیموم 90 و متوسط 50 متر و عرض تقریبی 150 کیلومتر27 ( درمحل پروژه) شرایطی به مراتب آرام تر از دریای خزر دارد؛ ارقام مذکور در مورد خزر، به ترتیب 1025 و 187 مترو 435 کیلومتراست. حداکثر طوفان های ساحلی امارات 56 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد که پیدایش امواجی به ارتفاع 1 الی2 متر را سبب خواهد شد.

 

این درحالیست که بزرگی امواج دریای خزر(درپهنۀ مرکزی) با امواج اقیانوس ها قابل مقایسه است28 و در مناطق جنوبی بخصوص در فصول زمستان و بهار، وزش هایی با سرعت 54 تا 72 کیلومتر بر ساعت و حتی 75 تا 90 کیلومتربر ساعت که امواجی به ارتفاع 2 الی 3 و3 الی 4 متر را سبب می گردند پدیده ای معمول به حساب می آیند.29 مدلسازی طوفان های مخرب درمنطقه رامسر با دوره بازگشت 100 ساله نیز، ازامواجی با ارتفاع 4 الی 7 مترحکایت دارد .

در نخستین مراحل طراحی "جزایر پالم" امارات، نگرانی های مشاوران علمی پروژه در خصوص همین میزان نسبتاً جزیی ارتفاع امواج سبب شد تا طراحی واحداث موج شکنی به عرض 200 وبه ارتفاع 3 متر بالاترازسطح دریا دراولویت کاری طرح واجرای پروژه قرارگیرد ( درعمل، ارتفاع موج شکن در مورد "پالم جمیـرا" و"پالم جبل علی" به ترتیب 3/9 و 4/25 متر تعیین گردید).

آری! برای اینکه رؤیای شیرین حاکم دوبی در برابر واقعیت های تغییر ناپذیر طبیعت نقش برآب نشود، لازم بود "سپـر" سنگی عظیمی پیرامون هر یک از جزایر ایجاد شود و این به معنای ایجاد سدی به ارتفاع حدود 2 متر در برابر دیدگان ساکنین آینده و بازدید کنندگان از این جزایراست! چنین تمهیدی در مورد پروژۀ کنارگذر ساحلی رامسر، علاوه بر حذف ( یا لااقل مخدوش ساختن) مهم ترین جاذبۀ بصری محل یعنی منظرۀ دریا، دوباره کاری ای غیرقابل توجیه به حساب می آید. ازسوی دیگر، بالا بردن خط تراز پروژه به منظور مقابله با امواج و افزایش سطح آب دریا نیز موجب خواهد شد تا مجموعۀ مستحدثات همچون بارویی 10 کیلومتری، سرتاسر منطقه را از دید و دسترسی به دریا محروم سازد!!

 

دشواری دیگر پیش روی سازندگان جزایر مصنوعی امارات، عدم امکان تراکم (Compaction) مصالح در عمق آب بود. دانسیتۀ پایین زیرسازی ها، در دراز مدت نشست های غیر یکنواخت و متعاقباً آسیب دیدگی و حتی تخریب ساخت و سازها را درپی خواهد داشت و چنانکه گذشت، عوارض جدی ناشی از"سیالی شدن" را نیزبه دلیل زلزله خیز بودن منطقه نباید ازنظر دور داشت. راهکار مهندسین شرکت سازندۀ موج شکن ها31حفر 2000 حلقه چاه در زیرسازی های انجام شده (پالم دیره)، پمپاژآب و هوای فشـرده و متراکم سازی مصالح با استفاده از ویبراتورهای مخصوص بود.

 

درحین اجرا، جریان های دریایی ساحل دوبی ( که به مراتب ضعیف ترازامواج ونوسانات سطح آب در سواحل رامسراست) سازندگان را با چالشی دیگرروبروساخت وآن فرسایش وتغییرشکل مستمرزیرسازی ها بود.

برای رفع این مشکل، چنانکه پیشترگفته شد، از روش هدایت ماهواره ای استفاده شد؛ پنج تکنیسین آموزش دیده هر روز در گرما و رطوبت طاقت فرسای دوبی، در حالیکه دستگاه های دست وپاگیر دریافت سیگنال های ماهواره را بر پشت خود حمل می کردند سرتاسر جزیره را می پیمودند و با مقایسۀ وضع موجود با مختصات مکانی و ارتفاعی طراحی شده، جریان شن ریزی را کنترل و اصلاح می کردند!

بااین همه،"نخل" های شیخ محمد، درحال غرق شدن درآبها ی به ظاهرآرام خلیج فارس هستند32 و در خوش باورانه ترین فرض، "ورلد" شاه بیت "آب نامه" حاکم دوبی از سال 2009 میلادی به اینسو" درکُما به سر می برد!" 33

رؤیای نقاشی برآب 

در غروبی حزن آلود،

نقش برآب می شود

آرام اما . . .

بدون بازگشت

 

سیّـد محسن شهیـدی

29 /2 / 1391

ساحل دریا : برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر و منابع به سایت زیر مراجعه نمائید

http://www.memarinews.com/Pages/News-7937.aspx

با سوادی بیش از 98 در صد از مردم شهرستان رامسر


 
خبرگزاری پانا : مدیر آموزش و پرورش رامسر از با سوادی بیش از 98 در صد از مردم شهرستان رامسر خبرداد .

۱۳۹۲ دوشنبه ۶ خرداد ساعت 08:35





به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا  ، محمد رسول حیدرپور گفت: 98/26 از مردم شهرستان رامسر با سوادند که از این حیث جزو 5 شهرستان برتر استان مازندران می باشد.

مدیر آموزش و پرورش رامسر در نشست با بهورزان در مرکز بهداشتی درمانی سادات شهر رامسر افزود: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات در جهت ریشه کنی بی سوادی و شناسایی افراد بی سواد زیر 50 سال استفاده نمود.

وی بیان داشت: باید در شناسایی افرادی که به سن 7 سالگی رسیده اما به مدرسه نمی روند با کمک شما بهورزان نیز تلاش نماییم.

وی اظهار داشت: از بدو تاسیس نهضت سواد آموزی در رامسر 18156 نفر سواد آموز تحت پوشش قرار گرفته که از این تعداد 17239 نفر موفق به دریافت مدرک قبولی شدند.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین کسب موقعیت نخست تربیتی در منطقه و جهان اسلام و ارتقای فزاینده جایگاه تعلیم و تربیت ایران در سطح جهانی از اولویت های مهمی است که باید بدان عنایت ویژه شود.

کارشناس مسول نهضت سواد آموزی شهرستان رامسر نیز گفت: بر اساس پالایش اسمی که سال گذشته  در مناطق روستایی انجام گرفت تعداد 50 نفر بی سواد هم اکنون در حال سواد آموزی می باشند.

احمد حسینی بیان داشت: همچنین تعداد 633 نفر از سال گذشته تا کنون تحت پوشش فعالیت های سواد آموزی این شهرستان می باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز بیش از 90 نفر از آموزش دهنده فرد به فرد همکاری دارند.

ساحل دریا : هرچند با اشاره به جمعیت حدود 75 هزارنفری رامسر ( در حال حاضر )  احتمال با سواد شدن
18156 نفر در نهضت سواد آموزی ( سواد آموزی حدود 25 درصد جمعیت شهرستان ) کمی عجیب به نظر می رسد و شاید لازم باشد مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامسر در این زمینه توضیح کامل تری ارایه نماید و یا آمار را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

«مجتمع آرامش» آرامش رامسر را برهم ریخت!

کد خبر : ۱۰۴۸۸۰ زمان مخابره:
   ۱۱ : ۲۳ -- ۱۳۹۲/۳/۷

خبرگزاری میراث‌فرهنگی



شهر هم نفس می‌کشد؛ آن هم از مجرای تنفسی! حالا تصور کنید یک مجتمع تجاری با نام آرامش مقابل باغی 33 هکتاری و در حریم 4 اثر تاریخی ساخته شود، آن هم با تراکم 90 درصد و ارتفاع بیش از 5/8 متر؛ درست اتفاقی که برای مجرای تنفسی رامسر رخ داده است.




خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ‌گروه میراث‌فرهنگی ـ ساخت مجتمع تجاری آرامش، مقابل باغ 33 هکتاری و درحریم 4 اثر تاریخی رامسر درحالی رو به اتمام قرار دارد که کارشناسان میراث ‌فرهنگی خبر از تراکم 90 درصدی و ارتفاع بیش از 5/8 متر را می‌دهند. گفته می‌شود طرح سطح اشتغال و ارتفاع در آخرین جلسه‌ای که در سازمان میراث‌فرهنگی تشکیل شده بود، مورد موافقت کمیته شورای فنی قرار نگرفت اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این طرح هفته گذشته، در دفتر یکی از اعضای شورای فنی سازمان میراث‌فرهنگی با حضور 3 تن از اعضا  تایید شده و قرار است به‌زودی اعلام شود.
 
روزی که قرار شد مجتمع آرامش مقابل باغ‌های 33 هکتاری رامسر پی‌ریزی شود، قرار نبود از ضوابطی که برای ساخت این ‌برج‌ها لحاظ شده تخطی صورت بگیرد. اما گویی ارتفاع 5/8 متر با سطح اشغال 40 درصد برای سازندگان به‌صرفه نبوده که عزم‌ها برای ساخت یک طبقه اضافی و سطح اشغال 90 درصد جزم شده، به‌‌طوری‌که شنیده شده این طرح مورد موافقت اعضای شورای فنی سازمان میراث‌فرهنگی هم قرار گرفته است.
 
به‌گزارش CHN، مجتمع آرامش درمکان و حریم‌ بناهایی احداث شده که هتل بنیاد پهلوی در سال 1/5/1352 با شماره 1520 به ثبت رسیده، بلوار مقابل هتل‌های رامسر با شماره ثبتی 1521، مورخ 5/10/52 و باغ رامسر با شماره 2323 در تاریخ 19/2/1378 و ساختمان فرمانداری با شماره  3326 در تاریخ 25/12/79 درفهرست آثار ملی جای گرفته است.  
 
این درحالی‌است که کارشناسان میراث‌فرهنگی در تاریخ 6/12/79 با بررسی حریم بناهای فوق طی نامه‌ای به شماره 1/1_ 1000876 مورخ 6/12/1380 به نهادهای مختلف ابلاغ می‌کنند. اما بحثی که درحال‌حاضر مطرح است به ضوابط حریم مشخص شده برمی‌گردد. در یکی از بندهای حریم بناهای رامسر آمده است، ارتفاع ساخت و ساز در بلوارها تنها، با ارتفاع 5/8 متر و 40 درصد سطح اشغال زمین مجاز است.
 
اما حالا، مجتمع آرامش با تخطی از ضوابط تعیین شده، آرامش منطقه را برهم زده است چراکه مالک درخواست دوطبقه اضافی با سطح اشغال 90 درصدی دارد. اتفاقی در آینده‌ای نزدیک سبب برهم خوردن فضای رامسر و منظر طبیعی آن می‌شود.
 
یکی از کارشناسان در تهران به‌خبرگزاری میراث‌فرهنگی می‌گوید: «یک ماه‌ پیش، مالک درخواست سطح اشغال و ارتفاع مجتمع آرامش را داده بود که در شورای کمیته فنی به‌تصویب نرسید. اما در کمال ناباوری  در جلسه‌ای که هفته گذشته در دفتر یکی از اعضای شورای فنی با حضور سازنده بنا  تشکیل شد قرار شد حریم محدوده مورد بازنگری قرار بگیرد و ساخت و ساز به‌صورت پلکانی انجام شود.»
 
به‌دنبال این رخداد، این پرسش مطرح می‌شود که اگر حریم نیاز به بازنگری دارد چرا در زمانی اتفاق می‌افتد که ساخت مجتمع آرامش رو به اتمام است. هر چند که کارشناسان تهران و مازندران براین باورند، اگر حریم هم مورد بازنگری قرار بگیرد شامل این بنا نمی‌شود چراکه مصوبه بازنگری بعد از زمان ساخت اعلام می‌شود و به ضوابط ساخت و سازهای گذشته تعلق پیدا نمی‌کند.
 
مجتمع سفید رنگ آرامش با نمایی سنگی و معماری کلاسیک وارداتی آن هم در بسته‌ای حجیم گویی تنها قرار است به کاخ و هتل قدیم رامسر دهن‌کجی کند. بی‌خبر از آنکه این نقطه از رامسر تنها فضای تنفسی شهر محسوب می‌شود که با افزایش تراکم و حجم ساخت و سازها و دخالت تنها مجرای تنفسی شهر را تا مرز نابودی پیش می‌برد.
 
کارشناسان ارشد سازمان میراث‌فرهنگی در نامه‌ای از مسئولان میراث‌فرهنگی و استانی خواسته‌اند که این پروژه به‌سرعت متوقف شود و از حد مجاز تخطئی نکند.
 
در این نامه که به‌امضای کارشناسان گیلان و مازندران رسیده، آمده است:
همانطوری‌که مستحضرید مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر رامسر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ضوابط عرصه و حریم برای آن در نظر گرفته شده است که از این حیث تاکنون تلاش مدیران، کارشناسان و همکاران یگان در راستای صیانت از مجموعه مذکور بوده است. در اقدامی سودجویانه و هماهنگ از سوی سرمایه‌گذاری موسوم به شرکت برج‌های آرامش که مجری طرح‌های آرامش در منطقه اریه کله دهستان چهل شهید بخش مرکزی شهرستان رامسر بوده که از این حیث منجر به آسیب به دید منظری منطقه مورد اشاره گردیده و بهانه ای برای ساخت و سازهای بی‌رویه در آن منطقه شده است.
 
درخواستی را در محدوده عرصه و حریم بلافصل باغ سی و سه هکتاری رامسر ارائه و باهمراهی بعضی مسئولان شهرستانی در جهت خلاف ضوابط ابلاغی درخصوص کد ارتفاعی جلساتی برگزار و تاکنون نتیجه‌ای برای آنان به همراه نداشته، صورت پذیرفته است. نکته حائز اهمیت درخصوص اولین گام درخلاف مذکور دادن سطح اشغال بالای 95 درصد به ملک مذکور بود که با توجه به حمایت برخی از دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفته است و همچنین با نیت سودجویانه اقدام به خرید اراضی بیشتری پیرامون بنا کرده است.
 
باتوجه به موارد ذکر شده و افرای سودجوی دیگری که منتظر نتایج فرآیند آغاز شده در این بخش از شهر هستند و همچنین حفظ تنها بش باارزش و قانونمند شهری رامسر که به عنوان بستری مطمئن برای حفظ سیمای منظری و بصری شهر و منطقه شمال کشور محسوب می‌شود خواهشمند است دستور فرمایید تا نسبت به هر گونه عدولی و یا مجوزی مغایر ضوابط ابلاغی و علی‌الخصوص کدارتفاعی اقدام لازم معمول دارند.

 

اسامی کارشناسان میراث‌فرهنگی استان تهران و گیلان در خبرگزاری میراث‌فرهنگی محفوظ است.

روستاییان رامسر با حضور گسترده در انتخابات حماسه آفریدند

  ˈابراهیم شیرود عشوریان ˈروز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : مردم روستاهای بخش مرکزی رامسر همگام با ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات حماسه ماندگار در تاریخ انقلاب ثبت کردند.

وی اظهار داشت: بیش از 11 هزار نفر روستایی در انتخابات شرکت کردند که بیانگر احساس مسولیت و درک بالای آن ها از سرنوشت خود و کشور است.

بخشدار مرکزی رامسر یادآور شد: برای اولین بار انتخابات شورای روستا در منطقه گردشگری جواهرده این شهرستان برگزار شد که استقبال مردم منطقه بسیار خوب بود.


وی از همه عوامل اجرایی و نظارتی و نیروی انتظامی و و رسانه ها در برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این شهرستان قدردانی کرد.

در 50 روستای رامسر انتخابات شورای اسلامی برگزار شد.

قرمزپوشان در رامسر با 4 بازی دوستانه

به گزارش خبرگزاری فارس ، تیم پرسپولیس برای تشکیل اردویی دوستانه صبح چهارشنبه عازم رامسر می شود، از همین رو طبق برنامه ای که علی دایی اعلام کرده قرمزپوشان در رامسر 4 بازی دوستانه برگزار می کنند.

البته قرار است، طبق هماهنگی های انجام شده ملی پوشان پرسپولیس نیز پس از بازی با کره و استراحتی کوتاه در تهران از میانه اردو در صورت شرایط مناسب به سایر قرمزپوشان اضافه می شوند.

پرسپولیس چهارشنبه در رامسر

علی دایی سرمربی سرخپوشان پایتخت، برنامه تمرینات این تیم تا بعدازظهر روز چهارشنبه را اعلام کرد. 

 

بازیکنان پرسپولیس پس از دیدار برابر امیدهای خود، امروز از ساعت ۱۱در ورزشگاه درفشی‌فر ریکاوری می‌کنند.سپس فردا (دوشنبه) در دو نوبت و صبح روز سه‌شنبه به تمرین خواهند پرداخت. همچنین کاروان پرسپولیس ساعت ۸صبح روز چهارشنبه برای تشکیل اردو، راهی رامسر می‌شود. 

 

اولین تمرین پرسپولیس در اردوی رامسرهم بعدازظهر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

 

منبع: گل 

نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری در مازندران


به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات مازندران، هادی ابراهیمی، رییس ستاد انتخابات استان طی نشست خبری، تعداد آرای ماخوزه را یک میلیون و 869 هزار و 709 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون و 814 هزار و 158 رای صحیح می باشد.


وی میزان مشارکت مازندرانی در انتخابات را 90 درصد اعلام کرد و گفت:


تعداد آرای حسن روحانی در مازندران یک میلیون و 80 هزار و 727 رای،


محمد باقر قالیباف 282 هزار و 862 رای،


سعید جلیلی 178 هزار و 318 رای،


علی اکبر ولایتی 159 هزار و 60 رای،


محسن رضایی 92 هزار و 518 رای


و محمد غرضی 20 هزار و 673 رای اعلام می گردد.


ابراهیمی میزان مشارکت واجدین شرایط رای دادن در ساری را بیش از 85 درصد اعلام داشت و تصریح کرد: بیشترین میزان مشارکت در بین شهرستان های مازندران به ترتیب مربوط به سوادکوه، سیمرغ و عباس آباد می باشد.