ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

سوت مسابقات فوتسال جام رمضان در رامسر به صدا در آمد

امتداد :



مسابقات فوتسال جام رمضان"یادواره سرداران و شهدای شهرستان رامسر"شب  ۲۷ تیرماه با حضور مسولان محلی در سالن شهید صدر ساداتشهر رامسر آغاز شد.

مسول اجرایی این  دوره ازمسابقات در حاشیه بازیها به ایرنا گفت:در این دوره 20 تیم در رده بزرگسالان و دستجات آزادحضور دارند.

"رضا فرزین فر"افزود:بازیها در 5  گروه 4 تیمی انجام و 17 داور به امر قضاوت بازیها می پردازند.


وی اظهار داشت:همه ساله برگزاری این مسابقات  بااستقبال بسیار خوبی توسط ورزش دوستان  مواجه و  هرشب سالن مملو از تماشاگران است.


وی تصریح نمود:این مسابقات توسط هیات فوتبال با نظارت اداره ورزش و جوانان و حمایت های ویژه فرمانداری،نیروی انتظامی و هیئت پزشکی ورزشی برگزار می شود.


وی گفت:این مسابقات که ساعت 30/21هرشب شروع می شود تا یک هفته پس از عید سعید فطر ادامه دارد.


فرزین فر عوامل برگزاری مسابقات را به شرح زیر اعلام نمود:


 هادی حلاجیان (رییس هیئت فوتبال )، علی عزیزی ، سیاوش زمان زاده ، شهروز ثنایی (اعضای اجرایی)حماد سکری(پزشک یار)و سعید مقدم مسول سالن.

دومین سالگرد عین اله محدث دیلمی /روحش شاد و یادش گرامی باشد

یادداشت از داریوش قاسمی


درست دو سال پیش بود ، در میانه های یک روز گرم تابستان ،در دومین روز از دومین ماه دومین فصل سال 90 ، خبری دردناک : (عین اله غرق شده )، بهت و حیرت همه را فرا گرفت. باورکردنش برای اطرافیان خیلی سخت بود. اصلاً او اهل شنا نبود آنهم در رودخانه.

 

بهر حال تمام وقایع سوزناک بعداز آن گذشت و مهندس جوان ، دانشجوی سال آخرکامپیوتر،از وبلاگ نویسان رامسر، بسیجی نمونه وسرگروه فعال طرح صالحین پایگاه مقاومت، باشخصیتی محبوب و محجوب،و ویژگی های منحصر بفردش در جوار رحمت حق آرام گرفته است .اما هنوز هر روز مادرش رامی بینم که چشم به راه دیدار مجدد فرزندعزیزش نگاهش فقط به پله های حیاط منزلش دوخته تا شاید دگر بار عین اله با سلامی آرام وارد اتاق شود وبخاطر همین تمام وسایلش را دست نخورده باقی گذاشته است .

 

 وچهارشنبه دوم مرداد از ساعت 3 بعداز ظهر بر مزارش در گالش محله حاضر شده وضمن قرائت فاتحه ، عرض تسلیتی خواهیم داشت برای خانواده مرحوم « مهندس عین اله محدث دیلمی » .


ساحل دریا سالگرد این عزیز از دست رفته را تسلیت می گوید. شادروان دیلمی پیش از انتشار نشریه ی ساحل دریا علاقه مندی خود را برای حضور به عنوان خبرنگار اعلام نموده بود... اما اجل مهلتش نداد... روحش شاد

مراسم معنوی قرائت قران در رامسر

به مناسبت ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قران ، محفل انس با قرآن مجید در شهرستان رامسر برگزار می شود.


اداره ی اوقاف و امور خیریه و هیات امنای مسجد آقا پلاسید و آقا بسمل سادات شهر از از مردم برای حضور در این مراسم ، دعوت به عمل آورده اند.


قرائت قرآن با حضور قاری برجسته ی مصری « عادل الباز سالم سید » در روز چهارشنبه 2 مرداد 92  از ساعت 13 تا 15 عصر در آستان آقا بسمل و آقا پلاسید برگزار خواهد شد.


در ضمن مسابقه ی آشنائی با مفاهیم قرآنی نیز توسط این دو نهاد برگزار شده است که امروز آخرین مهلت پاسخ دهی به آن می باشد. علاقه مندان برای دریافت برگه ی سوالت به مساجد محل خود یا به مسجد و آستان آقا پلاسید و آقا بسمل سادات شهر مراجعه نمایند.


جوایز مسابقات : سکه بهار آزادی ، هزینه ی سفر به مشهد الرضا ، قلم گویای قرآنی و...

جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام

 هم زمان با 15 ماه مبارک رمضان و تولد کریم اهل بیت علیهم السلام ، جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام به همراه توزیع افطاری در روز سه شنبه اول مرداد 92 از ساعت 19 عصر  در مصلی جوادالائمه شهرستان رامسر ، برگزار می شود.


هیات رزمندگان اسلام  شهرستان رامسر و ستاد نماز جمعه شهرستان رامسر از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده اند.


سخنران مراسم : سید جلیل مرتضوی امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه در شهرستان


مداح مراسم : ابراهیم گلین مقدم

عارف باقرزاده والیبالیست محجوب از رامسر تا باشگاه متین ورامین.


گزارش:عباس احمدی ماچیانی


 

لطفا خودتان رامعرفی نمایید؟عارف باقر زاده هستم  متولد 20/2/1365 شهرستان رامسر

دانشجوی رشته مدیریت ورزش در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد تهران مرکزی . یک سال هم ازدواج کرده ام


چطور شد به والیبال روی آوردید؟


به دلیل علاقه به این ورزش  والیبال  را از دوران نوجوانی شروع کرده و به علت پشتکار فراوان  خود از همان سالها وارد تیم های آموزشگاه استان و نوجوانان استان شده و دارای افتخارات و مقام های زیادی همراه تیم برای استان خود کسب کرده ام که این امر باعث حضور بنده در تیم پر افتخار و حساب نامی چون پیکان و تیم ملی نوجوانان و جوانان کشور گردیده است.


چه کسانی در موفقیت های شما تاثیر گذار بودند؟


این همه موفقیت را بعد از خداوند بزرگ مدیون حمایت های خانواده ام که مشوق اصلی برای رشد و ترقی من بوده اند به خصوص دعای خیر مادرم می دانم به نظرمن تلاش و پشتکار رمز موفقیت همه ورزشکاران در تمام سطوح می باشد.


درکدام تیم ها عضویت داشتید؟


در تمامی رده های سنی تیم پیکان  بازی کردم در تیم جوانان پیکان به عنوان کاپیتان و بزرگسالان در لیگ برتر عناوین زیادی همراه تیم کسب نمودم . بعد از آن تصمیم به تغییر تیم مورد علاقه خود شده و همراه برق کرمان و در فصل گذشته هم ابتدای فصل با تیم پیکان قرارداد بسته که در شروع تمرینات به دلیل بعضی از مسائل تصمیم به جدایی از تیم گرفته و به تیم مردمی و دوست داشتنی متین ورامین با مربیگری صاحب نام آقای مصطفی کارخانه پیوسته که خوشبختانه نائب قهرمان لیگ برتر فصل گذشته شدیم که هر چند قهرمانی از آن تیم ما بود ، در واقع انسان هر چه را بخواهد و تلاش دور از دسترس نمی باشد .

آیا پوشیدن پیراهن تیم ملی کاری دشواری است؟


پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی کردن در بهترین باشگاه های کشور کار دشواری نیست زیرا تلاش و پشتکار انسان قوی باشد می تواند خود را در آن جایگاه ببیند و برای رسیدن به این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نمی کند و همواره تمام سختی و مشقات فراوان را پشت سر می گذارد.


آیا سابقه بازیهای جهانی نیز دارید؟


عضو تیم دانشجویان ایران در بازی های جهانی سالهای 2008  تابه امروز بوده و همراه تیم دو سال متوالی رتبه قهرمانی جهان را کسب نمودیم .


ملی پوشان در شهرستان ها چه دغدغه و انتظاری دارند؟ 


وجود ورزشکاران شناخته شده و مطرح برای منطقه افتخار و نعمت است زیرا با تمامی احترامی که برای تمام مشاغل و سلایق دارم این را می گویم در شهرستان و شهرستان همجوار دکتر و مهندس یا متخصص زیاد وجود دارد که قابل شمارش نمی باشند خودم را نمی گویم ولی چند نفر مثل آقایان خلعتبری در فوتبال و دژ آرا شیرودی در والیبال و آقای فاضلی در دومیدانی وجود دارد که به تعداد انگشتان دست نمی رسد پس این ورزشکاران برای شهرستان نعمت و افتخار هستند و برای رسیدن به آن مشقت های زیادی را پشت سر گذاشتند باید آنچه را ه شایستگی دارند با آنها برخورد کرد و از آنها استناد مود من از شما می پرسم آیا این طور است؟


نظر شما درباره فدراسیون و آقای ولاسکو چیست؟


مدیریت عالی  فدراسیون والیبال کشور قابل تحسین می باشد می باشد، زیرا بنده از نزدیک شاهد جذب و حفظ کردن ولاسکو بودم و  بدون شک حضور ولاسکو در کنار زمین 9×9 والیبال که با او در تیم ملی کار کردم و اگر پختگی این موقع را چند سال پیش داشتم بدون شک یکی از بازیکنان در ترکیب ولاسکو بودم زیرا بازیکنان فعلی همه از دوستان نزدیک و از هم دوره های من بوده اند و تجربه سالهای نه چندان دور را به یدک می کشند .


تعریف شما از ورزش حرفه ای چیست؟


ورزش حرفه ای را بسیار سخت می دانم زیرا از افکار عمومی و عامیانه ورزش را به گونه دیگر تعریف می کنند و از هر کی که سوال شود ورزش یعنی چه ؟ می گویند ورزش برای سلامتی است .

ولی ورزش حرفه ای خلاف این واقعیت است وقتی می گویند تربیت بدنی . تعریف بدن مجموعه ای از اندامها ،عضلات ، استخوانها ، رباطها ، تاندونها و غیره که در ورزش حرفه ای فشار بیش از حد به آنها آورده و این سبب می شود که مقاومت بدن در بعضی از مواقع پائین آمده و سبب بروز آسیب دیدگی می شود که شاید برگشت ناپذیر و یا جبران نا پذیر نباشند مانند شکستگی یا پارگی که بیشتر به دلیل خستگی و فشار بیش از حد در ورزش حرفه ای باشد لاجرم ورزش حرفه ای با سلامتی در تضاد کامل است به همین دلیل یکی از وظایف مدیران ورزش سازمان تربیت بدنی و جوانان تامین سلامت و معیشت ورزشکاران است خاطرات در ورزش بدن همیشه شیرین و خاطره خوش می باشد ولی باختن تلخ و پاک نشدنی و افسوس.


اینکه ورزشکار حرفه ای هستید در زادگاهتان برخوردها را چطور می بینید؟


در رامسر خیلی به اسم و خیلی به قیافه بنده را می شناسند که اکثر اً می گویند فلانی همان والیبالیست شهر ما است و خوشبختانه همیشه با من با روی خوش لطیف مورد استقبال قرار می دهند و از این بابت از مردم خونگرم شهرستان رامسر قدردان و احترام خاص قائل هستم ، روزی برای خرید به مغازه مرغ فروشی رفته بودم که صاحب مغازه بعد از دیدن قد و قیافه از من سوال کرده که آیا والیبالیست هستم و بعد هم من جواب دادم بله که او بعد از جواب من بنا به صحبت از ورزش والیبال و علاقه ود به رشته و تعریف از اینکه در شهر ما هم یک  والیبالیست خوب و عضو فلان تیم و با اخلاق داریم بدون اینکه مرا بشناسد بعداً اسم مرا برد و گفت عارف باقر زاده و تعریف کرد از من و از شهر خودش و پیشینه والیبال شهر رامسر و من هم در حال لبخند زدن گذاشتم او به حرف ادامه دهد و در آخر وقتی حساب کرده و می خواستم بروم به او گفتم که آن کسی که تعریف می کنید خودم هستم و بچه رامسرم راستی خیلی برایم جالب بود.

حاشیه های بازگشائی پل صفارود

عادل لاریجانیان عکاس خبری نشریه ی ساحل دریا :


روز گذشته شهرداری رامسر اقدام به بازگشائی مسیر پل صفارود نمود. این اقدام با تخریب مغازه ی موجود آغاز شد. در حین اجرای این اقدام بازاریان زبان به گلایه گشودند و از سرو صدای زیاد و گرد و خاک موجود در روزهای گرم تابستان و ماه مبارک رمضان شاکی شده و از نماینده ی شهرداری تقاضای اقدام به تخریب در شب ها و یا روز جمعه که بازار تعطیل است را نمودند.


این تقاضا و اعتراضات مثمر ثمر واقع نشد.


با پیگیری مردم و تماس با رئیس شورای شهر ، وی گفت : سریعا اقدام می کنیم و با نامه ای مکتوب موضوع را رسمی می نمائیم. علی امینی شاد در نامه اش ضمن تشکر از توافق شهردار با بازاریان ، تقاضای ارائه ی گزارش کار نموده و از ایشان خواسته است این اقدام در ساعات و روزهائی انجام گیرد که آسایش کسبه را بر هم نزند.


امام جمعه ی شهرستان و فرماندار نیز قول مساعد به نماینده ی پیگیر موضوع دادند. روابط عمومی شهرداری نیز اعلام کرد پیگیری شده و در اسرع وقت اقدام مناسب انجام می شود.


متاسفانه این اقدام دیروز تا پایان ساعت کار ادامه داشت و این اقدام امروز صبح نیز  تا ظهر ، تداوم یافت.


با اشاره به اجاره نشین بودن برخی از کسبه و شرایط بد اقتصادی موجود ، انتظار کسبه از شهردار و همکارانش رعایت حقوق آنان و در نظر گرفتن زمان کسب و کار و حفظ آرامش و امنیت در زمان کسب و کار است.


در حاشیه اردوی چهار روزه تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در رامسر ؛ مراد محمدی: ما محکوم به برد هستیم


سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران گفت: ما باید از سد هندوستان بگذریم.

 

مراد محمدی در حاشیه اردوی چهار روزه تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: این اردوی چهار روزه به رامسر برای ریکاوری و آرامش اعضای تیم صورت گرفته است.

 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران افزود: این آخرین اردوی تیم ملی کشتی آزاد قبل از رفتن به مسابقات آسیایی مغولستان است.

 

وی اظهار داشت: تیم ملی کشتی آزاد هندوستان هم در رده جوانان و هم در رده بزرگسالان به قهرمانی دست یافته است و ما در مسابقات آسیایی مغولستان محکوم به قهرمانی هستیم و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

 

محمدی تصریح کرد: سال قبل با کسب یک مدال طلا به میهن عزیزمان بازگشتیم و در این دوره از مسابقات تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا طلسم کشور هندوستان را شکسته و مدال ارزشمند بیشتری را به وطن بیاوریم.

 

وی با اشاره به اینکه در اردوی رامسر اعضای تیم، کادر فنی و مربیان حضور دارند و می‌خواهیم که بعد از این اردو تیم سه‌شنبه در 10 وزن با قدرت تمام به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود.

 

به گزارش فارس، تیم ملی کشتی نوجوانان ایران فردا در ادامه اردوی رامسر به ییلاق جواهرده برای استراحت می‌روند.

 

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران بعد از مسابقات آسیایی مغولستان به مسابقات جهانی صربستان اعزام می‌شود.

سخنان امام جمعه شهرستان رامسردرخطبه های این هفته نمازجمعه درمصلی جوادالائمه

احمد برفی وب نوشت نفوذ قلم :


 

 

سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان رامسردرخطبه های این هفته نمازجمعه درمصلی جوادالائمه درخطبه اول خطاب به روزه داران بیان داشت:اول خودم وبعد شما خوبان راسفارش می کنم به تقواوپرهیزگاری ودوری ازگناه که بهترین عمل درپیشگاه خداوند تقواست.


وی درادامه خطبه تصریح کرد:خداتقوارابهترین ملاک برای ارزش انسان دانست ودرقرآن می فرماید:گرامی ترین شمادرپیشگاه خداوند باتقواترین شماهاست واگرمی خواهیم پیش خداعزیزباشیم تمام حرکات وسکنات ماباید براساس تقواودوری ازگناه باشد که این بزرگترین امتیازبنده است.

 

نماینده ولی فقیه درادامه سخنان خودتصریح کرد:خداوند متقیان رادوست می دارد وخداوند دوست دارد انسان باتقواراواین ماه ماه تمرین تقواوپرهیزگاری وانسانیت است وبه واسطه این ماه آن کمال انسانی برای اورقم خواهد خورد.

خطیب نمازجمعه درهمین راستاافزود:دراین ماه مابندگی خودرابه نمایش می گزاریم وتوباآن رفعت ومهربانی خود ازگناهان گذشته مادرگذر.


امام جمعه شهرستان دراین خطبه ضمن تسلیت وفات خدیجه کبری (س)بیان کرد:خدیجه کبری(س)برای اسلام زحمات فراوانی کشید وباصبرواستقامت درکنارآن نبی مکرم اسلام به اسلام آبروبخشید ونقش آفرینی کرد وامروزبه طبعه آن بانوی مکرم اسلام درعزت وسربلندی هستیم.


وی درپایان خطبه اول گفت:درماه تقواوخودسازی وانسان سازی قرارداریم وازخدابخواهیم به ماتوفیق بدهدتافرامین روزه واقعی رابه انجام برسانیم

.

سید جلیل مرتضوی درخطبه دوم نمازباتوجه به تأسیس نهاد مقدس شورای نگهبان وتبریک این روزبیان کرد:تأسیس نهاد شورای نگهبان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی کارسازبوده وفلسفه وجودی شورای نگهبان حفظ نظام وتشخیص مغایرنبودن قوانین باشرع اسلام است


مرتضوی درادامه سخنان درهمین راستاتصریح کرد:درشورای نگهبان فقهای عادل وباتقوادرمقابل زیادی خواهیهای داخلی وخارجی قد علم کردند وایستادند ودراین زمینه مامدیون خون شهیدان رجائی،بهشتی،باهنرومطهری هاهستیم.


نماینده ولی فقیه درادامه همین بخش افزود: احمد جنتی انسانی خداترس وباتقواست ودرکارهای شورافقطوفقط خدارادرنظرگرفته ودراین انتخابات یازدهم ودرهمه انتخاباتها اعضای نظارت واجرائی کاررابه نحواحسن انجام داده واین خودرسوائی حائزاهمیت برای فتنه 88بوده است،ومردم دراین انتخابات حق الناس راخوب تشخیص دادند.


وی درپایان گفت:مردم اگرمی خواهیم درفردای قیامت سربلند باشیم باید درکنارواجبات ودرکنارآل رسوالله باید درهفته اکرام دستگیری ازضعفا ومستمندان رادردستورکارخود قراربدهیم،وبه من چه جزواصول مسلمانی نیست.همچنین مرتضوی برای تیم کشتی ملی نوجوانان ایران که برای اردودررامسرودرنمازجمعه حضورپیداکردند درمسابقات کشورمغولستان دعاوآرزویموفقیت کردند.

تیم ملی کشتی نوجوانان ایران مهمان ویژه نمازجمعه رامسر.

امتداد :

 

امام جمعه رامسر گفت:برگزاری بیش از 30 انتخابات و حفظ اسلامیت نظام کارنامه درخشان شورای نگهبان است و ما مدیون شورای نگهبان هستیم.

 

"سید جلیل مرتضوی"در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان رامسر در مصلی امام جواد (ع)ضمن اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود:شورای نگهبان با دارابودن اعضا و فقهای عادل ،آگاه به زمان ،دین مدار،متقی توانسته در مقابل زیاده خواهان داخلی و خارجی مقتدرانه بایستد .

 

وی بیان داشت:در برخی زمان ها آنقدر فشارها سنگین بود که ایمان و تقوای فقها آنها را نجات داد.

 

وی تصریح نمود:شورای نگهبان درانتخابات سال 88 قد علم کرد و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دادو ولایت پذیری محض خود را به نمایش گذاشت.

 

وی گفت:شورای نگهبان با تحمل فشارهای سنگین و هجمه های تبلیغی توانست در مقابل فتنه ایستادگی نموده و ایران عزیز را سربلند نماید.

 

وی گفت:در انتخابات 92 نیز این شورا با مدیریت بسیار خوب ،نظارت شایسته بر عملکردها مشتی محکم بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی کوبید و امروز روسیاهی برای فتنه گران سال 88 ماند.

 

وی بیان داشت:در راس شورای نگهبان آیت الله جنتی که در نوک پیکان هجمه ها علیه ایشان هستیم از زبان خیلی ها که رد صلاحیت شدند و ادعایی هم داشتند بدون واسطه شنیدم که ایشان انسان  با تقوا و خداترسی هستند و انصافا شورای نگهبان حق الناس را خوب تشخیص میدهد.

 

وی در بخش دیگری با تاکید بر دستگیری از مستمندان در ماه ضیافت الهی افزود:در همین شهرستان برخی در بدترین شرایط زندگی می نمایند و این غفلت ها در روز قیامت جواب دادن داردو بی تفاوتی دور از انسانیت است اگر هرکدام چند نفر را کمک نماییم در رامسر فقیری نخواهیم داشت.

 

وی در پایان ضمن اشاره به برگزاری آخرین  اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان کشوردر رامسر و همچنین حضور سرمربی ،کادر فنی و کشتی گیران در نمازجمعه رامسر گفت:کادر فنی تیم ملی کشتی نوجوانان انسان های دلسوز با ایمان و مهربان و ملی پوشان نیز از خانواده های اصیل و مومن بوده و امید واریم در مسابقات آسیایی مغولستان خوش درخشیده و پرچم ایران اسلامی را با دعای خیر ملت به اهتزارز در آورند.

بیانیه شماره 9 انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر

با نام و یاد دادار هستی بخش                               شماره : 126      تاریخ :1392/4/24


*   *   *

مدیریت شهری ما ، برای معماری شهر تعریفی ندارد . به همین دلیل ساخت و سازها نه با هم  هم آهنگند و نه با طبیعت زیبای رامسر که سرمایه تمام نشدنی شهر گردشگری ماست . مثلاً یک جا ، در پای کوه زیبای رمک ساختمان چند طبقه قد می کشد ، و در جای دیگر در مرکز شهر یک بنای چند طبقه در پیش خان یک بنا دیگر سبز می گردد .


 ساختمان مرکز آموزشی کنوانسیون بین المللی تالابها را که قرار بود در معماری و زیبایی به نوعی طراحی کنند که جاذبه گردشگری ویژه ای داشته باشد و به صورت « نماد» رامسر درآید، به شکل یک ساختمان معمولی و لانه زنبوری ساختند

.

نا به سامانی در حفظ میراث فرهنگی رامسر هم کمتر از بی نظمی ساخت و ساز شهر نیست . پژوهش گاه میراث شمال سال ها پیش در رامسر افتتاح شد ، ولی در عمل از روز نخست تعطیل بوده است

.

تنها بنایی تاریخی برجای مانده یعنی دژ مارکوه مرمت نمی شود . باغ ایرانی نیمه کاره رها شده است . در عرصه های میراث بنا می سازند . گورستان قدیمی را خراب می کنند . یک سال و نیم است که تنها موزه ملی رامسر که اشیاء آن با همّت یک دل سوز فرهنگی در یک دوره سی ساله فراهم شده است ، تعطیل است .


تنها بلوار زیبای ایران در اثر تردد خودروهای سنگین در حال تخریب شدن است و

...

اخیراً هم گفته می شود که علی رغم مخالفت ها و ایستادگی های اداره میراث فرهنگی رامسر ، مقدماتی برای صدور مجوز تا ارتفاع پانزده متر برای ساختمان « مرکز خرید آرامش » رامسر فراهم آمده است

.

انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر ، از هر نوع سرمایه گذاری در شهر گردشگری رامسر با رعایت موازین قانونی پشتیبانی می کند . امّا چرا یک « بام » و دو « هوا» . اداره میراث رامسر تاکنون نزدیک به ده تن را مجبور کرده است که اضافه بناهای یک متر یا بیشتر را تخریب کنند ، و پرونده حدود بیست تن دیگر نیز در دادگاه باز است . چه جوابی برای این دسته از خسارت دیده ها وجود دارد ؟ چنانچه صاحبان اراضی دیگر درخواست مجوز بنای مثلاً ده متری و پانزده متری را داشته باشند مدیران شهر ما چه خواهند کرد ؟.

*   *   *

انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر ، صدور مجوز خاص برای یک مورد خاص را یک « بدعت » می داند ، مایل نیست این « بدعت » در رامسر و به نام رامسر ثبت گردد . از جناب آقای فرماندار و رئیس محترم « انجمن حفظ میراث فرهنگی شهرستان رامسر » درخواست می شود دستور فرمایند تا «انجمن حفظ میراث فرهنگی شهرستان رامسر » که بیش از شش سال است برگزار نمی شود به صورت « فوق العاده » برگزار ، از رئیس محترم سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردش گری استان مازندران نیز دعوت شود تا در نشست انجمن حفظ میراث فرهنگی رامسر حضور پیدا کنند ، مردم و سازمان های مردم نهاد (N.G.O.S) واقعیت امر را از شخص ایشان بشنوند


انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر /24/تیر ماه /12392

نشست مشترک اعضای دوره سوم و منتخبین مردم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رامسر

پژواک رامسر :

 

صبح پنجشنبه هفته گذشته نشست مشترک اعضای دوره سوم و منتخبین مردم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر رامسر برگزار شد.

 

 

 

 

اهم سخنان اعضا شورا

 

علی امینی شاد رییس شورای شهر

 

-خداوند نعمت خدمت رسانی را توسط مردم در اختیار شما قرار داد و مطمئن هستم که این اعتماد را پاسخ خواهید کرد.

 

-جای خوشحالی است که همه اصناف مختلف در ترکیب شورای دوره چهارم وجود دارد.

 

-مشکلات شهر های ایران شبیه به هم است و بر اساس نقش و عملکرد شهرها ،هر کدام مشکلات خاص خود را نیز دارند.

 

-در دوره گذار بودن قدرت از دولت به مردم هستیم و  همه فعالیت ها زیر سایه این مشکلات است.

 

 

-مشکلات شهرهای ما چهار سطح دارد ،عدم تحقق پذیری طرح های توسعه شهری (جامع و تفصیلی)،مدیریت شهری ،متخصصین و شهروندان

 

-فقط 13 الی 15 درصد طرح جامع و تفضیلی در کشور تحقق یافته است.

 

-شهر پویاست و طرح تفصیلی طرح خشک و بی روح است و بر اساس نیاز طراحی نشده است.

 

-توجیه مالی پشت طرح جامع و تفصیلی نیست.

 

-این طرح های (جامع و تفصیلی )کارشناس محور بوده و بر اساس خواست و نیاز مردم نبوده و مشارکت مردم در طرح ها معنا نداشته است.

 

-موازی کاری و هرج و مرج در مدیریت شهرها ،متاسفانه هزینه بالایی را به جامعه تحمیل می کند.

 

-شهرهای همجوار بعد از 4 سال از انجام طرح ریز پهنه بندی در رامسر به فکر اجرایی کردن آن افتاده است

 

-همه تحولات اجتماعی ،سیاسی ،زیست محیطی و... باید در چارچوب توسعه باشد

 

رضی کاظمی

 

انصافا مردم خوب انتخاب می کنند و هر چه مردم انتخاب کردند خوب است.

 

-اگر خدمات شورای اول نبود هیچ موقع راه برای شورای دوم باز نمی شد و به همین ترتیب ادامه دارد.

 

اگر امروز ماشینی ظرف مدت 5 دقیقه خود را از میدان شهید رجایی به فرودگاه رامسر می رساند مرهون خدمات شورای دوره دوم است.

 

-شورای دوم در ساخت پل صفارود نقشی نداشت و به آن شورا تحمیل شد

 

-در شورای دوره دوم کسی اطلاعاتی از طرح جامع نداشت و فقط مصوب می کردیم و فقط اقای خلج وارد بود و همگی صفر کیلومتر بودیم

 

-در پایان شورای دوم 1 ریال بدهی به بیرون نداشتیم

 

یکی از کارهای شورای سوم تدوین قوانین خوب بود

 

-در سال 91 قرار بود 6.5 میلیارد تومان بودجه به شهرداری رامسر تخصیص داده شود که فقط 18 درصد تخصیص داده شد

 

-380 میلیون بدهی شورای اول را شورای دوم پذیرفت و پرداخت کرد

 

-می توانم به جرئت قسم بخورم که همه کارهای در شورای سوم بر اساس کار کارشناسی بود.

 

-(خطاب به منتخبین شورای دوره چهارم) به بحث هایی که سد راه شما می شود وارد نشوید

 

سید کمال سیدی

 

-اینک که منتخبین شورای چهارم وارد شورا شدند از شدت کارها متوجه خواهند شد و زمانی که شهروند بودند اینگونه نبود

 

- در بحث انتخاب شهردار شما(دوره چهارم) فقط انتخاب کننده است و استانداری تصمیم گیرنده خواهد بود

 

-مردم فکر می کنند که بستر رودخانه ها واقعا در اختیار شورا و شهرداری است در حالی که اینگونه نیست

 

-یکی از معضلات جدی شهر رامسر ترافیک است

 

-در شورای دوره سوم 90 درصد پیاده روها سطح شهر بازسازی شد

 

-در شورای دوره سوم محله محوری در دستور کار قرار گرفت

 

-(کارهای صورت گرفته در شورای دوره سوم قرائت شد )

 

گوهر رستمی

 

-نباید سطح توقعات مردم را با ببریم

 

چاوش ثانی

 

-در فضای خدمت قرار گرفتید و تهدیدهایی را به همراه خواهد داشت که انشا... با وحدت حل خواهد شد

 

-انشا... شورای دوره چهارم با بهره گیری از تجربیات شوراهای گذشته به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

 

-از کمک به شورای دوره چهارم دریغ نخواهیم کرد.

 

این نشست به مدت 3 ساعت به طول انجامید که منتخبین مردم در سخنان کوتاهی از برگزار کنندگان این جلسه تشکر کردند و وعده داده شد به منظور انتقال تجربیات شورای دوره سوم جلسات دیگری نیز برگزار شد.

- بسیاری از نقدهای وارده بر اتاق فکر فعلی رامسر درست است

.

 

پس از درج یادداشتی تحت عنوان "ویژگی های منحصر به فرد اتاق فکر رامسر" در وب نوشت « پژواک رامسر »  ، صفر قاسمی به عنوان نماینده هیئت موسس این نهاد در وب نوشت شخصی خود «  شول » به ان پاسخ داد


 

1- کانون همکاری های مردمی رامسرکه به اتاق فکر مشهور شده است هنوزدرمراحل شکل گیری و تأسیس می باشد و اعضای آن هنوز تکمیل نشده است.و افرادی که در حال حاضر فعالیت می کنند هیأت مؤسس اتاق فکر هستند و عنوان این تشکل نوپا نیز هنوز قطعی نشده است.

 

2- بسیاری از نقدهای وارده بر اتاق فکر فعلی رامسر درست و لیکن کمی عجولانه صورت گرفته است .به عقیده اینجانب اتاق فکر باید محل اجتماع صاحبنظران ازتمامی اقشار،طبقات،صنوف و سلایق سیاسی واجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان باشد تا بتواند نیازها و چالش های شهررا بدرستی شناسایی و با تضارب افکار،بهترین راهکارها را برای برون رفت از مشکلات وتأمین نیازهای شهراتخاذ نماید ،یقین دارم ترکیب فعلی پاسخگوی نیازهای فراوان شهرستان ودر بر گیرنده همه سلایق و افکارنخواهد بود .

 

3- قرار نیست اتاق فکر باشگاه سیاسی و دفتر حزب خاصی باشد و تمام سعی بانیان اصلی اتاق فکرآنست که بدورازبازیهای سیاسی فقط به شهر و نیازهای آن فکر کنند و هر کسی با هر سلیقه فکری و سیاسی که به اعتلای رامسر بیندیشد اتاق فکر متعلق به اوست .

 

4- بانیان اصلی اتاق فکر در نظر دارند در قالب یک سازمان مردم نهاد و با اخذ مجوزازدستگاه های ذیربط،تشکیلاتی را با حضورچهره های جوان ، با نفوذ،باتجربه،متخصص وصاحبنظرشکل دهندومطابق پیش نویس اولیه، اتاق فکر دارای یک هیأت امناء است که بالاترین رکن تشکیلات است وحدود 70 نفرازچهره های تأثیرگذارشهرستان ازتمام طبقات وصنوف درآن حضورخواهندداشت و7تا 9نفرازافرادی که فرصت کافی و توان علمی و تجربه لازم راداراباشندبعنوان هیأت اجرایی عمل خواهند کردو علاوه برآن اتاق فکردارای سه کارگروه اصلی شامل:اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی می باشدوکارگروه ها نیزدارای کمیته های تخصصی کوچکترخواهندبود که امید است به فضل الهی و با راهنمایی و هدایت همه دلسوزان عزیز شاهد تحقق وببار نشستن آن باشیم .

 

5- تعدادی از افرادشرکت کننده درجلسات اخیراتاق فکر،عضو اتاق نبوده و متأسفانه توسط بعضی از افراد اتاق فکر بدون هماهنگی هیأت مؤسس دعوت شدندکه بعضی ازآنها هیچ حرفی برای گفتن ندارندوجزمنافع خود به چیزدیگری نمی اندیشند.ونگرانی وگلایه شهروندان عزیزکاملابجا وبحق می باشدوازاین بابت ازهمه شهروندان خیرخواه رامسرپوزش میطلبم.

 

6-نشست با منتخبان محترم چهارمین دوره شورای اسلامی شهررامسرنیزبا هدف تبریک واعلام همکاری وبیان مشکلات وچالشهای شهرصورت گرفته است و اتاق فکر تحت هیچ شرایطی تصمیم ندارد وارد مباحثی همچون انتخاب شهردار شود.وبه باور این حقیر هیچ شخص حقیقی یا حقوقی و هیچ گروه و تشکل رسمی یا غیر رسمی حق ندارد در انتخاب شهردار برای منتخبان مردم تعین تکلیف نماید و یا خدای نکرده منتخبان مردم را تهدید نماید که اگر چنین نشود چنان میشود.متأسفانه این رفتارنسنجیده و نپخته بعضی افراد غیر مرتبط با اتاق فکر و منفعت طلبان شهر بیشتر شبیه رفتارگروه های فشار است نه رفتار اتاق فکر.!!!

 

و این جانب بعنوان نماینده هیأت موسس اتاق فکر رامسر به صراحت اعلام میدارم که مباحث مطروحه درحاشیه جلسه اتاق فکر با منتخبین محترم شورای اسلامی شهر،که بعد ازاتمام جلسه وبا حضور بعضی از منتخبین محترم و تعدادی از افراد مرتبط و غیر مرتبط اتاق فکر انجام شد، مواضع اتاق فکر نمی باشد و چنانچه اتاق فکر طرف مشورت منتخبان محترم قرار گیرد نظر مشورتی خود را درخصوص شاخص ها و معیارهای یک شهردار خوب اعلام خواهد کرد. وانتظار میرود منتخبان محترم نیز بدور از احساسات و توجه به شعارهای انتخاباتی وبا حفظ وحدت ودرفضایی کاملا منطقی و بارعایت منافع شهروندان ودرچارچوب قانون به وظایف خودعمل نمایند

 

با سپاس از همه منتقدین محترم –شیخ صفر قاسمی

 

نماینده هیأت موسس کانون همکاری های مردمی رامسر

 

(اتاق فکر ) 24/تیر ماه 1392

 

امشب آغاز مسابقات فوتسال جام رمضان در رامسر

امتداد :


مسابقات فوتسال جام رمضان از امشب در سالن شهید صدر ساداتشهر آغاز می شود.


سیاوش زمان زاده عضو هیات اجرایی مسابقات گفت:این مسابقات در رده سنی آزاد در 5 گروه 4 تیمی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.


وی اظهار داشت: در شب های قدر این مسابقات برگزار نمی شود.


وی زمان شروع بازیها را ساعت9/30 اعلام نمود.

در ماه مبارک رمضان روستای چالکرود در عطش آب می سوزد

پژواک رامسر:


صبح روز چهارشنبه دیروز ، جمعی از اهالی روستای چالکرود به بخشداری رامسر مراجعه و خواستار حل مشکلات آب شرب این روستا ش دند.

 

این عده در دیدار با ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار بخش مرکزی از قطعی 3 روزه آب آشامیدنی منطقه گلایه کردند و گفتند:چیزی حدود 3 روز است که روستای چالکرود از آب شرب محروم است و آنها حتی  برای استحمام نیز آب ندارند.

 

به گزارش خبرنگار ما که در صحنه حضور داشت اهالی روستای چالکرود در حالی که از کمبود آب به شدت ناراحت بودند در گفتگویی اظهار داشتند:علت این مشکل صدور مجوز بیش از حد و انشعاب آب این روستا به روستاهای همجوار است.

 

جعفر طیبی رئیس اداره آب روستایی رامسر نیز طی تماس تلفنی به خبرنگار ضمن تایید مشکل آب روستایی چالکرود گفت:این مشکل متاسفانه وجود دارد و در حال حاضر برای حل این مشکل با تانکر آب در تلاش هستیم تا موقتا نسبت به حل مشکل آب اقدام نماییم ولی باید برای حل مشکل آب شرب روستای چالکرود برنامه ریزی اصولی انجام دهیم.

 

گفتنی است چالکرود در کنار یکی از رودخانه های پرآب منطقه (رودخانه چالکرود)قرار گرفته است.

حدود 98 درصد ولات و وفات افراد مردم رامسر به موقع ثبت می شوند

پژواک رامسر :

 

رئیس ثبت احوال شهرستان رامسر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان رامسر گفت:باید تاریخ ولادت ها زیر 15 روز و تاریخ وفات افراد زیر 10 روز به ثبت برسد که این اتفاق حدود 98 درصد در شهرستان رامسر به موقع انجام می شود.

 

روح اله کوزه گر اظهار داشت :حدود 2 درصد باقی مانده  مربوط به ثبت به موقع تاریخ ولادت مربوط به ولادت  ازدواج های صیغه ای و فرزند خواند گی ها می باشد که به ما اطلاع داده نمی شود.

 

وی در ادامه گفت: ما آمادگی داریم برای کلیه شهرندان رامسری که تغییر آدرس محل سکونت دادند ، کارهای ثبت احوالی برای درج این تغییرات را به صورت رایگان انجام دهیم.

 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامسر افزود:امسال برای خانواده شهدا و افراد تحت پوشش برنامه صدور کارت ملی هوشمند را در دستور کار داریم که انشاا... در سال آینده برای همه افراد این کار عملی می شود و دیگر نیازی نیست که مردم کارتهای مختلف را با خود حمل کنند بلکه تمام اطلاعت آنها در همان کارت ملی هوشمند ذخیره می شود و مورد استفاغده قرار خواهد گرفت.

 

وی گفت:با تشکیل آرشیو الکترونیکی در اداره ثبت احوال رامسر مسائل مربوط به شناسنامه که در سالهای گذشته فقط در محل صدور شناسنامه خدمات داده می شد راه اندازی شده است.

 

کوزه گر جمعیت شهرستان رامسر را 69023 نفر دانست که از این تعداد 34524 نفر مرد و 34499 نفر زن هستند.

 

رئیس ثبت احوال رامسر با عدم ارئه آمار وقوع طلاق به علت فقدان دفتر طلاق در رامسر اظهار داشت:در سال 1391 در رامسر تعداد 912 نفر به دنیا آمدند ، 431 نفر فوت شدند و 759 ازدواج نیز به ثبت رسید .

  .

اردوی سه روزه آزاد و فرنگی‌کاران نوجوان کشور در رامسر


    

عکس از امتداد


آزاد و فرنگی‌کاران نوجوان کشورمان روزهای پایانی تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی مغولستان پشت سر می‌گذارند

.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، آزادکاران نوجوان که از سه شنبه برای برپایی یک اردوی سه روزه و ایجاد انگیزه راهی رامسر شده‌اند، روز جمعه ادامه تمرینات خود را در محل خانه کشتی شماره 2 تهران برگزار می‌کنند. این اردوی شاگردان مراد محمدی تا زمان اعزام به اولان باتور ادامه می‌یابد.

 

 

همچنین اردوی فرنگی‌کاران نوجوان برای شرکت در رقابت‌های آسیایی از روز 17 تیر در محل خانه کشتی شماره 2 تهران آغاز شده است.این مرحله از تمرینات تا روز اول مردادماه زمان اعزام به مغولستان زیرنظر مجید جهاندیده و همکارانش دنبال می‌شود.

 

 

رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 3 تا 6 مرداد در شهر اولان باتور پایتخت مغولستان برگزار می‌شود


پس از حضور تیم ملی نوجوانان ، سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر در محل برپایی اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان کشور حضور یافت.


در این بازدید عبدالرحمن حلاجیان و رئیس اداره ی تعاون کار و امور اجتماعی و جمعی از مسوولین و شهروندان امام جمعه را همراهی کردند..

.

آغاز بیست و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران


بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران با رقابت چهار شهرستان برای کسب میزبانی این جشنواره آغاز شد. پس از اعلام فراخوان گروه های نمایشی برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی در اوایل سال جاری، فراخوان میزبانی این جشنواره نیز به کلیه شهرستان های استان مازندران اعلام شد.

 

تاکنون شهرستان های ساری، بهشهر، آمل و رامسر برای میزبانی جشنواره بیست و پنجم اعلام آمادگی کرده و شهرستان های دیگری تا پایان تیرماه به عنوان آخرین مهلت اعلام آمادگی به این جمع افزوده خواهند شد.

 

پس از تأسیس استان گلستان در سال ۱۳۷۵، جشنواره های تئاتر مازندران صرفاً در مرکز استان برگزار شده و برای یک بار در سال ۸۹ با پیشنهاد و پیگیری واحد تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به شهرستان آمل واگذار شده که در صورت مطلوب بودن شرایط، تجربه برگزاری جشنواره در خارج از مرکز استان امسال تکرار خواهد شد.

آگهی استخدام


مهد کودک قرآنی نور رقیه سلام الله علیها برای شروع مجدد فعالیت های خود در شهرستان رامسر از بین فارغ التحصیلان خانم در رشته های علوم قرآنی با اولویت حافظ قرآن ، داوطلب می پذیرد.


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی ، با شماره های زیر تماس بگیرند.

09124849280   --   09304061498

تیم نانچوان و وشوی تنکابن نایب قهرمان کشور



فرهاد فلاح نژاد  خبرنگار ساحل دریا - تیم نانچوان و وشوی  تنکابن ، تنها نماینده استان مازندران به مربیگری و سرپرستی حامد  و ساعد سیاه مشته‌ای که به استان کرمان اعزام شده بود، توانست با کسب 10 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز به نایب قهرمانی کشور برسد.

 مدال آوران طلا عبارتند از: (تالو) حسن پور 2 طلا (نانچوان)- علیرضا باباافشاری- ناصر سعیدی- احمدرضا یغمایی- سهیل علی کندی- مجید شاهپوری- مجتبی نورمشرقی- صالح ساجدی- محسن سلیم پور. صاحبان نقره: (تالو) عرفان اشفقی (نانچوان)- امیرحسین سرایی- علی قربانی- محمدرضا جهاندار- محمدرضا درویش نژاد.

مدال آوران برنز: (تالو) امیرحسین سرایی، (نانچوان)، روح اله ذکی پور- سجاد اورجهانی- حمیدرضا زرودی- شاهین پورآهنگریان- آرمین اسماعیل پور- علیرضا مقدم.

 قابل ذکر است  که در این دوره از مسابقات تیم‌های کرمان اول و تهران بزرگ در مقام سوم کشور جای گرفتند.

 

 

اعزام دو پهلوان به مسابقات جهانی کشتی در بوسنی



اعزام تیم کشتی پیشکسوتان تنکابن به مسابقات قهرمانی کشور به تهران با پیروزی مقام اولی صادق لاریجانی و سیدمجتبی میرجعفری همراه بود، در این مسابقات اصغر یزدانی توانست به مقام سوم دست یابد.قرار است در شهریور ماه آینده پهلوان صادق لاریجانی و سید مجتبی میرجعفری جهت مسابقات جهانی به کشور بوسنی اعزام شوند .

 

علیرضا نامدارشاهی قهرمان کاراته آزاد کشور


علیرضا نامدارشاهی نوجوان تنکابنی که همراه تیم اعزامی کن شین کان کاراته استان مازندران برای مسابقات کشوری به تهران اعزام گردیده بود توانست درسبک بایاکورن کاراته صاحب مدال طلا شود.


 علیرضا که زیر نظر پدرش حمید نامدارشاهی و علیرضا فلاحتکار نمایندگان کین شین کان و بایا کورن کاراته استان مازندران و همچنین ابوذر طالقان غفاری قهرمان جهانی کاراته آزاد در سال 2012 تمرینات خود را انجام می دهد، نوجوان مؤدب ، با فکر، که موفق گردید در این دوره مسابقات در رده سنی نوجوانان در وزن آزاد مقام اول را کسب نماید.


 از دیگر برندگان این دوره از مسابقات امیرحسین واچک عسگری از تنکابن بوده که توانست مدال برنز رده سنی جوانان را در وزن آزاد از آن خود نماید.

اخبار کوتاه ورزشی تنکابن



فوتبال:

- پیش کسوتان فوتبال خرم آباد یک دوره مسابقه 5 جانبه را به مناسبت گرامی داشت مرحوم علی احمدی برگزار کردند که تیم‌های خرم آباد، کتالم، سروش و هما تنکابن در آن شرکت داشتند.

- در مسابقه‌ی دوستانه‌ای که بین تیم‌های شهرداری تنکابن و دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برگزار شد نتیجه 2 بر 1 به نفع شهرداری تنکابن پایان یافت، همچنین دیدار دوستانه تیم شهرداری تنکابن با نیروی دریایی نوشهر، شهرداری تنکابن توانست با 3 گل زده و یک گل خورده این بازی را به پایان ببرد،‌در همین راستا دیدار تیم شهرداری تنکابن با شهرداری نوشهر 1 بر صفر به نفع شهرداری تنکابن خاتمه یافت.


کشتی:

-  یک دوره مسابقات کشتی انتخابی نونهالان با حضور تیم‌های نشتارود، نعمت آباد، تنکابن در سالن کشتی جهان پهلوان تختی تنکابن برگزار شد، نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات قهرمانی استان راه یافتند.

- ابوالفضل یوسفی کشتی گیر نونهال تنکابنی که جهت مسابقات استانی اعزام شده بود ، توانست مقام سومی این دوره از مسابقات را به دست آورد.


ووشو:

در رشته  ووشوی قهرمانی کشور، صاحب عنوان‌های ووشوی تنکابن ، غلامعلی خانه کشی و مصطفی خلعتبری به اردوی تیم ملی راه یافتند.


والیبال:

- یک دوره مسابقات والیبال ساحلی با حضور 10 تیم در شهرستان نور برگزار گردید و در نتیجه تیم‌های نشتارود، شهید خاک نژاد و دریای نور به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

- یک دوره‌ی اردوی استعدادیابی نوجوانان غرب مازندران از شهرستانهای تنکابن، نوشهر، چالوس، عباس آباد و رامسر در دو مرحله در سالن ورزشی تنکابن برگزار شد. این آزمون زیر نظر نماینده استان به سرپرستی وثوق محمدپور و مربیانی چون آذرهوش، شاهمنصوری، رضائیان و مالایی تست‌گیری شد که بازیکنان حسین آرمویی و رحیم آبایی به مرحله بعدی راه یافتند.


کاراته:

 اعزام تیم کاراته سبک  کیوکوشین ماتسویی به مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور چین برگزار شد محمدرضا عسکری مقدم توانست مدال طلا را برای تنکابن به ارمغان بیاورد.

شهردار شما باید دارای چه شاخص‌هایی باشد؟


در سال‌های گذشته یکی از مشکلات و معضلات انتخاب شهردار توسط شوراها بوده و مردم همه‌ی کارها و اتفاقات شهری را از چشم شهردار دیده‌اند . بعضی از شهرداران که از استان به شهرهای کوچک و شوراها تحمیل می‌شود و بعضی از آنان که از سوی شوراها به استان معرفی می‌شوند و مورد تایید قرار نمی‌گیرند.


 از دید قانون  ، شهرداری که توسط شوراها معرفی یا انتخاب می‌شوند باید دارای یکی از مدارک تحصیلی مهندسی شهرسازی ، عمرانی ، معماری و یا .... بوده و سابقه‌ی کارهای اجرایی داشته باشد و یا دارای خدمت مورد نیاز در یکی از شهرداری‌ها باشد.


شهردار موظف است مصوباتی را به مورد اجرا بگذارد که از طرف شورا تعیین و برنامه ریزی شده و هم زیر نظر آنان کارها را مدیریت کند.


مسائل اداری را کنترل و کارمندان را برابر روش‌ جاری اداری هدایت نماید.


 نظر شما چیست؟ شما به عنوان یک شهروند به کدامیک از کارهای شهردار نمره می‌دهید و چه نمره‌ای را در نظر می‌گیرید؟

 نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و به شهردار خود نمره بدهید. تا کار انتخاب آنان توسط شوراها آسانتر شود. در مجموع 100 امتیاز را در نظر بگیرید.امتیاز بندی خود را به صورت ایمیل در نشریه و یا ارسال پیامک با درج شماره ردیف خط فاصله امتیاز ( مثلا   100 – 1 )  برایمان ارسال کنید. موارد دیگر را نیز برایمان می توانید بنویسید.


پیامک خود را به شماره های 09111948968 در تنکابن و عباس آباد و شماره ی 09117895385 در رامسر ارسال کنید.


1- روابط عمومی  امتیاز    

2- کارهای عمرانی           امتیاز

3- شیک پوشی  امتیاز   

4- کمک به فقیران و نیازمندان        امتیاز

5- پاسخگویی به ارباب رجوع         امتیاز

6- قانون گرایی    امتیاز

7- توجه  به خواسته‌های شهروندان            امتیاز 

8- نظافت شهر و جمع‌آوری زباله      امتیاز

9- جابه جایی پرسنل و کارمندان     امتیاز

 

 

سخنی با اعضای جدید شورای شهر تنکابن




اساس کار جلب و جذب سرمایه‌گذار است.


حسن فلاح نژاد دبیر سرویس تنکابن و عباس آباد نشریه ساحل دریا :



همه‌ی آنانی که تا حدودی با تاریخ تنکابن آشنایی دارند ، می دانند که تنکابن از حدود دویست سال پیش دارای بندری بوده که تا قبل از پیش روی آب دریا ، پایه‌های اسکله ی آن قابل رؤیت بود و ساختمان‌‌های انبار گمرگ هنوز کم  بیش درحاشیه ساحلی و سالن‌های ورزشی که خود از آثار آن می‌باشد به چشم می خورد و می دانند تنکابن مرکز حاکم نشینانی بود که از رویان تا مرز لنگرود امتداد داشته و بسیاری از بنادر این حاشیه ساحلی توسط حکام تنکابن ساخته شده که نمونه آن بندر نوشهر بدست حبیب اله خان خلعتبری (ساعدالدوله) حاکم تنکابن می باشد اما اکنون تنکابن به جای پیش رفت ، بطور چشمگیری عقب نشینی کرده و به جای منطقه ی بندی شهرها و شهرداری‌ها به بهانه‌های مختلف که بیشتر از همه جنبه ی سیاسی آن موردنظر مسئولان شرق استان است ، تبدیل به شهرستانی کوچک و محدود شده و می رود به روستایی کوچک و دور افتاده بدل شود.


 در امرداد ماه سال 76 بود که گرانمایه استاندار وقت مازندران ضمن برشمردن ده‌ها طرح برای شرق استان که امروزه همه‌ی آنان و طرح‌های پس از آن اجرایی شده اعلام کرد که: هتل و بندری در تنکابن احداث خواهد شد و در همان زمان نگارنده با انتقاد از اعلام این خبر در یکی از نشریات شمال کشور خطاب به استاندار وقت که نوید ساختن هتل و بندری را در تنکابن داده بودند نوشتم: « نوید ساختن بندر تنکابن در آینده‌ی نامعلوم که فرموده‌اید « انشاء اله بزودی با فراهم شدن مقدمات کار عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد » بمنزله غم مخور ایام هجران رو به پایان می رود است !  و امروز پس از گذشت 17 سال هنوز در انتظار بندر شهری هستیم که حاکمان آن احیای انقلاب مشروطه را رقم زدند و برای بسیاری از شهرهای کشور تاسیسات بنیادی به جای گذاشتند ، ‌نباید این ذهنیت به وجود بیاید که مسئولان گذشته شهر و شهرستان دست روی دست گذاشتند و کاری نکردند ! خیر ، می دانستم مشکلات دست و پا گیر اداری و شهری در آینده دامن شما را هم خواهد گرفت ، حرف امروز ما این است که این دوره به جای 5 نفر ، 7 نفر تصمیم می گیرید ، به حمدالله همه‌ی شما هم تحصیل کرده ، پرتوان و با انرژی هستید و با تفکری مثبت وارد عرصه شده‌اید ، انتظار می رود کاری را که شوراهای گذشته مجال انجام آن را نداشته‌اند ، شما اقدام کنید ، اساس کار جلب و جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ، توسعه اماکن تفریحی و عمرانی ، ساخت و احیای منطقه ی گردش گری هم چون احداث بندر تنکابن واحیای اتوبوس‌های دریایی برای مسافرت و کم رنگ کردن ترافیک‌ جاده‌ای ، به کارگیری ودر نهایت حضور جوانان شهر و شهرستان در عرصه‌های مختلف را جدی بگیرید!


زمزمه‌ها و شایعات در سطح شهر حاکی است که بعضی از شما عزیزان گفته‌اید که باید ریاست شورا از آن شما باشد  و بر سر آن دچار مشکل هستید ،که امیدواریم این گونه شایعات بی‌اساس باشد و همه دست در دست هم بگذارید تا تنکابن از این هم که هست کوچکتر نشود و می دانیم که می دانید عنوان و مقام نمی‌تواند ره گشای مشکلات مردم و شهر ما باشد.

 

کاهش 31 درصدی بارندگی 9 ماهه زراعی در شهرستان رامسر



رضاگلپور رئیس اداره ی هواشناسی رامسر در مصاحبه اختصاصی با ساحل دریا گفت : با توجه به پیش بینی فصلی مرکز ملی اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور، فصل تابستان سال 1392 میزان بارش در سطح استان بین 90 تا 110 درصد میانگین بلند مدت و دمای هوای استان با افزایش 0.5 تا 1.5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

لذا با توجه به کاهش 31 درصدی بارندگی 9 ماهه زراعی شهرستان رامسر(از مهرماه 91 تا پایان خرداد92) انتظار می رود که همشهریان محترم منابع آبی را مدیریت و در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

سامانه هواگوی اداره هواشناسی رامسر راه اندازی شد



رضاگلپور رئیس اداره ی هواشناسی رامسر در مصاحبه اختصاصی با ساحل دریا گفت : سامانه هوا گوی رامسر در راستای اهداف سازمان هواشناسی کشور و خدمات رسانی بهتر به هموطنان و همشهریان محترم رامسر،تنکابن و حومه در تاریخ 17/4/92 راه اندازی شد.لذا همشهریان محترم با تماس با شماره تلفن  5222054 بصورت گویا می توانند شبانه روزی از اوضاع جوی برای یک یا چند روز مطلع شوند.

اولین جلسه خیرین دانشگاه ساز دردانشگاه پیام نور رامسر


نفوذ قلم ، احمد برفی :




 


 

هر آن کس خدمت جانان به جان کرد                        به گیتی نام خود را جاودان کرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز رامسر در مورخه 17/4/92 اولین جلسه خیرین دانشگاه ساز با حضور امام جمعه ،فرماندار، شهردار وجمع کثیری از خیرین شهرستان رامسر در نمازخانه دانشگاه برگزار گردید .


ابتدا بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام ا...مجید سید افشین موسوی ریاست محترم دانشگاه پیام نور مرکز رامسرضمن خیر مقدم گویی گزارشی از تاریخچه دانشگاه رشته های موجود ، کمبود فضای آموزشی و... برای مدعوین مطالبی راارایه نمودند .

سپس جهت رفع کمبود فضای آموزشی دانشگاه مقرر گردید پس از بحث وتبادل نظر زمین سید محمود میر ابو طالبی به متراژتقریبی 1000متر مربع را که در ضلع شرقی دانشگاه واقع شده است طی صورتجلسه ای که به امضائ مالک زمین وخیرین رسیده است پس از دریافت مبلغ ،زمین فوق الذکر در اختیار دانشگاه قرار گیرد . 

توزیع بیش از 200سبد کالا در میان ایتام و نیازمندان شهرستان رامسر

امتداد :




امام جمعه رامسر گفت:در راستای عمل به بزرگترین سنت نبوی و سیره علوی و با مشارکت نوعدوستانه مومنین و خیرین بیش از 200 سبد کالا به ارزش 300 میلیون ریال در بین ایتام و نیازمندان در شبها ی ماه مبارک رمضان توزیع شد.

 

" سید جلیل مرتضوی" در گفت و گوی اختصاصی با امتداد شب گذشته  افزود:در هرکدام از سبدها اقلامی چون برنج،مرغ،قند ،شکر،رب گوجه،روغن و سایر مایحتاج به اندازه یک ماه و به ارزش یک میلیون و 500هزار ریال قرار دارد.

 

وی بیان داشت:این کار ماندگار همه ساله توسط مومنین و خیران در ماه ضیافت الهی انجام و بنده به عنوان وسیله ای هستم که این اقلام را توزیع و از خیران هم می خواهیم در این سنت پسندیده ما را یاری نموده و در ثواب آن سهیم شوند.

 

وی ادامه داد:وقتی امام علی (ع)در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بدست ابن ملجم فرقش شکافته می شود و مردم با خبر می شوند که شیر برای مولا خوب است یتیمان بی شماری گردش حلقه می زنند.

 

وی ادامه داد:این جمعیت  سرلشکران و متمولین کوفه نبودند بلکه یتیمان و نیازمندانی بودند که سالها امام علی (ع) از آنها نگهداری می نمود.

 

وی گفت:تمامی مومنین و مهمانان ضیافت الهی باید از مولایشان الگو بگیرند که نخلستانی را در راه خدا انفاق نمود..

 

شایان ذکر است این سبدها شبانه دور از چشم مردم  در بین فقرا و نیازمندان شهرستان توزیع شد و خیران می توانند تا پایان ماه مبارک رمضان در این کار خیر مشارکت داشته باشند.

 

 

نمایندگان اعتبارنامه همکاران خود از حوزه‌های انتخابیه ایلام و تنکابن را تصویب کردند

.

 

 به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، اعتبارنامه دو تن از نمایندگان مردم در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس با رای نمایندگان تایید شد.

 

 

 

براساس این گزارش، بیژن نوباوه سخنگوی شعبه 3 بررسی اعتبارنامه نمایندگان طی سخنانی اظهار داشت: در اجرای ماده 33 آئین‌نامه داخلی مجلس اعتبارنامه آقای عمران علیمحمدی از حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، ملکشاهی در جلسه روز یکشنبه 23/4/92 به این شعبه ارجاع و در جلسه روز 23/4/92 مورد رسیدگی با اتفاق آرا مورد تایید قرار گرفت.

 

 

 

پس از سخنان بیژن نوباوه علی لاریجانی از نمایندگان سوال کرد که آیا مخالفتی با اعتبارنامه این نماینده وجود دارد که بعد از عدم مخالفت، اعتبارنامه عمران علیمحمدی به اتفاق آراء تصویب شد.

 

 

 

همچنین حسین گروسی سخنگوی شعبه 5 رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان با اشاره به جلسه این شعبه گفت: در اجرای ماده 33 آئین‌نامه داخلی مجلس اعتبارنامه آقا ی شمس‌الله شریعت‌نژاد  از حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد پس از انجام مراسم تحلیف در جلسه یکشنبه 23/4/92 به این شعبه ارجاع و در جلسه روز 23/4/92 مورد برسی قرار گرفت و به اتفاق آرا تایید شد.

 

 

 

پس از ارائه گزارش حسین گروسی و به دلیل نبود مخالف، اعتبارنامه شمس‌الله شریعت‌نژاد نیز مورد تصویب قرار گرفت.

12 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری مصری در مازندران

 

علیزاده مدیر کل اوقاف و امورخیریه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران بااشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح استان گفت: در ماه رمضان غیر از برگزاری محافل انس با حضور قاریان ، حافظان و گروههای مدیحه سرایی استانی – کشوری و بین المللی – 12 محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاری مصری برگزار می شود.

 

وی افزود: قاری مصری استاد عادل الباز سالم السیداز دوم تا پنجم مرداد امسال برابر با 15 تا 18 ماه مبارک رمضان در محافل انس با قرآن در شهرهای استان مازندران به تلاوت قرآن کریم خواهد پرداخت.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده این قاری مصری در شهرهای رامسر – تنکابن – چالوس – نور – محمودآباد – آمل – بابل – بابلسر – قائمشهر – نکا – گلوگاه و سورک به تلاوت قــرآن کریم خواهد پرداخت.

 

علیزاده از مسئولین شهرستان های فوق بویژه ائمه محترم جمعه و فرمانداران درخواست کرد تا با ادارات اوقاف همکاری داشته باشند و با تشکیل ستاد شهرستانی این محافل را به نحو شایسته مدیریت و برگزار کنند تا مردم عزیز استان از فضای قرآنی این مراسمات بهترین استفاده را از کلام وحی الهی ببرند.

نجات بناهای تاریخی رامسر فوریت دارد


 

علی حسینی رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر از تلاش‌های و پیگیری‌های مستمر خود و مجموعه شهرستان  تبدیل این نمایندگی به اداره خبر داد و بیان داشت: برای تبدیل وضعیت یک نمایندگی به اداره، دارابودن حداقل امتیازات لازم است که با وجود اینکه حداقل امتیازات مدنظر معاونت راهبردی ریاست جمهوری 75 می‌تواند باشد نمایندگی شهرستان رامسر در بررسی شاخص‌های اعلامی امتیاز 117  را دارا بوده است.

 

 حسینی از نصب پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ثابت گردشگری در ورودی شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این پایانه‌ها اطلاعات جامعی از خواسته‌ها و نیازهای گردشگران را در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

وی گفت: این پایانه‌ها گامی دیگر در ارائه تسهیلات گردشگری به مسافرانی است که شهر نمونه گردشگری رامسر را به عنوان مقصد سفر و اقامت خویش برمی‌گزینند.

 

حسینی دغدغه مهم شهرستان رامسر را از وضعیت هتل‌های آزادی، آبگرم‌ها، موزه مرمر و دیگر بناهای تاریخی در رامسر را به جا خواند و اعلام کرد: تعدد پیگیری و مکاتبات شهرستانی و اداره کل متبوع با ستاد سازمان مبنی بر اخذ اعتبارات ابلاغی و اضطراری موید این امر است.

 

وی اعلام کرد: برای مرمت و نجات‌بخشی بناهای تاریخی و ثبتی شهرستان پیشنهادهایی هم ارائه داده‌ایم تا به سرعت به نتیجه رسیده و خواسته مردم  شهرستان جامه عمل پوشانده شود.

 

این مسئول اعلام کرد: با وجود پیشنهاد قبلی ضروری است که نشستی با معاونت سیاحتی املاک و مستغلات بنیاد شهید و ایثارگران به ریاست فرماندار شهرستان رامسر گذاشته شود تا برای ثبت، بهبود وضعیت املاک و مستغلات و طرح توسعه آبگرم‌های معدنی تصمیمات مشترکی اتخاذ و اجرایی شود که نتیجه‌اش حفظ و احیا املاک و مستغلات فرهنگی و تاریخی و منظر زیبای طبیعی باغ شهر رامسر و توسعه خدمات گردشگری و همینطور زیباسازی مبلمان شهری خواهد بود.

 

وی اختصاص اعتباری اضطراری را برای این بناها را ضروری و ضرب العجل دانست و افزود: باید در سال جاری مجدد آسیب‌شناسی بناها در رامسر در دستور کار جدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت با بنیاد شهید و ایثارگران قرار گیرد.

 

این مسئول بناهای تاریخی رامسر را دارای شناسنامه‌ای مشخص و روشن در ذهن سفرنویسان و گردشگران و همچنین شهروندان این شهر تاریخی دانست و بیان کرد: برای تحقق بهترین‌هایی که باید در رامسر تحقق یابد نیاز به همیاری و باور مشترک همه مسئولان است که منوط به گذاشتن وقت و جلسات متعدد و ارائه راهکارهای مناسب و کارآمد است.

 

وی رامسر را شهری تاریخی، فرهنگی و طبیعی  دانست و تصریح کرد: نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری رامسر به عنوان نهادی نظارتی و حاکمیتی تمام تلاش خود را بر حفظ  احیای میراث فرهنگی  و مناظر زیبای طبیعی می‌داند و برای نهادینه شدن این مهم به عنوان یک فرهنگ فراگیر و وظیفه عمومی می‌داند و تصمیمات یک‌سویه را در مغایرت با تعریف کار این شهر زیبا می‌داند.

نامه ای به فرماندار

باسلام و تحیات الهی و آرزوی توفیق و بهروزی


احتراما معروض می داردشهرستان رامسر با توجه به ویژگی های منحصر بفرد و دارا بودن برخی از زیرساخت ها در طول سال میزبان همایش ها،سمینارها و رویدادهای خبری متنوع می باشد که در این میان نقش خبرنگاران پرتلاش و ساعی شهرستان در انعکاس خدمات و اخبار نقشی بی بدیل و شایسته تقدیر است.


تا پیش از این حضور خبرنگاران از مرکز استان و پایتخت  در سمینارهاهای ملی و استانی بدون در نظر گرفتن شان و کرامت خبرنگاران بومی همکاران را آزارده خاطر می ساخت که با پیگیری های فراوان و دستور استاندار این موضوع تا حدود زیادی مرتفع گردید.


اما این روزها نادیده انگاشتن شان و کرامت خبرنگاران در برخی از برنامه ها که با حضور مدیران کل صورت می گیرد، موضوعی است که اصحاب رسانه را غمگین ساخته است.


برگزاری آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بدون حضور خبرنگاران و عذر خواستن از تنها خبرنگار حاضر و همچنین ممانعت از ورود  یک خبرنگاردیگر در نشست مدیر کل محترم کمیته امداد امام (ره)نمونه های بارزی از این رویه ناپسند است.


نیک روشن است خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی و پل ارتباطی مردم و مسولان می باشندکه در تمامی صحنه ها حضوری پر رنگ داشته و تلاش های دلسوزانه ای مبذول می دارند.


خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان نمونه گردشگری رامسربه خاطر فضایی آرام و زیبا در زیباترین نقطه استان مازندران یعنی رامسر به خاطرجاذبه های کم نظیرو قرابت خیرکننده جنگل و دریاست و نقش خبرنگاران در معرفی هرچه بیشتر رامسر و ارتقای امنیت و آسایش عمومی نیز اثربخش و قابل توجه می باشد.


بدون تردید نگاه مسولان عالی و مدیران کل نسبت به عرصه خبر، نگاهی احترام آمیز با درک رسالت خبری است که باید این نگاه از صدر تا ذیل تسری بیابد.


درپایان از آن مقام مسول انتظار دارد ضمن دستور پیگیری موارد موجب تقویت بیش از پیش جایگاه  اصحاب خبر را فراهم آورند.

 

                                        عباس احمدی ماچیانی /خبرنگار

رامسر با زیبایی های کم نظیرجایگاهی جهانی دارد

امتداد :


شهردار رامسر گفت:رامسر با زیبایی های کم نظیر و مواهب بی شمار طبیعی و موقعیت منحصر به فرد اقلیمی و نزدیکی جنگل و دریا نگاهی جهانی دارد و ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را بعمل آوریم.


"نصرت اله کوزه گر"در نشست هم اندیشی با اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رامسر در سالن اجتماعات شهرداری افزود:اقتصاد شهر رامسر بر پایه گردشگری است و باید با بهره مندی از حمایت های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با ایجاد زیرساخت های مناسب ماندگاری گردشگران را در شهر بیشتر نماییم.


وی اظهار داشت:در شهری نظیر رامسر که با اقبال گسترده عمومی مواجه است مدیریت شهری پویا و بالنده با تعامل سازنده همه دستگاهها و عوامل اثربخش در جهت تحقق اهداف توسعه باید گام برداشت.


وی مسئله حمل و دفن زباله را یک دغدغه اساسی پیش رو بر شمرد و بیان داشت:میانگن حمل و دفن زباله که شهرداری متولی آن است 100 تن است که در 5 هکتار زمین جنگلی در منطقه کلاکولی با صرف هزینه های زیادی انجام می گیرد.


وی گفت:عمر مفید محل دفن زباله 10 سال بوده در بازدیدی که روزگذشته داشتیم کاملا پر شده و دیگر جوابگو نیست.


وی اظهار داشت:دفن زباله در جنگل های سرسبز و در شهری نظیر رامسر که شیراب های آن دوباره به سمت ما گسیل می شود به صلاح نیست.


وی ادامه داد:این شهرداری مجوز احداث کارخانه زباله سوز را از مراجع ذیصلاح اخذ که در این راستا 3 هکتار زمین از منابع طبیعی تقاضا شده که امید است مورد موافقت قرار بگیرد.


وی اظهار داشت:کارخانه زباله سوز با 40 درصد مشارکت خارجی و 60 درصد مشارکت شهرداری با کمک دولت انجام می پذیرد واین کارخانه هیچ مشکلی از نظر آلودگی ندارد و تمام موارد زیست محیطی لحاظ می شود.


وی گفت:کارخانه های زباله سوز در کشورهایی نظیر سوئد،کره جنوبی و ژاپن در داخل شهرهاست و اگر شهرداری در محدوده شهری زمین داشت این کار را انجام می داد.


وی  در بخش دیگری در خصوص احیای باغ 33 هکتاری جلوی هتل قدیم رامسر نیز گفت:این باغ زیبا به حال خود رها شده بود و در اختیار شهرداری قرار گرفت و ما تمام سعی و تلاش را داریم بیش از این دیگر تخریب نشود.


وی گفت:میانه باغ باید گردشگری،سمت شرق آن گل و گیاه و سمت غرب باغ پرندگان طراحی و اجرا شود.


وی بیان داشت:با پیگیری مسولان شهرستانی مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار در این خصوص تخصیص داده شده که باید پیگیری تا محقق شود.


وی گفت:یک تکه از شهر را میراث ایزوله کرده و برای مردم حریم درست کرده این برای شهر ضرر دارد نباید دست روی دست گذاشت و شهر همین طور باقی بماند.


وی در خصوص پل صفارود نیز گفت:پل صفارود که از سال 82 عملیات آن آغاز و هنوز به سرانجام نرسیده با پیگیری ها و مساعدت شورا و مسولان شهرستان تا شهریورماه مسیر آن بازگشایی می شود.


وی گفت:این پل آبروی شهر و مسولان استانی است و سال گذشته در جریان سفر هیئت دولت 5 میلیارد تومان جذب شدو ما برای خریدمغازه های مسیر پل نیازمند 10 میلیارد تومان هستیم.


کوزه گر سیستم یکپارچه شهرسازی وایجاد بانک اطلاعاتی جامع،راه اندازی سامانه مدیریت شهری 137،،احداث 24 باب تجاری در محوطه بازار سنتی با زیربنای 240 متر مربع با هدف انتقال بخشی از مغازه های در مسیر طرح بازگشایی پل صفارود به مکان جدید،احداث دهکده صنایع دستی به منظور احیای فرهنگ و سنن بومی با سرمایه گذاری شرکت تعاونی باغ بهار نارنج با میزان سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال،تکمیل و بازسازی پاساژ منطقه رمک،احداث پل کاشانی ،تملک بازار سنتی در راستای بازگشایی پل صفارود،انتقال بازار هفتگی به دلتای صفارود،تامین روشنایی بلوار دریا با مشارکت اداره راه و شهرسازی،احداث مرکز تجاری تچر با زیر بنای 4 هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی و ساماندهی مغازه های در مسیر پل صفارود،پروژه مرکز تجاری رامسر در محل اداره سابق ثبت و احوال و ساخت 220 واحد تجاری ،مرکز تجاری تفریحی خدماتی برلیان رامسر در پلاژ شهرداری با اعتبار 150 میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت تعاونی امواج رامسر،رفیوژ میانی خیابان شهید مطهری به طول 3600 متر،عملیات اجرایی پروژه ریز پهنه بندی شهر رامسر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری موسسه زئوفیزیک دانشگاه تهران و شرکت توکال به مساحت 20 کیلو متر مربع ظرف 18 ماه،را بخشی از اقدامات شهرداری رامسر برشمردند.


در پایان هرکدام از اعضای شورای شهر به تبیین دیدگاههای خود پرداختند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تیرماه امسال در شهرهای رامسر و تنکابن


 

 

ثبت ملی هشت اثر از صنایع دستی مازندران

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با بیان این‌که هشت اثر از صنایع دستی مازندران ثبت ملی شدند، گفت: دوازده اثر از صنایع دستی این استان، مهر اصالت یونسکو را گرفته‌اند.

 

رحمت علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مازندران، اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی، شهریورماه امسال در ساری برگزار می‌شود.

 

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی تیرماه امسال در شهرهای رامسر و تنکابن، بیان کرد: به شهرستان‌ها اعلام شد، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، بخصوص در شهرهای ساحلی مازندران و اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا، بعد از ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون صنایع دستی مازندران ادامه داد: گلیم ، گلیمچه، جاجیم، تابلوهای منبت، تابلوهای معرق، سفال، خراطی، کارهای چوبی و لاک‌تراشی از مهم‌ترین صنایع دستی مازندران هستند.

 

او افزود: گروه ویژه‌ای برای بررسی مشکلات حوزه‌ی صنایع دستی تشکیل می‌شود.

حفاظت از جنگل‌ها بدون کمک مردم امکان‌پذیر نیست



 

مهدی مولایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر گفت: برای تکمیل ساختمان جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر به اعتباری بالغ بر400 میلیون تومان نیاز دارد.

 

وی با اشاره به ساماندهی دکه‌های بین‌راهی در جاده‌های ییلاقی رامسر عنوان کرد‌: با هماهنگی بخشداری، شورای بخش مرکزی و اداره راه و ترابری دکه‌های بین‌راهی ساماندهی و بهسازی شد.

 

مولایی خاطرنشان کرد: کتابچه طرح پارک‌های مارکوه، دالخانی و صفارود تا چند ماه آینده تهیه و برای مزایده در نشریات روز اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

این مسئول اظهار داشت: 83 هکتار مراتع، جنگل‌ها در رامسر تحت حمایت و حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر قرار داشته و تمام تلاش برای حفظ و توسعه جنگل انجام می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر تصریح کرد: بدون کمک مردم و همکاری آنها حفاظت از مراتع ناقص است و این مردم هستند که با چشم و گوش باز؛ ما را در حفاظت از مراتع و جنگل‌ها یاری می‌رسانند.

سه روز انتخاباتی !!!


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 22  ؛ تیرماه ماه 1392


 

 

24 خرداد92 به آخرین دقایق خود نزدیک شدو مردم نگران و مضطرب لحظه به لحظه منتظر اعلام رسمی منتخبان ملت هستند. گمانه ها در حول و حوش  اطرافیان کاندیداها به اوج خود رسیده است. جامعه مضطرب از نتایج انتخابات ریاست جمهوری است. براستی چه کسی کابینه ی یازدهم را خواهد آراست؟ در این منطقه سوال دیگری مطرح است ؛ چه کسی بر صندلی سبز مجلس تکیه خواهد داد؟ و در گوشه های پراکنده ای دیگر کاندیداهای شورای شهر و روستا  که نفوذ کمتری در فرمانداری ها دارند ؛ تشویش آن ها بیشتر است

.

صبح 25 خرداد نوید لحظات خوش برای عده ای خواهد بود و برخی نیز نگران از نتایج آرا

.

بااعلام نتایج دوره ای شمارش آرا مشخص می شود که در ریاست جمهوری حسن روحانی از بقیه ی رقبا پیشی گرفته است و ساعت 20:45 دقیقه اعلام نتایج نهائی شمارش آرای ریاست جمهوری خیل کثیری را برای شادمانی به خیابان می کشاند.آرامش خاصی بر جامعه حکم فرما شده است. انگار از همین امروز منتخبشان رئیس جمهور شده است. طلا ارزان می شود قیمت سکه افت می کند و دلار سراشیبی سقوط را تجربه می کند. مردم شادمانند و آرامشی عجیب به همراهی امیدی درخشان برایشان شکل گرفته است

.

نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی منطقه نیز با اختلافی فاحش از پیروزی شمس الله شریعت نژاد خبر می دهد. و آرام آرام آن ها نیز کاروان شادی به راه می اندازند

.

ظهر روز 26 خرداد نتایج نزدیک به  قطعی انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز اعلام می شود

.

منتخبان مشخص شده اند ، راه هموار شده است و با نگرانی و ناراحتی عده ای و خوشحالی عده ای دیگر کار به انجام رسیده است.


سوال اینجاست . آیا منتخبان مردم به وعده های خود عمل خواهند کرد ؟


 آیا آرامش حاکم بر جامعه تداوم خواهد یافت ؟


آیا منتخبان از عملکرد تبلیغی خود سربلند بیرون آمده اند؟


 آیا با رعایت قانون و اخلاق به این نتیجه رسیده اند یا خلاف های نهان و آشکار داشته اند؟


آیا وجدانشان از عملشان راضی است؟


 آیا برای جبران هزینه های تبلیغی خود به راه حرام نخواهند رفت؟


براستی تصاحب یک صندلی برای خدمت به چند می ارزد؟

 

 

حال در تیر ماه قرار داریم . مردم مانند گذشته به زندگی عادی برگشته اند ، کاندیداها و منتخبان چطور؟

 

 

 

انجمن خانواده ناشنوایان رامسر چشم انتظار کمک و عنایت مسولان.


امتداد :



- 1لطفا خودتان را معرفی نمائید؟

 

به نام خداوند متعال با سلام و درود به ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن بر  عاشقان مولا علی (ع) ، اینجانب سامان حدادی مقدم کم شنوا متولد سال 1368 از شهر همیشه سبز و زیبای رامسر و درحال حاضر بعنوان رئیس هیئت مدیره انجمن خانواده ناشنوایان شهرستان رامسر مشغول خدمت به ناشوایان عزیز می باشم.

 

2- سطح تحصیلات شما تا چه اندازه است ؟

 

دارای مدرک دیپلم ماشین های الکتریکی ، کاردانی تربیت بدنی و در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی می باشم.

 

3-انجمن در چه سالی تاسیس شد؟

 

در سال 1389 با برگزاری مجمع عمومی انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسین تاسیس گردیده است و به شماره 54 ثبت شده است.

 

چه کسانی عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن ناشنوایان همکار دارند ؟

 

سامان حدادی مقدم (رئیس) – علیرضا ببری (نائب رئیس) – مالک کهنسال (خزانه دار) – رضا جنت رستمی (منشی) – شایسته چرمچی (روابط عمومی) – سید حجت حسینی (بازرس اصلی) – سکینه پلنگیان (عضو علی البدل) – میترا صفایی نیا (بازرس علی البدل) – سید علی حسینی (عضو علی البدل)

 

4- چه مشکلات پیش روی انجمن چیست؟

 

نداشتن مکان ثابت ، نبود امکانات مورد نیاز ، بودجه ناکافی .

 

5- از مسئولان چه انتظاری دارید؟

 

مسئولان آستین همت خود را بالا بزنند و دست در دست هم گذاشته ما را در پیشبرد فعالیت و اهداف و ایده های مان یاری نمایند چرا که این حق طبیعی ناشنوا می باشد چرا که سایر شعبات انجمن ها از حمایت مسئولان دولتی و حتی بخش خصوصی برخودار میباشد.

 

6- مهمترین مشکلات ناشنوایان چیست؟

 

در رابطه با افراد شنوا و معاشرت با آنان ناشنوایان گاه با مشکلاتی روبرو می گردند . اصولاً این گروه انسانها از آن جهت که ضمیری پاک تر سالم تر از دیگران دارند و به سبب بی خبری از جریاناتی که در اطراف آنان می گذرد اکثراً دور از زد و بندهای اجتماعی زندگی می نمایند و به همین دلیل ، گفتار دیگران را سریع تر و با سادگی باور می نمایند . این است که می توان گفت مثال رایج که می گویند «فلانی دهن بین است» در مورد ناشنوایان کاملا ً مصداق پیدا می کند . به سرعت به همه اعتماد می نمایند و گفتار و سخن دیگران را می پذیرند ولی پس از مدتی که صداقت در گفتار آنها ندیدند از آنان بر می گردند و به همین سبب گاه به افراد شنوا به خاطر دوگانه سخن گفتن آنان بد بین می شوند . گرچه ناشنوایان گاه حتی در جمع دوستان و آشنایان شنوای خود احساس تنهائی می کنند وگوشه گیری اختیار می نمایند ولی به هر صورت معاشرت را دوست دارند و خود آنان باهم انس و الفتی عمیق دارند و دوستان صمیمی خود را از بین ناشنوایان انتخاب می کنند.

 

*مشکلات انجمن پر اهمیت میباشد که خواستار حمایت مسولان و عنایت خیران و نیکوکاران هستیم

 

  *در حال حاضر حدودا یک میلیون نفر در کشور ناشنوا بوده و جمعیت ناشنوایان رامسر نیز بالاست و حدودا تعداد 60 نفر نیز عضو انجمن خانواده ناشنوایان شهرستان رامسر می باشند.

 

*ادامه تحصیل ناشنوایان در مراکز دانشگاهی نیز همراه با مشکلات بوده و دانشجویان نا شنوا حاضرند با هزینه شخصی در کلاس درس دانشگاه ها رابطی داشته باشند اما با مخالفت روسای دانشگاهها مواجه اند

 

*نبود اشتغال متناسب ناشنوایان.

 

*به دلیل عدم ارتباط ناشنوایان با جامعه آنها اعتماد به نفس خود را از دست داده  و دچار مشکلات زیادی می شوند و سن ازدواج در آنها نیز روبه افزایش است.

 

*بالا بودن هزینه درمان را از دیگر مشکلات پیش روی ناشنوایان برشمرد و گفت:هزینه بالای خرید سمعک برای ناشنوایانی که با مشکلات مالی درگیرند یک مشکل عمده بوده و قیمت سمک از 5 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال است و هم اینک اتاق  شخصی و کیفم به عنوان دفتر سیار انجمن است و علیرغم پیگیری های زیاد تا کنون در حل مشکلات اولیه نتیجه نگرفته ایم که از خیران و نیکوکاران بزرگوار سعادتخواه می خواهیم جامعه بزرگ ناشنوایان را یاری نمایند.

 

7- ناشنوایان از نظر فعالیت های اجتماعی و عمومی به چه حمایت هایی نیاز دارند؟ به هر آنچه که در قوانین و تصویبات مجلس آمده است توجه جدی شود.

 

8- برابر قانون چه حمایت هایی جهت بکارگیری ناشنوایان در نهادها و ادارات بعمل می آید؟

 

بند یک ماده هفت قانون جامع حمایت از معلولان مبنی بر اختصاص سه درصد سهمیه استخدامی به آن‌ها برای اولین بار در کشور محقق شد.

 

9- از شهرداری و منتخبان چهارمین دوره شورای شهر چه انتظاری دارید؟

 

ما ناشنوایان را در انجام فعالیت ها و پیشبرد اهداف ها یاری و همه جانبه حمایت نمایند و کمک هایشان را از ما ناشنوایان دریغ نفرمایند و حتی بعضی از رای آورندگان در هنگام تبلیغات شعارها در مورد حمایت از معلولین را داده بودند که امیدوارم منتخبان به آن شعارها عمل نمایند و فراموش نکنند با همین رای شهروندان و معلولین ناشنوا وارد شورای شهر شدند.

 

10- انجمن برای توسعه در شهرستان به چه امکاناتی نیاز دارد؟

 

به امکانات اداری و سالن جلسات نیاز داریم و انتظار داریم.  مسئولان آن را در اختیار ما قرار دهند چرا که حق طبیعی همه شهروندان بوده و مسئولان فراموش نکنند از جنس همین شهروندان عزیز می باشد.

 

11- دل نوشته من ؟

 

اینجانب نقدی کوتاه دارم که در همین مصاحبه خدمت خوانندگان می رسانم متاسفانه یک نهاد دولتی که وظیفه آن نهاد ، خدمت رسانی به معلولان و ناشنوایان هرچند به مقدار اندک در همین شهر مشاهده نمودم که دفتر ریاستش به تازگی بازسازی و با افزودن دکوراسیون تجمل گرا ، هزینه ی همین دفتر نهاد معادل کل دارایی های انجمن خانواده ناشنوایان رامسر می باشد و این بی انصافی محض و ناعدالتی مسئولان در امر ناشنوایان می باشد و جالب اینکه عده ای هزینه یک روز بنزین خودرویشان به اندازه خرج یک ماه اداره انجمن ما می باشد.

 

12- حرف ناگفته؟

 

بزرگترین آرزوی من از خدای خالق یکتا این است که شربت شهادت همچون دایی ام  شهید سیاوش (نادر) کاکوئی که هرگز او را ندیدم را بنوشم تا توانسته باشم حضرت سید الشهدا(ع) ، برادر باوفایش حضرت ابولفضل العباس(ع) ، 72تن از یاران محبوبش را راضی و روح شهیدان این سرزمین عزت و اسلامی بزرگ و دایی شهیدم را شاد کرده باشم و انشاا... عاقبت همگان به خیر شود.

 

13- حرف آخر ؟

 

روایت :

 

زندگی پیامبر اکرم(ص) در کودکی و  نوجوانی با یتیم بودن ، چوپانی و امین بودن همراه بود که در نهایت پیامبر از این لحظات برای تبدیل تهدید ها به فرصت استفاده کرد و خودش را ساخت تا آنجا که محدودیت برایش مانعی نبود.

انس با قرآن و تدبر و عمل به کتاب آسمانی و ترویج فرهنگ قرآنی یک ضرورت است

امتداد :



باحضور فرمانده سپاه و مسولان محلی در منزل دانش آموز بسیجی از  "حسین زبرجد"نفر اول  رشته حفظ  یازدهمین جشنواره مسابقات قرآن و عترت سازمان بسیج دانش آموزی کشورتجلیل شد


.

 

فرمانده سپاه در این آیین گفت:دانش آموزان نخبه قرآنی گل های سرسبد بسیج دانش آموزی و الگویی برای پیشرفت در مسیر تربیت قرآنی اند.

 

" صادق حمیدی "افزود:انس با قرآن و تدبر و عمل به کتاب آسمانی و ترویج فرهنگ قرآنی یک ضرورت است.

 

وی اظهار داشت:جامعه اسلامی به وجود چنین فرزندانی افتخار می نماید و چنین دانش آموزانی سرمایه های ارزشمند ما می باشند..

 

وی ادامه داد:اولیای چنین دانش آموزانی باید آن را به عنوان فرصتی ارزشمند و عنایت الهی بدانندو به درگاه الهی سجده شکر به جای آورند.

 

مدیر آموزش و پرورش رامسر نیز گفت:حضور در منزل و تجلیل از چهره قرآنی نشانه احترام به ترویج فرهنگ اصیل قرآنی است.

 

"محمد رسول حیدرپور"افزود:جامعه ما به چنین چهره های نورانی قرآنی نیازمند است و باید به عنوان الگو معرفی شوند.

 

"حسین زبرجد"نیز گفت:تا کنون حافظ 21 جز قرآن هستم و با تمرین و ممارست تا بهار سال 93 به یاری خدا کل قرآن را حفظ می نمایم.

 

وی گفت:متاسفانه در شهرستان نمونمه گردشگری رامسر مکانی برای ما چهره های قرآنی نیست و اداره اوقاف امکانات نمی دهد و به وعده هایش عمل نمی نماید.

 

وی افزود:در حال حاضر با هزینه شخصی در مسجد پیامبر اعظم (ص)مشغول به فراگیری قرآن هستم.

 

وی گفت:در تابستان تمرین حفظ قرآن را بیشتر نموده و روزانه یک صفحه از کتاب آسمانی را حفظ می نمایم.

 

وی ادامه داد:ازاداهره آمو.زش و پرورش،بسیج دانش آموزی شهرستان بویژه از مربی دلسوزم خانم کلثوم قربانپور تشکر می نمایم.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی آیت الله بها الدینی رامسر نیز گفت:انتظار ما از دانش آموزان بسیجی تمسک به قرآن و عمل به سیره اهل بیت است.

 

"زیبا گازر"افزود:خواندن ،تدبر نمودن و عمل به قرآن و انتقال به دیگران خیر دنیا و آخرت را بدنبال دارد.

 

وی اظهار داشت :هدف بسیج اقتدار نظام با دوبال علم و تقوا می باشد و ما خادمان قاریان ،حافظان و عاملان به قرآن هستیم.

 

وی از تلاش های خانواده و مربی این چهره برجسته قرآنی تشکر نمود.

 

 

 

نازخانم کاظمی مادر این چهره قرآنی نیز با گلایه از ادارات متولی نظیر اوقاف گفت:چنین چهره های قرآنی افتخار شهرستان هستند و ادارات متولی نظیر اوقاف اصلا حمایتی نداشته و به وعده هایشان عمل نمی نمایند.

 

بعد از طرح مشکلات این چهره قرآنی فرمانده سپاه و مدیر آموزش و پرورش قول دادند نسبت به راه اندازی دارالقرآن با همکاری مشترک این دو نهاد در راستای حمایت از چهره های قرآنی تشکیل دهند و همچنین تجلیل از این دانش آموز قرآنی به همراه مربی اش را در نمازجمعه این هفته شهرستان را برنامه ریزی نمایند.

 

حسین زبر جد متولد 1378 حافظ 21 جزقرآن ودر درس و ورزش نیز موفق بوده و توانسته در آزمون دبیرستان نمونه دولتی علی لاریجانی رامسر سال اول متوسطه نیز قبول شود.

شایان ذکر است در این مراسم  فرماندهان حوزه مقاوت بسیج دانش آموزی آیت الله بها الدینی و بسیج فرهنگیان نیز حضور داشتند

عضو رامسری تیم ملی والیبال : ماندنم در تیم والیبال متین ورامین شرایطی دارد

عارف باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، مشوق اصلی خود را در رو آوردن به ورزش والیبال برادر بزرگ خود عادل باقرزاده عنوان کرد و گفت: برادرم مربی و سرپرست تیم نوجوانان سایپا بود و خودش هم در لیگ برتر والیبال بازی می‌کرد.



این والیبالیست رامسری، نحوه دعوت به اردوی تیم ملی را اینگونه بازگو کرد: پس از آنکه به عضویت تیم پیکان درآمدم، به اردوی تیم ملی دعوت شدم، اما در آن موقع به علت کم‌بودن سن در لحظه آخر خط خوردم.


وی افزود: به تمرینات و تجربیاتم پس از شرکت در دوره‌های متعدد افزودم و سپس به عضویت تیم جوانان و به دنبال آن به عضویت تیم بزرگسالان پیکان درآمدم.


باقرزاده عنوان کرد: سال گذشته از سوی ولاسکو به تیم ملی دعوت شدم و در تیم «ب» بازی کردم.


وی، دلیل موفقیت خود را در والیبال، خانواده خود نام برد و تصریح کرد: یک ورزشکار زمانی می‌تواند موفق باشد که خانواده پشت وی و حامی‌اش باشد و من از ابتدا این حمایت را از جانب پدر، مادر و برادرم و اکنون هم از جانب همسرم برخوردارم.


باقرزاده، وضعیت کنونی‌اش در تیم متین ورامین را رضایت‌بخش خواند و اذعان داشت: تیم متین ورامین خصوصی اداره می‌شود و بازیکنان حس رقابت شدید و سنگینی بین‌شان برقرار است و در نیم فصل گذشته مدعی عنوان قهرمانی بودیم و ماندن و رفتن از این تیم تنها به شرایط برمی‌گردد، اما در هر صورت من از تیم متین ورامین راضی هستم.


باقرزاده، نقش و کارکرد بخش خصوصی را در ورزش بسیار مهم و اثربخش عنوان کرد و متذکر شد: تیم‌های خصوصی به علت سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که در ورزش کرده‌اند، نتایج بهتری هم گرفته‌اند و این شرایط خوبی را ایجاد کرده و موجب پخش شدن بازیکن خوب ایرانی و خارجی در تیم‌های مختلف شده است.


وی، سیاست‌های هر باشگاه را در به اوج رساندن تیم‌هایشان مؤثر خواند و یادآور شد: باعث افتخارم است که روزی در تیم‌های استان مازندران بازی کنم و این منوط به شرایط خودم و همچنین باشگاه مربوطه است.

بانک گردشگری استخدام می کند

بانک گردشگری به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شعب که شامل کادر مدیریتی شعب (رییس و معاون شعبه)، متصدی امور بانکی و خدمتگزار است، از بین داوطلبان واجد شرایط دعوت به همکاری کرده است.

 - به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بانک گردشگری به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شعب که شامل کادر مدیریتی شعب (رییس و معاون شعبه)، متصدی امور بانکی و خدمتگزار است در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، کیش، کرج، رامسر، رشت، اصفهان، شیراز، لار، قزوین، همدان، بانه، اهواز، یزد، اراک و قمصر دعوت به همکاری کرده است ...

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بانک گردشگری مراجعه نمائید.

لزوم توجه به عرصه ی خبر


پژواک رامسر :در سکوت تامل برانگیز مسئولان شهرستان رامسر

برای خواندن کامل مطلب به پژواک رامسر مراجعه نمائید.

 

یقینا اصحاب رسانه نقش موثری در تحولات  اجتماعی و سیاسی دارند و در سیمای مطبوعات چشم اندازهای مجموعه مدیریتی یک شهر ،شهرستان و کشور هدفمند و نقش آفرین می شود.

اما اینجا شهرستان رامسر است ،شهری که بنا به یادداشت یکی از همکاران خبری مان در سال گذشته ، "اطلاع رسانی تعطیل است".

 

مسئولین شهرمان از رسانه گریزانند و از مطبوعات فاصله می گیرند.

 

چرایی این امر را می توان در عدم توجه مسئولان شهرستان به رسالت مطبوعات و رسانه و نگاه به اصطلاح ویترینی شان به اصحاب رسانه  برشمرد که هر از چند گاهی به سان بچه یتیمی که گریه سر می دهد نوازش می کنند و در اولین فرصت به صورت کاملا هماهنگ به باد فراموشی سپرده می شود تا باز هم صدای ضجه بشنوند ، تصورمان این است که شاید تکرار این ضجه ها برایشان گوش نواز باشد!

در رامسر نیز بنا به مصاحبه فرماندار شهرستان ، مردمانش 100 درصد پای صندوق های رای حاضر و رای خود را در سه صندوق شوراهای شهر و روستا ،میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری انداختند.

 

اما این سوال مطرح می شود که در این حضور 100 درصدی مردم  شهرستان رامسر اصحاب رسانه چه نقشی را ایفا کردند و در کجای تشویقات معمول جای گرفتند؟

 

تودیع معارفه بی سرو صدای فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رامسر در روزهای اخیر نیز برگ دیگری از مظلومیت اصحاب رسانه می باشد که در کمال بی خبری ،مسئولی را جایگزین فرمانده بازنشسته کردند و  حضور تنها خبرنگار ، آنهم از صدا و سیمای ملی را نیز بر نتافتند و عذر وی را خواستند و به بیرون از جلسه هدایتش کردند.

 

مگر نه این است که اصحاب رسانه به عنوان بازوان اجتماعی نیروی انتظامی در کاهش جرائم ،معضل اعتیاد و... کمک کار خوبی است ؟

 

با نادیده انگاشتن وظایف اصحاب رسانه در سپردن مسئولیت های بازدارندگی جرائم در جامعه توسط نیروی انتظامی ،قطعا اولین آسیب آن را خود مردم می بینند و بعدها گریبانگیر خود سبزپوشان نیروی انتظامی نیز خواهد شد.

 

حال با عنایت به این موضوع افکار عمومی چگونه می تواند  ، بدون اطلاع و شناخت کافی از مسئولین نیروی انتظامی کمک حال آنها باشند و با آنها رابطه ای صمیمی برای بازگویی برخی از واقعیت ها و درد و دلهایی که منجر به کاهش جرائم و برخورد با سارق ،کشف جرم و ... شوند.

 

در مورد آخر می توان اشاره به برخورد تامل بر انگیز و بازدارندگی خبرنگار شهرستان ، توسط  مسئول کمیته امداد امام خمینی هنگام بازدید از مددجویان به همراه مدیر کل متبوع و خیرین محترم بر شمرد که این نیز در جای خود قابل بررسی است.

 

در پایان از آنجاییکه که در آستانه 17 مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار قرار داریم از مدیر کل ارشاد اسلامی استان مازندران ،روابط عمومی استانداری مازندران و در راس همه آنها از استاندار مازندران می خواهیم تا رویه فوق را مورد بررسی قرار داده و به مدیران ارشد شهرستان رامسر گوش زد نمایند که رهبر معظم انقلاب فرمودند "مطمئنا در این پاسخ گویی، حقایق شیرین و بسیاری برای مردم روشن خواهد شد و خدمات بزرگی که انجام گرفته است، به مردم گفته خواهد شد. در این پاسخ گویی، مسئولان به کمبودها و نواقصی در کار خود پی خواهند برد که آنها را برطرف خواهند کرد".

جام رمضان برگزار می شود

نقل از پژواک رامسر :


ساخت و ساز در حریم 60 متر سواحل دریا ممنوعیت قانونی دارد


به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامسر به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سید عیسی هاشمی حیدری، معاون عمرانی استاندار در جلسه بررسی مشکلات و طرح دریا در استان گفت: سواحل دریا باید با مدیریت یکپارچه اداره شود به همین منظور نیز در سفر اول هیات دولت به استان مازندران طرح ساماندهی سواحل دریای خزر مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون نیز سازمان عمران و توسعه سواحل دریای مازندران در حال شکل گیری است.

وی آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریای خزر را از نتایج این طرح عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این طرح به طور کامل تهیه وتدوین نشود در آزاد سازی و ساماندهی آن با مشکل مواجه خواهیم بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه در حریم تعیین شده اشخاص حقیقی و حقوقی نمی توانند هیچ گونه اعیانی احداث نمایند، تصریح داشت: منظور از اعیانی احداث ساختمان با هرگونه عارضه ای که استفاده عموم را سلب کند می باشد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه ساخت و ساز در حریم 60 متر سواحل دریا ممنوعیت قانونی دارد، افزود: شهرداری ها می توانند بعد از تایید شرکت آب منطقه ای برای مالکین مجوز ساخت و ساز بعد از حریم 60 متر دریا را صادر نمایند


ساحل دریا : با این حساب همه ی دکه های تفریحی ( حداقل در سواحل رامسر مثل بیست متری ، لیدو ، توسکا سرا ، شهید رجائی و ...که در کنار دریا واقع شده اند ) غیر قانونی هستند و مسولین با دانستن غیرقانونی بودن ساخت و ساز در فاصله ی 60 متری سکوت کرده اند

نگرانی کشاورزان ازتوزیع برنج خارجی همزمان با برداشت شالی در مازندران

 

ساری- در حالی که با آغاز دروی مکانیزه شالی در مازندران، برنج نو به صورت رسمی تا چند روز آینده وارد بازار می شود، اما واردات و توزیع انواع برنج خارجی، موجب نگرانی شدید شالیکاران استان شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، توزیع گسترده انواع برنج خارجی در بازار بویژه همزمان با نوبرانه شدن برنج مازندران، زخم کهنه ای است که ظاهرا هر سال با پیچیدن عطر برنج در شالیزارهای شمال کشور بیش از پیش سرباز می کند.

بر اساس اعلام مراجع رسمی، امسال در آستانه ماه مبارک رمضان حدود ۵۵۰ هزار تن برنج از خارج وارد و در بازار مصرف داخلی توزیع شده است.

برداشت برنج مازندران نیز همزمان با ماه مبارک رمضان در برخی مناطق آغاز شده است، استانی که به استناد آمارهای رسمی ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

همزمانی توزیع برنج خارجی در بازار با برداشت شالی از شالیزارهای مازندران ،بیش از پیش سبب نگرانی و حتی عصبانیت شالیکاران شده است که معتقدند امسال هزینه کاشت ، داشت و برداشت محصول برایشان تا دو برابر سال پیش افزایش یافته ولی ظاهرا محصولشان را باید به نرخ پارسال بفروشند.

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی هم کشاورزان را مظلوم ترین قشر در استان مازندران معرفی کرد و گفت: کشاورزان هنوز زبان گویا برای مطرح کردن مشکلات خود ندارند.

وی از تغییر کاربری و نابودی زمین های کشاورزی غرب مازندران انتقاد کرد و افزود: به طور یقین تا چند سال دیگر ذره بین به دست باید به دنبال زمین کشاورزی در غرب مازندران گشت.

او ادامه داد: با ادامه روند موجود، کشاورزان امروز ما که صاحب اراضی زراعی و باغی هستند به سرایدار تبدیل می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از واردات بیش از اندازه و بی موقع برنج انتقاد کرد و گفت: در حالی که کشاورزان در شرایط سخت و طاقت فرسا مشغول کشاورزی هستند و محصولشان در آستانه ورود به بازار است، واردات این محصول راهبردی ،سبب آزردگی برنجکاران می شود.

رضا عظیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واردات محصولات کشاورزی در حد نیاز و بموقع قانونی و ضروری است.

وی ادامه داد: دغدغه شالیکاران از مقدار زیاد و زمان نامناسب واردات برنج است که جای تامل دارد.

عظیمی گفت: واردات بیش از ۳۲۰ هزار تن برنج در زمانی که محصول شالیکاران در راه بازار است ، علاوه بر اینکه موجب آزردگی کشاورزان می شود ، به ادامه فعالیت های کشاوری استان نیر لطمه می زند.

وی به ظرفیت و توانمندی مازندران در تولید برنج اشاره کرد و افزود: شالیکاران در شرایط سخت و طاقت فرسا کار می کنند و به جای اینکه مسوولان خدا قوت بگویند، عامل دغدغه فروش و کاهش قیمت شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در شرایطی کشاورزان استان مشغول فعالیت های کشاورزی هستند که زمین در استان از ارزش تجاری و مسکونی بالایی برخوردار شده است و برداشت محصول به نسبت درآمدی که می تواند از تغییر کاربری حاصل شود بسیار اندک و ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه زمین های مازندران قیمت کشاورزی ندارند، بلکه ارزش تجاری پیدا کرده اند، افزود: برنجکاران در زمین هایی که ارزش اقتصادی بالایی دارد، با درآمد اندک فعالیت کشاورزی انجام می دهند.

عظیمی ابراز امیدواری کرد که باتوجه به محدودیت های قانونی در واردات محصولات کشاورزی ، مسوولان و دست اندرکاران در اجرای کامل آن اقدامات لازم را معمول دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به قیمت های کنونی برنج در بازار اشاره کرد و گفت: شالیکاران از قیمت های کنونی برنج تا حدود زیادی راضی هستند و اگر این قیمت در زمان عرضه محصول نیز تثبیت شود ، برای شالیکاران راضی کنننده تر خواهد بود.

هم اکنون هر کیلوگرم برنج طارم محلی در بازار مازندران ۶۵ تا ۷۰ هزار ریال خرید و فروش می شود.

قیمت هر کیلوگرم برنج طارم هاشمی نیز هم اکنون در بازار مازندران ۶۴ تا ۶۸هزار ریال، برنج از نوع بی نام ۶۰ تا ۶۵ هزار ریال، خزر و فجر ۵۲ تا ۵۵ هزار ریال، شیرودی ۵۰ تا ۵۲ هزار ریال، ندا و نعمت هم ۴۷ تا ۴۹ هزار ریال است.

مازندران ۲۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و سالانه با تولید بیش از ۹۷۰ هزار تن برنج سفید ، ۴۴درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.


گزارش از: سید رضا هاشمی کروئی

کمبود مبلغ دینی در ایام ماه مبارک رمضان در رامسر

 

رئیس اداره تلیغات اسلامی شهرستان رامسر گفت: رامسر در ایام ماه رمضان با کمبود روحانی و مبلغ دینی مواجه است.

 

عبدالوهاب فرید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر در مورد فعالیت‌های تابستانه این اداره اظهار داشت: کلاس‌هایی به نام هسته‌های فرهنگی جوان تشکیل داده‌ایم که هفته‌ای دو جلسه با حضور  دختران و پسران دبیرستانی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

فرید با اشاره به موضوع این کلاس‌ها، اذعان داشت: این کلاس‌ها در موضوعات موسیقی، اخلاق، حجاب و ... تشکیل می‌شود، گاهی نیز موضوعات به انتخاب اعضای شرکت‌کننده در این کلاس‌ها است.

 

وی اظهار داشت: این کلاس‌ها در یک مکان ثابت برگزار نمی‌شود؛ بلکه در دل طبیعت است و از اساتید مختلفی برای تدریس کلاس‌ها استفاده می‌شود.

 

این مسئول گفت: ما برای اعضای کلاس‌ها یک اردوی شهرستانی و در پایان کار یک اردوی زیارتی به مشهد مقدس ترتیب داده‌ایم.

 

فرید متذکر شد: چهار کلاس هم مختص کودکان و نوجوانان به نام بوستان معرفت داریم که در سطح روستاها برگزار می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به طرح دریا گفت: اداره تبلیغات اسلامی برای تبلیغات دینی و مذهبی در ایام فصل تابستان در سواحل، روحانی به طرح‌های دریا در شهرستان اعزام داشته است.

 

 فرید در پایان با بیان اینکه شهرستان با کمبود روحانی مواجه است، عنوان کرد: از آنجایی که در شهرستان رامسر تنها 45 روحانی داریم و با این ظرفیت کم نمی‌توان کل شهرستان را زیرپوشش قرار داد، بنابراین برای حل این مشکل ما از شهر قم روحانیونی به این شهرستان دعوت کرده‌ایم و به مساجد اعزام می‌کنیم.

برگزاری نشست مجمع نمایندگان مازندران با مدیران تشکل‌ها

 

نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران با مدیران تشکل‌ها برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نخستین نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران با مدیران تشکل‌ها، برخی مدیران بانک‌ها و بخش دولتی، امشب در سالن اجتماعات رستوران شهاب ساری برگزار شد.

 

حسین نیازآذری و حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری، نمایندگان مردم بابل، سیدهادی حسینی و کمال علیپور، نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار، سیدرمضان شجاعی، نماینده مردم ساری و میاندرود و شریعت‌نژاد، نماینده مردم تنکابن و رامسر در این نشست حضور داشتند.

 

در ابتدای این نشست، نمایندگان تشکل‌ها به صحبت پرداختند و سپس نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه، به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌ها، مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی، برخی مسائل حوزه قانون کار و ... پاسخ دادند.

اردوگاههای فرهنگی تربیتی بهترین مکان بروز خلاقیت دانش آموزان است


رامسر - خبرگزاری مهر: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از اردوگاههای فرهنگی تربیتی به عنوان بهترین مکان بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان یاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح استخرسرپوشیده اردوگاه شهید میرزاکوچک خان جنگلی رامسر اظهار داشت:  اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر با 45 هکتار یکی از مجهزترین اردوگاه های دانش آموزی در سطح کشور و در واقع یک شهر فرهنگی با زیرساخت های بسیار مناسب است.

 

وی گفت: این استخر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران افزود: اردوگاه های فرهنگی، تربیتی بهترین مکان برای بروز خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بوده و باید زیرساختهای آن به بهترین وجه مهیا شود.

 

وی تصریح کرد: ماموریت های آموزش و پرورش بسیار خطیر و حساس بوده و آحاد جامعه، مسئولان و خانواده ها باید یاری رسان این نهاد باشند.

 

کمالی اظهار داشت: مدارس، کانون تربیت انسان های موحد، مومن، متعهد، دین مدار و خداباور بوده و دانش آموزان از درون همین مدارس و فضاهای تربیتی در آینده عهده دار مسئولیت های اداره امور کشور می شوند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: بهره برداری از استخر سرپوشیده این اردوگاه، اقدامی ماندگار در سال حماسه اقتصادی و بیانگر رویکرد آموزش و پرورش در مسیر منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به اینکه اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر با 45 هکتار یکی از مجهز ترین اردوگاههای دانش آموزی در سطح کشور است، تصریح کرد: این اردوگاه در واقع یک شهر فرهنگی با زیرساخت های بسیار مناسب است.

 

کمالی با تاکید براینکه آنهایی که در اردوگاه ها خدمت می کنند کارشان جهاد فرهنگی است از مسئول اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر تشکر کرد.

 

در این مراسم، سالن تنیس روی میز اردوگاه در فضایی به مساحت 100 متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسید.

مازندران قطب کشاورزی نیست/ فاتحه کشاورزی در غرب مازندران خوانده می شود

:


ساری - خبرگزاری مهر: نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با روند رو به رشد تغییر کاربری های اراضی باید در آینده نزدیک فاتحه کشاورزی را در غرب مازندران خواند، در عین حال اذعان داشت: مازندران قطب کشاورزی کشور نیست.

 

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله شریعت نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک تشکل های کارفرمایی استان با مجمع نمایندگان مازندران در ساری، افزود: استان هایی نظیر خوزستان و فارس را باید قطب کشاورزی کشور قلمداد کرد چرا که این استانها دارای شاخص بالای درآمدی در بخش کشاورزی بوده و از همه زیرساخت های حوزه کشاورزی بهره مند هستند.

 

وی افزود: مازندران در بخش کشاورزی صرفا حاصلخیز بوده و این در حالی است که این استان هیچ عایدی از سرانه درآمدی کشور در بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت های این بخش نصیب مردم استان خود نکرده است.

 

نماینده مردم شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان مظلوم ترین افراد جامعه بوده و زبان گویایی برای بیان مشکلات خود ندارند، تصریح کرد: با همین نگرش، مسئولان هیچ توجهی به کشاورزی و کشاورزان در این خطه نمی کنند.

 

عدم پرداخت بدهی دولت به نکاچوب

 

مدیرعامل سابق شرکت سهامی نکاچوب با بیان اینکه دولت از سالهای اخیر بدهی هنگفتی به این شرکت دارد که تحت هیچ شرایطی زیر بار پرداخت آن نمی رود، یادآور شد: از سویی بسیاری از ادارات و وزارتخانه های بیمه ای، به عنوان طلبکار هر روز اموال این کارخانه تولیدی شمال کشور را به نفع دولت مصادره می کنند.

 

وی با اعلام اینکه مازندران را همگان استانی عقب مانده از شاخص های توسعه ای می دانند، اظهار داشت: بنده معتقدم که دلیل اصلی عقب ماندگی مازندران را باید در بین کم کاری مسئولان آن طی سال های پس از انقلاب جستجو کرد.

 

شریعت نژاد با بیان اینکه تولیدکننده عاشق بوده و با این رویکرد می خواهد اشتغال و اقتصاد را در کشور سامان دهد، افزود: متاسفانه برخی مسئولان، تولیدکننده و سرمایه گذار را تاجر و سرمایه گذار قلمداد کرده و می خواهند پوست تن این فعال تولیدی کشور را بکنند.

 

نابودی قریب الوقوع جنگل های شمال

 

این فعال حوزه جنگل کاری و جنگلداری با انتقاد از روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرهای غرب مازندران و تبدیل آن به ویلاهای مسکونی، اظهار داشت: باید در انتظار روزی بود که کشاورزان امروز غرب استان، در فرداهای نزدیک سرایدار ویلاهای خریداران زمین هایشان باید باشند.

 

وی با بیان اینکه دولت طرح توسعه و حفاظت از جنگل های شمال را فراموش کرده است، افزود: با این روند باید در آینده ای نزدیک در انتظار نواخته شدن زنگ نابودی جنگل های شمال در کشور بود.

 

شریعت نژاد با تاکید بر هویت بخشی و تقویت حس شخصیت از سوی مسئولان در تولیدکنندگان، اظهار داشت: به واسطه عدم توجه مسئولان به تولیدکنندگان بوده که سرمایه گذاری رغبت سرمایه گذاری در استان را به خود نمی دهد و این امر سبب می شود که جوانان فعال استان برای کسب اشتغال در استانهای همجوار مازندران نظیر سمنان مشغول شوند.

 

وی با بیان اینکه مازندران سرشار از مواهب طبیعی و استعدادهای خدادادی بوده که می تواند، کشور را از محرومیت خارج کند، افزود: متاسفانه به دلیل سیاسی کاری های برخی مدیران و حفظ منافع آنان، مازندران همچنان عقب مانده ترین و محروم ترین استان کشور است.

 

مازندران دارای 12 نماینده در خانه ملت است.

تکمیل آزاد راه تهران - شمال 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 

استاندار مازندران گفت: برای تکمیل پروژه آزاد راه تهران- شمال پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه برخی از زیرساخت توسعه استان توسط دولت نهم و دهم در استان فراهم شده است ابراز امیدواری کرد: دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت و ثروت آفرینی و حرکت عزت بخش در استان تلاش کند.

 

وی به اجرای طرح هدفمندی یارانه دردولت نهم و دهم در کشور اشاره کرد و گفت: یارانه جبران هزینه افزایش قیمت حامل های انرژی است.

 

استاندار مازندران افزود: آب مورد نیاز شهرهای گروه الف، کمربندی شمالی ساری و بابل، زهکشی اراضی، آزاد راه شمال، راه ارتباطی قزوین- تنکابن و شیرگاه به بابل، راه طالقان به تنکابن و پل سرداب رود پیمانکار این پروژه ها برای اجرا تعیین تکلیف شده است.

وی با اعلام اینکه دو تن از معاونین دولت یازدهم به نام های سید رضا صادقی از بابل و دکتر نوبخت از استان گیلان دو بازوی ارزشمند دولت هستند، گفت: مدیران استان از ظرفیت و توانمندی مدیران شمالی جهت توسعه استان استفاده کنند.

 

طاهایی با بیان اینکه 60 درصد مازنیها در انتخابات 24 خرداد به روحانی رای دادند، گفت: رای رئیس جمهور منتخب با نفر دوم در استان چهار برابر فاصله داشت که با رای بالای مردم انتخاب شد.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی در عرصه هنرهای تجسمی در استان وجود داردف گفت: افق ذهن مدیران به این عرصه معطوف شود تا هنرمندان آثار فاخرشان را در استان ادامه دهند.

 

وی از تدوین جلد نخست دانشنامه مازندران در روزهای آتی خبر داد و گفت: دستگاههای اجرایی بودجه پژوهشی را برای فعالیت فرهنگی و تحقیق اختصاص دهند.

 

افتتاح طرح انتقال آب سد شهید رجایی برای تامین آب شرب شهرهای گروه الف

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران گفت: بزودی طرح انتقال اب سد شهید رجایی برای تامین آب شرب شهرهای گروه الف افتتاح می شود.

 

محمد تقی حسین زاده نیز با اشاره به اینکه بخش اول آب رسانی شهر رامسر از طریق تصفیه خانه اجرایی شده است، گفت: برای تامین آب شهر رامسربیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی به احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی و خطوط انتقال 9 کیلومتری در هر تنکابن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر97 درصد مشکلات تامین آب تنکابن رفع شده است.

 

مدیر عامل شرکت آبفای مازندران به مشکل آب رسانی در برخی از شهرهای گروه الف اشاره کرد و گفت: به طور متوسط تا 15 روز آینده انتقال آب سد به مخزن صورت می گیرد.

  

حسین زاده با بیان اینکه برای اجرای طرح فاضلاب در استان، 150 میلیون یورو اعتبار نیاز است، گفت:  129 میلیون یور برای انتقال اب رودخانه دو هزار و سه هزار به شهر تنکابن پیش بینی شده است.

 

 

مرگ تاثر برانگیز 28 نفر در سواحل غرب مازندران

.

 

حجت کیمیایی راد رئیس هیئت نجات غریق غرب مازندران با بیان آمار غرقی ها در غرب مازندران گفت : از آغاز فصل شنا تاکنون 28 نفر در آبهای ساحلی این منطقه گردشگرپذیر غرق شدند و میانگین سنی قربانیان در دریا حدود ۲۵ سال بوده است.

وی افزود: درحالی که هر روز شاهد افزایش مسافر به شهرستان های غرب مازندران برای استفاده از طرح های سالمسازی دریا هستیم اما متاسفانه هنوز مسئولان دغدغه ای برای تخصیص تجهیزات اولیه ندارند.

رئیس هیئت نجات غریق غرب مازندران با اشاره به وجود 163 نقطه حادثه خیز شناسایی شده در نوار ساحلی غرب مازندران، افزود: از مجموع این تعداد 62 نقطه در سواحل نوشهر، ۲۵ نقطه در چالوس ، ۱۷ نقطه در عباس آباد، 22 نقطه در تنکابن و ۲۵ نقطه نیز در رامسر واقع است.

 

وی با هشدار به مسئولان استانی در پرداخت حقوق ناجیان اظهار داشت: به علت پرداخت نشدن کامل حقوق غریق نجات ها در سال گذشته، امسال اکثر نقاط حادثه خیز بدون حضور ناجیان در حال فعالیت است که می توان آمار غرقی ها را در غرب استان بشدت افزایش دهد.

 

بر اساس آمار منابع رسمی از طول 365 کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در مازندران، حدود 48 کیلومتر مربوطه در  شهرستان نوشهر قرار دارد.