ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

نجات بناهای تاریخی رامسر فوریت دارد


 

علی حسینی رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر از تلاش‌های و پیگیری‌های مستمر خود و مجموعه شهرستان  تبدیل این نمایندگی به اداره خبر داد و بیان داشت: برای تبدیل وضعیت یک نمایندگی به اداره، دارابودن حداقل امتیازات لازم است که با وجود اینکه حداقل امتیازات مدنظر معاونت راهبردی ریاست جمهوری 75 می‌تواند باشد نمایندگی شهرستان رامسر در بررسی شاخص‌های اعلامی امتیاز 117  را دارا بوده است.

 

 حسینی از نصب پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ثابت گردشگری در ورودی شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این پایانه‌ها اطلاعات جامعی از خواسته‌ها و نیازهای گردشگران را در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

وی گفت: این پایانه‌ها گامی دیگر در ارائه تسهیلات گردشگری به مسافرانی است که شهر نمونه گردشگری رامسر را به عنوان مقصد سفر و اقامت خویش برمی‌گزینند.

 

حسینی دغدغه مهم شهرستان رامسر را از وضعیت هتل‌های آزادی، آبگرم‌ها، موزه مرمر و دیگر بناهای تاریخی در رامسر را به جا خواند و اعلام کرد: تعدد پیگیری و مکاتبات شهرستانی و اداره کل متبوع با ستاد سازمان مبنی بر اخذ اعتبارات ابلاغی و اضطراری موید این امر است.

 

وی اعلام کرد: برای مرمت و نجات‌بخشی بناهای تاریخی و ثبتی شهرستان پیشنهادهایی هم ارائه داده‌ایم تا به سرعت به نتیجه رسیده و خواسته مردم  شهرستان جامه عمل پوشانده شود.

 

این مسئول اعلام کرد: با وجود پیشنهاد قبلی ضروری است که نشستی با معاونت سیاحتی املاک و مستغلات بنیاد شهید و ایثارگران به ریاست فرماندار شهرستان رامسر گذاشته شود تا برای ثبت، بهبود وضعیت املاک و مستغلات و طرح توسعه آبگرم‌های معدنی تصمیمات مشترکی اتخاذ و اجرایی شود که نتیجه‌اش حفظ و احیا املاک و مستغلات فرهنگی و تاریخی و منظر زیبای طبیعی باغ شهر رامسر و توسعه خدمات گردشگری و همینطور زیباسازی مبلمان شهری خواهد بود.

 

وی اختصاص اعتباری اضطراری را برای این بناها را ضروری و ضرب العجل دانست و افزود: باید در سال جاری مجدد آسیب‌شناسی بناها در رامسر در دستور کار جدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مشارکت با بنیاد شهید و ایثارگران قرار گیرد.

 

این مسئول بناهای تاریخی رامسر را دارای شناسنامه‌ای مشخص و روشن در ذهن سفرنویسان و گردشگران و همچنین شهروندان این شهر تاریخی دانست و بیان کرد: برای تحقق بهترین‌هایی که باید در رامسر تحقق یابد نیاز به همیاری و باور مشترک همه مسئولان است که منوط به گذاشتن وقت و جلسات متعدد و ارائه راهکارهای مناسب و کارآمد است.

 

وی رامسر را شهری تاریخی، فرهنگی و طبیعی  دانست و تصریح کرد: نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری رامسر به عنوان نهادی نظارتی و حاکمیتی تمام تلاش خود را بر حفظ  احیای میراث فرهنگی  و مناظر زیبای طبیعی می‌داند و برای نهادینه شدن این مهم به عنوان یک فرهنگ فراگیر و وظیفه عمومی می‌داند و تصمیمات یک‌سویه را در مغایرت با تعریف کار این شهر زیبا می‌داند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد