ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

عید مبارک


عید سعید غدیر خم


بر همه ی مسلمین مبارک باد

سه سالگی ساحل دریا



سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 25 ؛  مهرماه  1392


از روزاخذ مجوز نشریه تا انتشار، شش ماه طول کشید. در این شش ماه تمام همتم تولید نشریه در بهترین حالت و محتوی بود. پیش از انتشار نشریه با برخی اصحاب قلم و بعضی از اعضای سازمان های مردم نهاد شهرستان رامسر که دغدغه ی توسعه دارند و تقریبا تمامی خبرنگاران رامسر نشست برقرار و گفتگو کردم. تا شاید دستم را بگیرند و بتوانم در عرصه ی خطیر رسانه ی مکتوب قدمی محکم بردارم. بجز چند تن از خبرنگاران که تا امروز نیز انتشار نشریه را مدیون زحمات آنان هستم ، هیچ اهل دل و اهل دغدغه ای دستم را نگرفت !!!


برخی پیش از انتشار ، امیدی به انتشارش نداشتند و برخی دیگر عمر کوتاه مدتی برای آن تصور می کردند !! و بر این باور باطل تا امروز نیز قدم و قلمی نزدند.


می خواستم برای نشریه جشن رونمائی بگیرم ، دوست داشتم برای آن جشن یک سالگی بگیریم و در آن دو سال هر سال نشست با خبرنگاران منطقه را بر پا نمودم ؛ اما وقتی با آنانی که خود را اهل قلم می خواندند و بدان می بالیدند  در میان گذاشتم ، هیچ اقدام مثبتی نکردند.


در عوض مدیرانی بودند که تا مطلبی به گوشه ی قبایشان می سائید ، پیش تر از آن که نشریه توزیع کامل شود ، مدیر اداره ی فرهنگ  و ارشاد اسلامی را تحت فشار قرار دادند که شما کاری بکن !!!  دست به تلفن و تهدید شدند که نشریه ات را می بندیم !!! و چه و  چه می کنیم. دوربین را از دست عکاس نشریه گرفتند و بر خلاف قانون او را تهدید کردند ، عکس ها و فیلم هایش را پاک کردند و مدام او را تحت فشار قرار دادند.


 مطالب فوق را نه از باب گلایه بل برای ثبت در مستندات نشریه درج کردم.


این شماره اما تولد سه سالگی « ساحل دریا » است.  با اشتیاقی بیش از پیش و با امید بیشتر تمام مطالب صفحات را خواندم وآماده اش کردم تا دست مردمی برسد که مشتاقانه منتظرند نه در کنار ساحل دریا ؛  بل که « ساحل دریا » در کنارشان آرام گیرد.


تنها گاهی صدای تشویق شهروندی ساده مرا مست و سیراب می کند و می دانم که این رسانه ی مکتوب برای سال های دور بعد  ، می تواند مستندی محکم از وقایع منطقه باشد.


فرماندار:سدمعبرهامنظر شهری را زشت کرده است.

امتداد :

فرماندار  رامسر گفت:سد معبر ها زیبنده شهر گردشگر پذیر رامسر نبوده و منظر شهری را زشت کرده است.


"رستم زرودی"روز دوشنبه درجلسه شورای ترافیک در سالن اجتماعات فرمانداری افزود:برخی علاوه بر اینکه پیاده روها را اشغال نموده اند وارد جاده اصلی نیز شده اند.


وی اظهار داشت:با این موانع باید برخورد نمود چراکه محدود نمودن حقوق عابران و موجب بروز حوادث تلخ و ناگوار می گردد.


وی اظهار داشت: برخی از سامانه های اجاره منازل نیز با قرار دادن بنرهای تبلیغی بزرگ در وسط جاده بخش اعظمی از شانه خاکی را اشغال و از شهرداری ها و راه و شهر سازی می خواهیم برخورد جدی نمایند.


وی بیان داشت:همه این موارد ضمن اینکه موجب می شود چهره نامناسبی از منظر شهری در نگاه گردشگران  داشته باشد،عامل تصادف نیز می باشد.


وی در بخش دیگری نیز گفت: نظر به ساماندهی وانت بارهای شهری در سامانه و مدت اندک باقی مانده از رانندگان می خواهیم با مراجعه به سازمان حمل و نقل شهرداری ها در این خصوص اقدام نمایند.


وی تاکید نمود:در صورت عدم مراجعه برای ثبت نام ضمن ازبین رفتن سهمیه بنزین ،بیمه تامین اجتماعی نیز حذف می گردد و از رانندگان  می خواهیم اقدام لازم را انجام دهند.

متاسفانه هنوز کارهای فرهنگی و تبلیغی شایسته در جهت انتقال آموزه های عید غدیر انجام نداده ایم .

امام جمعه رامسر گفت:واقعه تاریخی غدیر موجب بالندگی و اسلام و یاس دشمنان و ماندگاری اسلام را رقم زد.



" سید جلیل مرتضوی"روز سه شنبه در گفت و گو ی اختصاصی با امتداد افزود:موضوع بسیار مهم غدیر کامل شدن نعمت و رسالت نبوی بود.


وی بیان داشت:در این روز تاریخی اسلام به عنوان آخرین دین الهی از ناحیه پیامبر (ص)معرفی گردید.


وی گفت:گرچه جانشینی حضرت علی (ع)در غدیر اعلام گردید اما وحدت اسلامی نیز در این رویدار بسیار مهم رقم خورد.

وی اظهار داشت:امامت ،ولایت و جانشینی امام علی (ع)در غدیر صورت گرفت و روزبسیار مهمی برای اسلام است.


وی بیان داشت:متاسفانه هنوز کارهای فرهنگی و تبلیغی شایسته در جهت انتقال آموزه های عید غدیر انجام نداده ایم چراکه غدیر ابعاد مختلفی دارد که باید تبیین شود.


وی افزود:غدیر مایه یاس دشمنان و بالندگی اسلام شد و حقیقت اسلام در غدیر رقم خوردو این عید باید به زیباترین وجه گرامی داشته شود.


امام جمعه رامسر در بخش دیگری گفت:خدمت به جوانان و تقویت کارهای فرهنگی ،اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم و جوانان همواره از دغدغه های من است.


وی ادامه داد:جوانان ما دین مدارو عاشق اسلام اند و در محرم و روز عاشورا اوج دلبستگی آنان به امام حسین (ع)به نمایش گذاشته می شود.


وی افزود:باید با نگاهی ظریف و اخلاقی نیکو جوانان را در مسیر دین و ائمه هدایت نماییم.


وی بیان داشت:هرکسی دلی دارد و من خیلی به مال دنیا توجه ندارم و همیشه دوست دارم کار ماندگار و خداپسند در هرجا که خادم مردم هستم به یادگار بگذارم.


وی اظهار داشت:اگر ما کارنیک و نام نیک از خود برجای بگذاریم  آن روز ،روزخوشحالی و سرور است و این درس را از بزرگان دین آموخته ایم.


وی ادامه داد:امام (ره)هر جا که در تبعید بودند از او به نیکی یاد می نمایند و مقام معظم رهبری نیز هر جا که قدم گذاشته اند خیر و برکت داشته اند و ما شاگردان این بزرگان دین باید باشیم.


وی گفت:من در هر شهرستانی که افتخار خدمت به مردم داشته ام و به عنوان امامت جمعه در ایلام و بندر گز در فکر خدمت به مردم ،را ه اندازی موسسه خیریه ،نگهداری ایتام و تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بوده ام و از این کارها احساس رضایت دارم.


وی گفت:در همین شهرستان رامسر و در این مدت کوتاه  بیش از 20 جهیزیه عروس تهیه نموده ام که حتی کسی نمی داند.


امام جمعه رامسر گفت:ما وظیفه داریم در غم و شادی همراه مردم باشیم و به مدد الهی و دعای همین مردم ،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ،جانبازان و آزادگان نام نیک از خود به یادگار بگذاریم.


وی  با تشکر ویژه از مهندس طاهایی استاندار سابق مازندران مبنی بر در اختیار قرار دادن فضایی جهت ساخت منزل مسکونی و مهمانسرا افزود:این مکان را از استاندار وقت آقای مهندس طاهایی گرفته و از ایشان تشکر ویژه دارم که هم اینک منزل مسکونی ،مهمان سرای مصلی و حسینیه بسیار خوبی در حال احداث می باشد.


وی افزود:این مکان زیر نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و متعلق به مردم ولایتمدار بوده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.


وی گفت:زیباسازی و نوسازی مصلی امام جواد (ع) با هزینه بیش از یک میلیارد تومان و در فضای حدود 4 هزار متر مربع  انجام و هنوز هم بابت آن 50-40میلیون تومان مقروض هستیم.

جشن بزرگ ولایت


جشن بزرگ ولایت



 با مداحی مداحان اهل بیت

 ابراهیم گلین مقدم و محمد گلین مقدم

سخنران : غلام حسن  تسخیری

نماینده ی ولی فقیه در سپاه رامسر

مکان : محل سالن دبیرستان امام خمینی ( ره )
 زمان : چهار شنبه مورخه  92/8/1  ساعت 18 تا 20

مجمع هئیت های مذهبی شهرستان رامسر

منبع :فریاد رامسر

« کشتی » در هیات « کشتی » رامسر


این روزها نامه ی رئیس هیات کشتی منصوب از طرف رئیس کشتی رامسر باعث شد مشکلات کشتی رامسر دگر باره بر زبان ها جاری شود.


رامسر دارای پیش کسوتان کشتی ارزشمندی است که هر کدامشان « یلی » در دنیای پهلوانی اند. از این طیف سخت کوش چند گوش شکسته نیز در ردای داوری صاحب نام. دوستانی چون مهدیزاده و مقبل دوست از کسانی هستند که نه تنها گوش شکسته ی تشک کشتی اند بل که استخوان خرد کرده ی موفقیت های کشتی رامسر نیز می باشند.


اما همین شهرستان هفتاد و چند هزار نفری امروز در دنیای کشتی دچار معضلی شده است که چون کلاف سر در گم همه را دور خود می تاباند.


رامسر دارای دو رئیس هیات کشتی می باشد. یکی منصوب از طرف هیات کشتی استان و دیگری منتخب رئیس اداره ی تربیت بدنی رامسر.


اما آیا این مشکل راه حل ندارد؟ تا چه وقت باید کشتی گیران شهر محروم از آرامش باشند؟


رسم بر این است که رئیس کشتی هر شهرستان با انتخاب رئیس اداره ی تربیت بدنی آن شهرستان و تائید و ابلاغ حکم از طرف هیات کشتی استان ، معرفی گردد. اما در رامسر این رسم جاری نشد. رئیس اداره ی تربیت بدنی شهرستان شخصی را منصوب کرده است و هیات کشتی استان نیز شخص دیگری را.


حال سوال این است رئیس تربیت بدنی رامسر خلاف قانون عمل کرده است یا رئیس هیات کشتی استان ؟  و چاره ی کار چیست؟


این مطلب به دنبال یافتن مقصر نیست بل که دنبال یافتن راه حلی برای پایان دادن به این معضل است.


ابتدا توصیه به هر دو عزیز رئیس هیات این است که با تعامل و هم دلی کار را در همین جا خاتمه دهند و با وحدت و یک پارچگی در انبوه مشکلاتی که دامن ورزش کشور را گرفته است ، گره گشای این مشکل ساختگی برآیند.


در غیر این صورت وظیفه ی رئیس اداره ی تربیت بدنی و مسوولین شهرستان است که با استمداد از معاون ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان استان یا همین عنوان در وزارت خانه نسبت به رفع اشکال اقدام نمایند.


بی تردید « کشتی » در هیات « کشتی » رامسر یک بازنده بیشتر ندارد و آن کشتی گیران زحمت کش شهرستان هستند و به تبع آن از دست دادن قهرمانی هائی که می شد به آن ها افتخار کرد.

درد دل با دو شهید گمنام در اربعین خاکسپاری

احمد مین باشی



 

  البته شاید از بعضی سخنان نسنجیده و ناآگاهانه این روزهای عده ای قلیل آزرده شده باشید. ولی شما صبوران تاریخ از آنها درگذرید و به دل نگیرید چون به قول دوستی ، این روزها بازار خودفریبی و عوام فریبی گرم است و خاطرات جبهه را کسانی با آب و تاب روایت می کنند که نمی دانند "جبهه" چند بخش است!.

  ناراحت نشوید که آن عده قلیل شما را چند تکه استخوان می دانند و حضور شما را مایه تالم و افسردگی مردم . آنها اصلا مردم را نمی شناسند چه رسد به جایگاه رفیع شهدای گمنام. آنها فراموش کارند و یا خود را به فراموشی زده اند و یا همان نا اهلانی هستند که امام شهدا (ره) توصیه به مراقبت انقلاب از ورود آنها کرده بودند و متاسفانه از سر غفلت بر مسند تکیه زده اند.

   آنها نمی دانند که همین استخوانها بودند که دست از همه چیز شسته و برای دفاع از حیثیت و شرف و ناموس این مملکت برخواسته بودند. و اگر آنها نبودند سرنوشت این مملکت چیزی کمتر از سرنوشت این روزهای عراق و افغانستان و سوریه و مصر و پاکستان و... نبود. نمی دانند که شما خوبان بی ادعایی بودید که نام نشان خود را در گمنامی خلاصه کردید. آنها نمی دانند شما " بل احیا" هستید و" عند ربهم یرزقون" و شاهد و ناظر اعمال و رفتار و سکنات آنها.

   البته گاهی آنها شما را یاد می کنند! ، وقتی صحبت از ارتزاق و ارتقاع و تثبیت پست های شغلی و دنیایی است ، باید در کنار شما و در مقابل دوربینها و افکار عمومی خودی نشان بدهند و منزلتی دست و پا کنند و آرایی بدست آورند ! و در گزارش های خود بنویسند که با شما و ایثارگران و جانبازان بودند و شاید هم عکسی برای نشان دادن خود بگیرند و پخش کنند. بیشترآنها پا پس کشان دیروزند و صدر سفره نشستگان امروز ! . مرز شناخت و تمایز بین شما و آنها وقتی است که در مقابل دشمن تا دندان مسلح قرار بگیریم و گلوله ها و ترکش ها جدی شوند.

    خوش به سعادت شما که همچنان در خط مقدمید و همچنان در معرض و مقابل هجوم همه جانبه دشمن. خوش به حالتان که دشمن ازاستخوانهایتان نیز می هراسد. دشمنان بی تابی شما را برای بیرون آمدن از خروارها خاک فهمیده اند و حضور شما را در بین مردم ، زنده شدن فرهنگ ایثار و شهادت می دانند و مانعی بزرگ در مقابل تهاجم فرهنگی. باید ولایتمداری واقعی را از شما آموخت.

   ای عقده گشایان و مرهم دل مادران و پدران شهدا و مفقودین دفاع مقدس ، شرمنده شماییم که جماعتی حضور شما را زنده شدن غم و اندوه جامعه  می دانند و درایام تشییع پیکرهای پاکتان جشن های تابستانه ساحلی را با آب و تاب و در کنار اطلاعیه های شما تبلیغ می کردند. آنها همانهایی هستند که با حضور پنج همرزم دیگر شما نیز مشکل خواهند داشت و چه بسا برای جلوگیری از آمدن آنها نیز مانع تراشی کنند. اما بدانید که مردم این شهر قدوم شهدای گمنام را سرمه چشمشان می کنند و برای ورود آنها لحظه شماری . و شما خود شاهد بودید که چه جمعیتی در مراسم تشییع شما خوبان حضور داشتند و چهره شهر رنگ و بوی دیگری گرفته بود.

   آنهایی که به هر دلیل ، مکان خاک سپاری شما را بهانه ممانعت از حضور شما کرده اند و مصوبات خود را با آب و تاب به بوق و کرنا می کشند، در غفلتند و شاید تحت تاثیر نااهلان بد اندیش ! و شاید هم گرفتارمصلحت اندیشی دنیوی !. نمی دانند مصلحت دنیا و آخرت آنها در قرابت با شماست. فراموش کرده اند که حضور شما درهر زمان یعنی مبارزه با تهاجم فرهنگی و مبارزه با ناهنجاری ها. نمی دانند که به برکت حضور شما آبادانی و توسعه شهری سرعت بیشتری می گیرد و فراموش می کنند که شما همچنان پیشگامان عرصه های مختلف جهاد و مبارزه و توسعه پایدار این نظام و این کشور هستید . حیات ابدی شما را فراموش کرده اند و گرد ممات بر خود زده اند و با دنیا مانوس گشته اند.

   آنها نمی دانند که شما صبورانی هستید که پذیرای شکسته دلان و عقده گشای بغض های خفته که با سکوت خود شنوای درد دل دردمندان می شوید وغم و اندوه را سبک می کنید و التیام می بخشید تا جایی که آرامش وصف ناپذیر بر احوال حاکم شده و شادی و نشاط  در پی بروز می نماید.

   ای عزیزان گمنام ، به شهادت همه مردم خوب وطن ، شما مالکان قطعی جای جای این سرزمینید و این مظلومیت و گمنامی شماست که برای جای خاکسپاری شما باید بدنبال آراء و مصوبه و رضایت بود. چقدر شما غریب هستید که در وطن خود باید بدنبالی جایی برای آرامش و قربت با مردم باشید.

  این روزها هتل ها وبرج ها ومراکز تفریحی و گردشگری بهترین مکان برای حضور والیان شهر است که بیشتر اوقات آنها را به خود اختصاص داده است و به همین خاطراست که اجرای طرح های باغ پرندگان و دیگر طرح های تفریحی بر محل خاک سپاری شما ترجیح دارد واز اینکه مقبره و یا پارکی را به یاد وبه عنوان میعادگاه عاشقان ولایت و شهادت وایثارو فداکاری در طرح های شهری  منظور نمی شودد،مصوبه صادر شده و رفع تکلیف می شود. ای کاش با همین سرعت برای طرح های نیمه تمام و کهنه شهر جلسه تشکیل می شد و با جدیت بیشتری مصوبه اجرایی صادر می شد!.

   وقتی یکی از اقوام والیان شهر به رحمت خدا می رود ، کارها نیمه تعطیل و یا بعضا تعطیل می شود و کارکنان در ساعات اداری و غیر اداری بسیج می شوند تا تشیع آبرومندانه ای برگزار شود و خودی نشان دهند ، گلدسته ها در محل کار و منزل صف می کشند و پرده های تسلیت بدنبال جایی چشم نوازو در معرض دید همگان . اعلامیه های مختلف در مراسم اول و دوم و سوم وهفتم و....چهلم درمراسم ختم و روزنامه ها و نشریات .....، ای شهدای مظلوم گمنام ، خرده نگیرید ، مردم ثابت کردند که مدیون شمایند و شما را نزدیکترین خویشاوندان خود دانسته و حد و اندازه شما را از همه خویشان خود بالاتر و برتر می دانند. چون می دانند شما همانهایی بودید که به فتوای امام شهدا احساس تکلیف کرده و در مقابل چشمان کسانی به جبهه ها رفتید که به بهانه "واجب کفایی" بودن دفاع از همراهی شما سرباززدند.

    ای گمنامان تاریخ ، مصلحت اندیشی ، بی طرفی و شاهد تلاشها و فداکاری های دیگران بودن ، فرهنگ شما نبود. شما پیشگامان ثابت قدم همیشه تاریخ این مرز و بوم بوده و هستید. مقامات و مطامع دنیایی در مرام شما نبود و به همین خاطر است که با گمنامی خود ، شهرت شهادت را نیز از دیگران پوشیده نگاه داشتید.

   ای شهیدان و ای شهدای گمنام از ما راضی باشید. این ماییم که همیشه محتاج شما و شفاعت شماییم.

نتیجه گیری شما از دو خبر

به این دو خبر توجه کنید: 

 

 ربیع فلاح ؛ استاندار مازندران در تاریخ ۷ مهر ۹۲ در جلسه شورای اداری مازندران گقت:« با گذشت هفت ماه تنها ۵ درصد بودجه استان تخصیص یافته، بنابراین نباید فرصت را با حاشیه پردازی به بطالت بگذرانیم. » منبع : شمال نیوز   

 

 کیهان هاشم نیا ؛ استاندار سابق گیلان در مراسم تودیع و معارفه خود، امروز پنج شنبه گفت:« سال گذشته 29 درصد اعتبار داشتیم و امسال تا هفته گذشته 3 درصد تخصیص اعتبار گرفتیم.» منبع : خزر آنلاین  

 

 

 با مقایسه دو مطلب بالا ؛ حال این سوال پیش می آید که تا امروز چند درصد بودجه شهرستان رامسر در سال ۱۳۹۲ و با گذشت ۷ ماه از سال اختصاص پیدا کرده است؟!!   

 

 

 

حضور طاهایی در دولت تدبیر و امید

 

اخبار واصله حکایت از رفت آمدهای طاهایی به دفتر نوبخت و جلسات طولانی این دو دارد که در جریان این جلسات، نوبخت به وی استانداری همدان را پیشنهاد می کند که طاهایی ابراز می دارد که با توجه به مدت طولانی که از تهران دور بوده و البته بصورت پروازی استاندار مازندران و مدتی نیز قزوین بوده است، بیشتر میل دارد در تهران منصب بگیرد که نوبخت نیز چند پست از جمله معاونت خودش را به او پیشنهاد می دهد و قرار بر این می شود که در میان گزینه های پیشنهادی بررسی کرده و یکی را انتخاب کند.  

 

طاهائی مدتی استاندار گیلان بود و این هم زمان بوده با نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی توسط نوبخت که در آن زمان رابطه بسیار خوبی با یکدیگر داشتند و هم در دوران انتخابات و هم پس از آن در مجلس، نوبخت مورد لطف طاهایی بود.   

 

منبع: آینده آنلاین   

 

سرقت از یک طلافروشی در رامسر

 

حوالی ظهر امروز و همزمان با تعطیلی بازار طلافروشی، مغازه طلافروشی« ابراهیمیان » در بازار رامسر مورد سرقت قرار گرفت. دزدان که در قامت یک خریدار وارد مغازه شده بودند با بیهوش نمودن فروشنده علاوه بر به سرقت بردن طلاهای موجود در مغازه ، سیستم امنیتی مغازه را از کار انداختند و حافظه آن را با خود بردند. 

از ارزش ریالی طلاهای به سرقت رفته و هویت سارقان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. 

لازم به ذکر است ساعات کاری طلافروشان رامسر در پنج شنبه ها تا ظهر می باشد. 

 

وقوع تصادف در رامسر

عادل لاریجانیان :


در واژگونی یک دستگاه پاترول در ورودی آستانه ی میانده به رودخانه ، اعضای خانواده راهی بیمارستان امام سجاد رامسر شدند.


راننده ی پاترول پرویز قلی زاده دچار صدمه نشد اما خانواده ی وی برای بررسی و درمان روانه ی بیمارستان شدند.

بازی دوستانه فوتسال تیم منتخب رامسر با اربیل عراق

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا:


سیاوش زمانزاده  اعلام کرد: بازی دوستانه فوتسال تیم منتخب رامسر با اربیل عراق امروز راس ساعت 18 در سالن  فوتسال اردوگاه شهید چمران رامسر برگذار می شود.


وی افزود این بازی ، بازی تدارکاتی برای شرکت در مسابقات لیگ دسته اول مازندران می باشد.


لازم به یاد اوری است این بازی ها به همت هیات فوتبال شهرستان رامسر و با تلاش هادی حلاجیان و رضا فرزین فر شکل اجرایی به خود گرفته است.

تبریک

روز عرفه ، روز  دعا ی خالصانه که آغازی بر قربانی نفس اماره است

و

فرا رسیدن عید قربان  بر همه ی مومنان مبارک باشد.

کارگاه تخصصی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی ، نیمه دوم مهرماه در رامسر

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین کارگاه تخصصی بازیگری، کارگردانی و نویسندگی با حضور اساتید با تجربه، ویژه گروههای منتخب استانها برگزار می شود که  گروه تئاتر آیین مردم با حضور جمعی از اعضای منتخب گروه در این کارگاه آموزشی سراسری شرکت دارد.

این کارگاه آموزشی با همکاری مرکز هنرهای نمایشی کشور و با حضور اساتید برجسته هنرهای نمایشی، نیمه دوم مهرماه در رامسر برگزار می شود.

در ارزیابی فعالیتهای گروههای نمایشی گروه تاتر آیین مردم به عنوان تنها گروه خوزستانی در این کارگاههای آموزشی شرکت می کند.

این کارگاههای آموزشی با هدف ارتقا سطح کیفی تولیدات گروههای نمایشی کشور و با حضور جمعی از هنرمندان  سراسر کشور تحت آموزش اساتید کشوری این رشته برگزار می شود.

پیش از این نیز گروه تئاترآیین مردم در ورک شاپهای تخصصی گروههای نمایشی برتر کشور حضور فعال داشته است.

امداد رسانی به حادثه تصادف پژو و پراید در رامسر


به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، در اثر سانحه برخورد خودرو پژو 405 با یک دستگاه پراید که منجر به آتش سوزی و انفجار پراید شد نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر توانستند زن باردار و همسر آن را از داخل ماشین رهاسازی کرده و با کمک نیروهای آتشنشانی حریق ایجادشده را مهار کنند.

امیر حسینی‌جو شهردار تنکابن شد


به قلم :   عباس احمدی ماچیانی      
با آرای اعضای شواری شهر تنکابن امیر حسینی‌جو شهردار شد.

به گزارش شمال نیوز، جلسه ویژه انتخاب شهردار در دفتر پارلمان شهری تنکابن با حضور هفت عضو  شورای اسلامی شهر تنکابن برگزار شد.

 در این جلسه امیر حسینی‌جو با بیشترین آرا به عنوان شهردار تنکابن برگزیده شد.

 بر اساس جلسه‌ای که دقایقی پیش در دفتر شورای اسلامی شهر تنکابن به پایان رسید هفت عضو شورای اسلامی شهر از میان 9 کاندیدای تصدی مدیریت شهر تنکابن امیر حسین‌جو را به عنوان شهردار تنکابن انتخاب کردند.

 حسینی‌جو با هفت رأی موافق به عنوان شهردار تنکابن برگزیده شد.

حسینی‌جو شهردار سابق شهر گردشگری سلمانشهر بود.

وی سمت معاون سیاسی‌فرمانداری ویژه تنکابن، بخشدار عباس‌آباد را نیز در رزومه کاری خویش دارد

مراسم دعای پر فیض عرفـــــــــــه


مراسم دعای پر فیض عرفـــــــــــه 

 

زمان : سه شنبه 92/7/23  ساعت 3 عصر

 

مکان : مسجد جامع پیامبر اعظم ( ص ) بازار رامسر

 

 مداح :   گلین مقدم

 

اداره تبلیغات اسلامی ، شورای هیئات مذهبی ، هیأت انصار المعصومین ( ع ) هیأت امنا و پایگاه مقاومت شهید قلیزاده

 

 مسجد پیامبر ( ص ) بازار رامسر



منبع:فریاد رامسر

در یک اقلیم دو پادشاه نگنجد!!!تدبیری بیاندیشید

پژواک رامسر :


نامه ی سرپرست هیئت کشتی شهرستان رامسر خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان:

 

در یک اقلیم دو پادشاه نگنجد!!!تدبیری بیاندیشید

 

 

 

به نام خدا    جناب آقای سعادتمند    مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان مازندران

 

با سلام و تحیت و آرزوی توفیقات روزافزون باستحضار می رساند مقصود و منظور از نگارش این نامه بیان و ابراز گوشه ای از چالش ها و نابسامانی هایی است که در حوزه مدیریت حضرتعالی حادث شده و متأسفانه هیچ اراده ای نیز برای حل و فصل موضوع وجود نداشته و یا نمی خواهند آن را حل نمایند. حتماً حضرتعالی استحضار دارید و به کرات به سمع و نظر شما رسانیده اند که مدتی است برخلاف عرف و قوانین موجود دو هیأت کشتی در شهرستان رامسر وجود دارد:

 

 

 

 

1- هیأتی که  مورد قبول و منصوب اداره ورزش و جوانان شهرستان بوده ولی از جانب هیأت کشتی استان غیرقانونی اعلام شده است.

 

2- هیأتی که مورد قبول هیأت کشتی استان و معزول و غیرقانونی از جانب اداره ورزش و جوانان شهرستان نامیده می شود و این از عجائب روزگار است که در شهری که تمام فعالیت های کشتی آن در سه سالن و حدود 150 کشتی گیر خلاصه می گردد و کشتی این شهر نیز در استان هیچ محلی از اعراب ندارد و جز شهرهای درجه 3 کشتی محسوب می گردد ، دو هیأت به فعالیت مشغولند و هرکدام از این هیأت ها خود را قانونی دانسته و مسابقاتی را برگزار می نمایند. درواقع هیأتی که از جانب اداره ورزش و جوانان منصوب و مسئولیت آن را از بد حادثه به اینجانب سپرده اند نمی تواند تیمی را به استان اعزام نماید چون هیأت محترم کشتی استان آن را قانونی نمی داند و لاجرم از پذیرش کشتی گیران و مربیانی که به زعم آقای ثمربخش رئیس هیأت کشتی استان که در مکاتبات قبلی شان آنان را منفعت طلب، حاشیه ساز و .... دانسته معذور است و در مقابل هیچ تیمی نیز نمی تواند از شهرهای استان و به دعوت هیأت دیگر که ریاست آن را آقای مقبل دوست بر عهده دارند به رامسر آمده و مسابقه ای را برگزار نمایند. چون اداره ورزش و جوانان مجوز چنین کاری را به دلیل غیرقانونی دانستن آن صادر نمی کند. حال این سؤال از حضرتعالی بعنوان متولی ورزش استان که خود نیز سالیانی را در شهرستان رامسر خدمت نموده و با فضای ورزشی- اجتماعی آن آشنایی کامل داشته و از افراد نیز شناخت کاملی دارید پرسیده می شود که آیا وضعیت فعلی به پیشرفت کشتی شهرستان کمک می نماید؟ آیا دوپاره شدن و شقه شقه شدن پیشکسوتان، مربیان، داوران و کشتی دوستان می تواند به تعالی این ورزش در رامسر کمک نماید؟ آیا این وضعیت درخور و شایسته ی شأن ورزش استانی که موفقیت های کشتی گیران آن سر به آسمان می ساید می باشد؟ و آیا نونهالان، نوجوانان و جوانان و ... کشتی گیر متضرر و مغبون اصلی این غائله نیستند؟!

 

صد البته که وضعیت موجود علاوه بر آنکه نمی تواند هیچ کمکی به کشتی رامسر بنماید به قهقرا رفتن آن سرعت بیشتری می بخشد. البته ناگفته نماند که آقای جنتی  رئیس محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان اقداماتی را در جهت اثبات عملکردشان که عزل رئیس هیأت گذشته و نصب رئیس هیأت جدید بوده، داشته و مکاتبات نیز با آن اداره کل داشته اند اما شاید بدلیل مشغله فراوان جنابعالی و همکاران محترمتان و یا شاید بدلیل آنچه که بتوان آن را محافظه کاری و یا در دردسر نینداختن نامید از ورود به این مسأله خودداری و در حل و فصل این غائله و حاشیه هیچ اقدامی به عمل نمی آورید. متأسفانه رئیس محترم هیأت کشتی استان نیز به جای آنکه به شهرستان عزیمت نموده و از نزدیک مشکلات را بررسی و در جهت رفع و رجوع آن اقدامی به عمل آورد صرفاً به نگارش نامه های احساسی همراه با اطلاعات غلط از پیشرفت های درخشان هیأت کشتی سابق توأم با تهمت های صدرالاشاره به اعضای این هیأت که متأسفانه غلط های املایی و انشایی نیز در آن کم مشاهده می گردد، می پردازد.

 

النهایه هدف و منظور از نگارش این نامه این نبوده است که بنده خود را اثبات و یا برای بدست آوردن صندلی لرزان هیأت کشتی رامسر به هر دست آویزی دست یازم و آن را به نفع خود مصادره نمایم  چرا که نزدیکان و کشتی دوستان و حتی جنابعالی که حضوراً و در دفترتان به سمعتان رسانیدم می دانند که قبول این سمت پس از مقاومت و پافشاری فراوان اینجانب به دلیل آشنا بودن به حاشیه های گوناگون و گرفتاری های اداره هیأت کشتی صورت گرفته است و اگر نبود درخواست های متعدد اداره ورزش و جوانان و عده ای از مربیان، کشتی گیران و پیشکسوتان هرگز این مسئولیت خطیر و پرحاشیه را قبول نمی کردم.

 

ذکر این نکته نیز ضروری است که حقیر قبل از قبول این سمت دو بار یک بار حضوری و یک بار تلفنی از جناب آقای مقبل دوست داور و کشتی گیر پیشکسوت که مسئولیت هیأت را بر عهده داشتند به رسم ادب و رعایت جایگاه و حرمت استاد شاگردی رخصت طلبیدم و ای کاش ایشان همان طوری که روزی به حکم آقای جنتی رئیس محترم ورزش و جوانان رامسر به ریاست منصوب شدند به نظر امروز ایشان مبنی برکناره گیری از هیأت کشتی تمکین نموده تا علاوه بر حفظ و جایگاه ملی و بین المللی شان با کمک یکدیگر نسبت به ارتقاء کشتی شهرستان چون گذشته می کوشیدم «اما بر اگر و ای کاش نتوان نشست» و نتیجه این شد که می بینم و هیچ اراده و اهتمامی نیز برای حل و فصل موضوع نیز وجود ندارد و سکوت چندماهه اینجانب نیز کارگر نیفتاد تا بالأخره به این نتیجه رسیدم که با درج این نامه در روزنامه ها و سایت ها شاید تلنگری هرچند کوچک به اداره کل ورزش و جوانان و هیأت کشتی استان خورده و عزیزان مسئول برای حل و فصل موضوع قدمی بردارند. قبلاً از حوصله حضرتعالی و وقتی که برای خواندن این نامه صرف می نمائید سپاسگزارم.

 

عبدالرحمان حلاجیان     سرپرست هیأت کشتی شهرستان رامسر

مراورید سیاه در سبد صادراتی/ احیای نسل ماهیان خاویاری در مازندران


ساری - خبرگزاری مهر: با توسعه مراکز تولید و تکثیر ماهیان خاویاری در مازندران، مروارید سیاه خزر دوباره در سبد صادراتی جای خود را باز می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماهیان خاویاری از گونه های با ارزش اقتصادی دریای خزر هستند که دریک دهه گذشته پرورش ماهیان خاویاری به ویژه گونه فیل در مازندران آغاز شده  است.

 

کاهش چشمگیر استحصال خاویار در دریای خزر سبب شده تا در دو دهه اخیر با همت  کارشناسان شیلات، طرح پرورش ماهیان خاویاری با هدف حفظ ذخایر دریای خزر مورد توجه قرار گرفته است.

 

درحال حاضر مجوز دو مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در مازندران صادر شده که در زمینه تکثیر و تولید ماهیان خاویاری فعالیت دارند.

 

مجتمع پرورش قره برون ساری فعالیت خود را از سال 1382 به طور رسمی در زمینه پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان آغاز کرد و   در سال 1385این شرکت توانست پروانه تاسیس، جهت احداث واحد پرورش ماهیان خاویاری را اخذ کند و در فروردین سال بعد فعالیت خود را در زمینه ماهیان خاویاری به طور رسمی آغاز کند.

 

به گزارش مهر، همچنین مدرنترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری رامسر نیز ماه جاری افتتاح شد که در ارتقای توان تولید و پرورش ماهیان خاویاری در استان نقش آفرینی می کند.

 

علی اصغر گلین مقدم مدیر پروژه مدرن ترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری رامسر گفت: این پروژه با زحمتهای پدرم بهروز گلین مقدم شروع شد و با ظرفیت اسمی 30 تن تولید در سال و ظرفیت عملی 80 تن در دو فاز اجرایی شد.

 

وی افزود: با دشواری زیاد توانستیم بصورت زیر زمینی آب دریا را به مزرعه بیاوریم و ماهیان در آب دریا پرورش می یابند.

 

گلین مقدم اضافه کرد :محل تامین بچه ماهی این مزرعه از بخش دولتی بوده و زیر بنای آن 2500 متر مربع است و میزان آب مصرفی 300 لیتر بوده و هفت نفر بصورت مستقیم در این پروژه مشغول بکار شدند.

 

وی گفت : میزان تسهیلات دریافت شده از اعتبارات دولتی 10میلیارد ریال بوده و آورده ما 5 میلیارد ریال در این پروژه است.

 

نسل ماهیان خاویاری روبه کاهش

 

گونه های ماهیان دریای خزر از جمله گونه های منحصر بفرد و نادر به شمار می روند که نسل آنان در دهه های اخیر رو به کاهش رفته است. «تاس ماهی» در شمار گونه‌هایی است که در تمامی نقاط دریای خزر یافت می‌شود و تخم خاویار آن را مردم به گویش خود، «طلایی» می‌نامند؛ که از رتبه سوم ارزش برخوردار است و در فاصله 12 تا 16 سالگی به سن تخم‌دهی می‌رسد و بالغ می‌شود. از طول 1 تا 2 متر برخوردار است و از وزن 60 تا 100 کیلوگرم.

 

قره ‌برون(تاس‌ماهی ایران، بینی‌سیاه)، در حال حاضر، گونه‌ای مستقل به شمار می‌رود؛ چرا که پیش‌تر، آن‌را زیرگونه‌ای از ماهی روس می‌دانستند و اکنون از رتبه دوم ارزش برخوردار است. در حال حاضر برای تکثیر مصنوعی از گونه «روسی» پیشی گرفته و همچنین از آن بزرگ‌تر است و دارای کیفیت خاویاری برتر نیز هست.

 

از نظر ظاهری تا اندازه‌ای شبیه گونه روسی خودش است، با رنگی تیره‌تر و با رنگ‌دانه‌های سفید که تا بینی او ادامه دارد و از نظر ظاهری از تاس‌ماهی روس جدایش می‌سازد.وزنش به 60 تا 130 کیلوگرم می‌رسد و درازایش از یک متر تا 2 متر؛ که در فاصله 12 تا 14 سالگی بالغ می‌شود.

 

فیل‌ماهی، بهترین ماهی آب‌های داخلی است که کیفیت ممتازش، رتبه اول را به خود اختصاص داده و نام دیگرش بلوگا است؛ و نمونه‌هایی از آن با وزنی تا 1400 کیلوگرم و سنی بیش از 100 سال، از سوی صیادان، به تور انداخته شده است. این‌گونه ماهی، هر 2 یا 3 سال یک بار، تخم‌ریزی می‌کند و بین 14 و 17 سالگی بالغ می‌شود و به نام بهترین خاویار، رتبه گران‌ترین ماهی و خاویار جهان را دارا است. از قامتی 5/1 متر تا 4 متر برخوردار است و تا امروز، رکورد صید آن در ایران، 620 کیلوگرم بوده است.

 

ماهی اوزون برون (دراکول) کوچک‌ترین ماهی خاویار دریای خزر است که در ایران به اشتباه کلیه ماهیان خاویاری را به نام اوزون برون می‌نامند. از نقطه نظر کیفی در رتبه آخر قرار دارد چرا که از خاویار ریزتر و ارزانتری بهره می‌برد.

 

این گونه از نظر تکثیر مصنوعی با مشکلاتی مواجه‌است و تعداد آن نیز در شرایط طبیعی رو به کاهش می‌رود. در ترجمه نام آن بینی دراز است. در فاصله ۸ تا۱۲ سالگی بالغ می‌شود. قامتی معادل ۱ تا ۱٫۵ متر و وزنی سبک‌تر در قیاس با دیگر ماهیان این خانواده در دریای خزر دارد.

مضمون وصیت نامه‌های شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه است


خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه مضمون وصیت‌نامه‌های شهدا بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر،  ستار علیزاده جمعه شب در مراسم اربعین دو تن از شهدای گمنام در جمع پرشور مردم رامسر در مصلای امام جواد (ع) رامسر افزود: اگر تمامی وصیت‌نامه‌های شهدا را به دقت مطالعه کنیم، همه آنان بر پشتیبانی از ولایت تاکید دارند.

 

وی اظهار کرد: یادواره‌های شهدا، فرصت ممتازی برای بازنگری در خویشتن و تطابق با آرمان‌های امام و شهیدان و بیعت با اسلام، ولایت و حفظ روحیه مقاومت است.

 

علیزاده افزود: شهدا تمام هستی خود را فدای دین و میهن اسلامی کرده و عزت و آقایی امروز ما مدیون این پاک‌باختگان ولایت است.

 

وی گفت:در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب، ملت با بصیرت با حفظ روحیه مقاومت و ولایت‌پذیری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: اینکه دنیای استکبار به بهانه انرژی صلح آمیز هسته‌ای ملت ما را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌دهد بهانه است آنها به خاطر برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی (ص) با ما دشمنی دارند.

 

در ادامه این مراسم  محمود کریمی از مداحان کشوری به مداحی پرداخت.

 

این برنامه به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان رامسر، دفتر امام جمعه و اردوگاه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

شوراهای اسلامی روستاها ظرفیت های توسعه ای خود را به کار گیرند

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، رضا آزادی کناری مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران در مراسم تودیع و معارفه اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر اظهار کرد: منزلت شوراهای اسلامی بسیار بالا بوده و به عنوان یک ظرفیت ممتاز است.

 

وی افزود: اعضای شوراها باید با بهره مندی از نظرات و تجارب گذشتگان از نخبگان نهایت استفاده را صورت دهند.

 

نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شما منتخبان به خاطر اعتماد مردم و اینکه فرصت خدمت  یافتید باید شاکر باشید.

 

شمس الله شریعت نژاد افزود: شورا اصل مترقی قانون اساسی بوده و شورایی که اهل شور و تعامل نباشد شورا نیست.

 

وی اظهار کرد: همه چیز را همگان می دانند، منتخبان با مردم مشورت کنند و شورا را به عنوان عرصه مقدس خدمتگزاری به مردم بدانند.

 

شریعت نژاد با ابراز خرسندی از انتصاب فلاح به عنوان استاندار مازندران و تشکر از اولین سفر کاری وی به غرب مازندران، دو خواسته مطرح و گفت: باید از سوی مدیران کل به مسئولان شهرستان ها تفویض اختیار صورت گرفته و مدیران کل با برنامه ریزی قبلی و اطلاع رسانی در مناطق غرب استان حضور یابند.

 

خدمت به مردم عبادت است

 

امام جمعه رامسر نیز گفت: پس از فریضه الهی مقبول ترین و با ارزش ترین عبادت خدمت به مردم است.

 

سید جلیل مرتضوی افزود: هنوز ما به نقطه مطلوب شوراها نرسیده ایم و باید تمرین بیشتری کنیم.

 

وی تاکید کرد: جایگاه کشاورزی باید در روستاها تقویت شود، متاسفانه بدلایل متعدد کشاورزان ما کار خود را رها می کنند، چون حمایت لازم نشدند.

 

وی گفت: کشاورز ما هم اکنون حتی سبزی خوردن، مرغ و گوشت را از شهر تامین می کند باید با حمایت های لازم تولید و کشاورزی در روستا تقویت شود و انگیزه های کار برای کشاورزان را ارتقا داد.

 

مصطفی مکارمی  رئیس جدید شورای بخش مرکزی رامسر نیز گفت: فرهنگ تشکر و قدرشناسی در سنت ، عرف و آموزه های دینی مورد تاکید است.

 

وی افزود: قدرشناسی از خدمات گذشتگان باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

وی اظهار کرد: شوراهای روستایی با کمترین چشمداشت علیرغم موانع و مشکلات به مردم خدمت می کنند.

 

مکارمی گفت:خوشبختانه با حضور دهیاران در کنار اعضای شوراها آهنگ توسعه روستا شتاب گرفته است.

 

وی افزود: شورایی ها باید وقت بیشتری برای خدمتگزاری بگذارند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

افزایش 20 درصدی تصادفات رانندگی در مازندران


علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در شهریور ماه امسال 96 نفر بوده که 84 تن آن مرد و مابقی زن هستند که این رقم در مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافت.

 

وی ادامه داد : از کل متوفیات حوادث رانندگی شهریور ماه محور برون‌شهری و روستایی 75 نفر و درون‌شهری 21 نفر را در برمی‌گیرد.

 

عباسی بیشترین فوتی‌ها را مربوط به شهرستان‌های ساری، آمل و بابل هر کدام به ترتیب با 18 و13 و12 نفر و کمترین فوتی‌ها را متعلق به شهرهای تنکابن و رامسر با یک فوتی دانست.

 

وی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در شهریور ماه سال جاری را یک هزار و 664 نفر اعلام کرد که نسبت به مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.

 

عباسی تصریح کرد: از آنجائی‌که بیشترین فوتی‌ها در جاده‌های برون‌شهری رخ داده است این امر می‌تواند هشداری برای هموطنان‌ باشد تا با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موثر باشند.

نفر برتر رشته تخصصی فرهنگی سامانه جامع موقوفات مازندران سید مهدی علوی از رامسر



مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نفرات برتر نخستین مسابقه سامانه جامع موقوفات و بقاع مازندران را اعلام کرد.

 

عرش نیوز: به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ستار علیزاده گفت: در پی برگزاری نخستین مسابقه سامانه جامع در مازندران ویژه مدیران و کارکنان اداره کل و ادارات اوقاف و امور خیریه استان با هدف دانش‌افزایی کارکنان در هفته گذشته سه نفر برتر رشته‌های تخصصی اعلام شدند.

 

وی افزود: در رشته تخصصی فرهنگی علیرضا ولی‌زاده از قائمشهر، سید مهدی علوی از رامسر و ابوالفضل رمضان‌گلینی از تنکابن رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: در رشته تخصصی اجارات سید علی حسنی از بابل، سید آرمان طاهری از لاریجان و سیروس رشیدی از آمل حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

 

علیزاده اظهار داشت: در رشته تخصصی مالی غیرعمومی فرشته شریفیان از قائمشهر اول شده، کامران نعیمی از بلده دوم و مسعود نعمتی از آمل در مکان سوم جای گرفت.

 

وی افزود: در رشته تخصصی حقوقی سیف‌الله متان از اداره کل اوقاف مازندران اول شده، حمید شاکری از قائمشهر دوم شد و داوودی از اوقاف سوادکوه و حبیب نوری از نوشهر مشترکا سوم شدند.

 

علیزاده اظهار کرد: در رشته تخصصی ثبتی متان از اداره کل اوقاف مازندران، سید مصطفی شکوهی از آمل و سید حامد صابری از بلده اول تا سوم شدند.

 

وی گفت: نفرات اول و دوم رشته‌های اجارات و مالی غیرعمومی و نفرات برتر سایر رشته‌ها در مرحله دوم مسابقه منطقه‌ای که از 24 تا 26 مهر ماه با حضور برترین‌های اوقاف خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سمنان و گلستان در مشهد مقدس برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

قانون مداری در جامعه باید نهادینه شود


 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، رامین شمس روز شنبه در همایش همیاران پلیس مدارس رامسر در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد افزود: اگر بتوانیم از دوران کودکی و در دبستان ها آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشیم در آینده رانندگان بسیار خوبی داریم.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از رانندگان متخلف با زیر پا گذاشتن مقررات  در جاده ها موجب بروز حوادث تلخ  می شوند.

 

شمس گفت:قانون گرایی و اخلاق مداری باید در مدارس نهادینه شودو خوشبختانه تعامل و همکاری آموزش و پرورش با پلیس بسیار مناسب است.

 

رئیس پلیس  راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی  رامسر نیز گفت: طرح همیاران پلیس از جمله کارهای ماندگار برای نهادینه ساختن فرهنگ قانون گرایی است.

 

کیوان دلیلی افزود: وقوع تصادفات در جاده ها و بروز حوادث تلخ و ناگوار نتیجه بی توجهی به قوانین است.

 

وی اظهار کرد: باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم ارتکاب تخلف، پلیس را در اچرای قوانین یاری کنیم.

 

وی گفت: در رامسر همکاری آموزش و پرورش و پلیس بسیار خوب و قابل تقدیر است.

 

در این همایش برنامه های متعددی اجرا و در پایان از مدیر آموزش و پرورش به خاطر همکاری با پلیس راهور با اهدای لوح تقدیر قدر دانی شد.

 

به مناسبت هفته نیروی انتظامی  پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در صبحگاه مدارس  مهمترین نکات ایمنی و مقررات را به دانش آموزان آموزش دادند.

شرکت سرمایه گذاری در مازندران راه اندازی شود


خبرگزاری مهر: استاندار مازندران گفت: مازندران با توجه به مزیت های که دارد باید شرکت سرمایه گذاری در این استان راه اندازی شود.

به گزارش مهر: ربیع فلاح جلودار در سومین نشست با جامعه کاری مازندران با اشاره به اینکه سرمایه درگردش در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد می توانند یک حرکت خوبی انجام دهند.

 

 

فلاح با اشاره به مشکلات چایکاران استان گفت: با راه اندازی نمایندگی سازمان چای در مازندران مسائل مربوط به تولید و برداشت چای در تنکابن و رامسر برطرف شود.

 

وی به عدم تشکل شرکت توسعه سرمایه گذاری در مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث سرمایه گذاری باید مسائل قبیله ای و گروهی را کنار بگذارند.

 

وی افزود: قوانین و مقررات در ارتباط با مسائل و مشکلات استان و کشور به دلیل شرایط کنونی مملکت تغییر کرده است.

تفاوت بخشدار رامسر از دیگر مسئولین از نگاه دوربین

مراسم تودیع و معارفه شورای بخش رامسر روز پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر رامسر برگزار شد.

 

حسین قاسمی خبرنگار جوان رامسری در اقدامی حرفه ای تفاوت شیرود عشوریان بخشدار رامسر از دیگر مدعوین را از نگاه دوربین به تصویر کشید

.


حمایت تلویحی امام جمعه رامسر بر ابقای فرماندار


 


نویسنده : محمدرضا بهرامی

 

 در مراسم تودیع معارفه شورای اسلامی بخش مرکزی ،محمد آزاد رئیس سابق شورای اسلامی بخش از کلیه مسئولینی که در زمان حضورش در شورای بخش که قریب به 14 سال می باشد اعم از فرمانداران  ،بخشداران ،امام جمعه و... تشکر کرد.

 

وی از امامان جمعه از نحوی ،باقر زاده ، مرتضوی و از فرمانداران از سیمیاری ،میری ،باباخانی ،صفر نژاد ،رضاخانی ،سرپرستی خلعتبری و زرودی نام برد.

 

 مرتضوی امام جمعه رامسر پس از وی در هنگام سخنرانی از حضور فرمانداران متعدد در مدت زمان کم در شهرستان رامسر انتقاد کرد و گفت :فرماندار باید در مدت بیشتری در سمت خود بایستد تا بتواند  خدمات خوب ارائه دهد و حداقل حضور فرمانداردر سمت خود باید 3 سال باشد .

اگر نمایندگان مجلس بخواهند در بحث انتصابات تعیین تکلیف کند نمی تواند به وظایف نمایندگی خودشان عمل کند


 


نویسنده : محمدرضا بهرامی

 

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن ،رامسر و عباس آباد در خانه ملت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه شورای اسلامی بخش مرکزی  رامسر در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت:استاندار مازندران آدم منطقی است و در توزیع معاونت ها از وی خواستیم یکی از آنها را از غرب استان انتخاب کند که وی نیز با این پیشنهاد ما موافقت کرد و به زودی یکی از معاونت ها از غرب استان معرفی خواهد شد.

 

وی در خصوص انتصاب ها در سطح استان،  اصل را شایسته سالاری دانست و اظهار داشت : اصل انتصاب ها بر اساس این است که افرادی که اهل خدمت ،انگیزه و علاقه هستند باید انتخاب شوند و اینکه کدام شخص از کدام منطقه است ملاک نیست.

 

شریعت نژاد ضمن تشکر از دکتر فلاح در خصوص انتصاب معاون برنامه ریزی گفت:معاون برنامه ریزی استاندار سالها در حوزه جهاد کشاورزی تلاش کرده است و تجربه کافی در این زمینه دارد .

 

نماینده تنکابن ،رامسر و عباس آباد در خانه ملت افزود:ما به فلاح به صورت استاندار ملی و استانی نگاه می کنیم و وی نیز در انتخاب معاونین خود همین ملاحظه را نیز انجام داد.

 

وی با اشاره به انتخاب معاون عمرانی و معرفی پورمحمد به عنوان یکی از گزینه ها به استان ادامه داد:غرب استان نیز اگر افراد قوی در خصوص معاونت ها داشت قطعا استاندار از وی استفاده می کرد.

 

وی گفت:نماینده مجلس وظیفه اش هدایت ،نظارت ،مشاوره به وزیر و استاندار و ... است و اگر نماینده بخواهد در بحث انتصابات تعیین تکلیف کند نمی تواند به وظایف نمایندگی خودش عمل کند.

 

شریعت نژاد ادامه داد: ما به موضوع استانی شدن به صورت یک آرمان نگاه می کنیم و به هیچ وجه از آرمان مان کوتاه نمی آییم ولی الان و در بدو ورود دولت و استاندار به آن نمی پردازیم و به این بحث ها ورود نمی کنیم زیرا به صلاح نیست.

 

وی گفت:اعتقادمان بر این است استانی شدن غرب مازندران باعث ارتقاء استان می شود و سطح مدیریت را بالاتر و توانمندی را بیشتر می کند

 

وی افزود:همه افراد دلسوز و علاقه مند در غرب استان از موضوع استانی شدن حمایت می کنند و مدافع آن هستند.

 

شریعت نژاد گفت:دکتر فلاح و دکتر روحانی حذف مدیران فعلی را اصل قرار ندادند .

 

وی افزود:وقتی تغییر مدیریت با هدف ارتقاء سطح مدیریت باشد اول باید به دنبال گزینه های بهتر بود و دکتر روحانی و دکتر فلاح نیز در خصوص انتصابات شعار شایسته سالاری ،عقل گرایی و خردورزی را سر دادند و انتخاب مدیر بهتر با عجله ممکن نمی شود.

تکریم معاون سابق و معارفه ی معاون جدید مطبوعاتی وزارت ارشاد

     


طی حکمی  در تاریخ: ۱۹/شهریور/۱۳۹۲ از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر منصوب شد. و در تاریخ 16 مهرماه 92 مراسم معرفه ی ایشان در تالار وزارت ارشاد برگزار شد.

 حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات است. حکم وزیر ارشاد به‌شرح ذیل است:

 

«نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های عمومی و شناختی که اینجانب از توانایی‌های مدیریتی شما دارم به‌موجب این حکم به سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی» منصوب می‌شوید.

 

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد رسانه‌ای در گسترش فعالیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی، حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه و تشکل‌های صنفی، تأمین آزادی‌های مطبوعاتی در چارچوب قانون، شکوفایی مطبوعات و نشریات داخلی و نظارت بر عملکرد رسانه‌ای خارجی موفق و مؤید باشید».

 

سوابق علمی و مطبوعاتی حسین انتظامی

 

متولد 46 مشهد، دارای دکترای مدیریت استراتژیک /

 آثار:

 روایت رویت، روزنامه‌نگاری و روزنامهداری، مدیریت مطبوعاتی، دغدغه‌های امروز مطبوعات، نقطه، ناوبری وب /

 سوابق:

 نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیرعامل همشهری، مدیرمسئول جامجم، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت منصفه مطبوعات، عضو هیئت مدیره انتشارات سروش، بنیاد اندیشه اسلامی، خانه روزنامهنگاران جوان.



مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد


  ادامه مطلب ...

هیئت حضرت حر(ع) رامسر میزبان عاشقان

قلم جوان :


همچنین هیئت فرهنگی مذهبی حضرت حر(ع) شهرستان رامسر مانند همه  مراسم های مذهبی خود اینبار در شب شهادت امام محمد باقر (ع) نوای جواد مقدم را در رامسر طنین انداز خواهد کرد.

 

جواد مقدم از مداحان برجسته کشور که از مداحان هیئت حر رامسر می باشد در اکثر برنامه های این هئیت با شور زیبایش  جوانان شهرستان  رامسر و شهرستانهای اطراف را به دور هم جمع می کند و به  مداحی می پردازد.

بر اساس این گزارش مراسم هئیت حر(ع) راس ساعت 21 روز شنبه 20مهر ماه در میعادگاه همیشگی عاشقان ائمه اطهار مسجد ولیعصر (عج) ابریشم محله شروع خواهد شد.

مزمان با اربعین دو شهید گمنام : زمزمه حضور 5 شهید گمنام دیگر در رامسر

 مراسم اربعین دو شهید گمنام شهرستان رامسر همزمان با ایام شهادت امام جواد و امام محمد باقر  علیهم السلام برگزار می شود.

 

غلامحسن تسخیری نماینده ولی فقیه در شهرستان رامسر و تنکابن  در گفتگویی تلفنی با قلم جوان از برگزاری مراسم فوق به همت هیات رزمندگان اسلام ، دفتر امام جمعه و مدیریت اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر خبر داد.

 

 

 

 

وی افزود:مراسم از ساعت 17:30 روز پنج شنبه 18 مهر در مصلی بزرگ حضرت جوادالائمه ی شهرستان رامسر با مداحی  محمود کریمی و سخنرانی علیزاده مدیر کل اوقاف برگزار خواهد شد.

 

 

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان رامسر در ادامه به مدفون بودن 4 شهید گمنام در شهرستان رامسر اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری ها قرار است 5 شهید گمنام دیگر در چند روز آینده به شهرستان رامسر اختصاص داده شود و ما امیدواریم شهدای گمنام ،رامسر را با پیکر خود بار دیگر مانند 40 روز پیش شهرستان را با عطر بهشتی خود معطر کنند.

 

سیدجلیل مرتضوی امام جمعه رامسر نیز سخنران این مراسم پور شور خواهد بود




.

 

.

نخستین شرکت تعاونی گردشگری رامسر آغاز بکار کرد


رامسر - خبرگزاری مهر: نخستین شرکت تعاونی خدمات گردشگری با عنوان تعاونی چهار فصل رامسر در این شهرستان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار نظمی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان رامسر شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح این شرکت ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی طی سخنانی اظهار داشت: امنیت اساسی ترین و اصلی ترین نیاز هر جامعه ای  بوده و نقش پلیس  در ایجاد این مقوله بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: هدف دشمنان انقلاب اسلامی در بی ثبات کردن جامعه و از بین بردن امنیت جامعه بوده و با استفاده از ابزارهای پیشرفته چون انواع مواد مخدرهای روانگردان، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی و محصولات غیر فرهنگی سعی در غیر امن کردن فضای کشورمان دارند.

 

نظمی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از آنجاییکه رامسر پایتخت گردشگری ایران است، لذا گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می کنند و در همین راستا تابلو بدستان زیادی در رامسر به اسکان مسافران در منازل و ویلاهای استیجاری مشغول هستند که این مهم خود باعث ایجاد مسایل غیر اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی می شد که با آغاز بکار این شرکت تعاونی، تمامی راهنمایان گردشگری و تابلو بدستان ساماندهی شده و در چارچوب قانون فعالیت می کنند.

 

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان رامسر گفت: سازماندهی مراکز رزرواسیون و اطلاع رسانی در  چارچوب ضوابط و آیین نامه های گردشگری، جذب و پذیرش مسافر با رعایت تمامی قوانین مربوط به این امر جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های غیر اخلاقی، جانمایی و ساماندهی مراکز رزرواسیون برابر ضوابط ترافیکی از جمله اهداف  تاسیس این شرکت تعاونی است.

 

وی ادامه داد: استفاده از مدیران رزرواسیون واجد شرایط، شناسنامه دار کردن راهنمایان گردشگری، استفاده از لباس مصوب میراث فرهنگی برای راهنمایان و مدیران مراکز گردشگری  از دیگر اهداف تاسیس این شرکت تعاونی گردشگری است.

 

در پایان این مراسم از  مدیران فعال و قانونمند  مراکز رزرواسیون  گردشگر شهرستان رامسر با اهدای لوح سپاس قدر دانی شد.

خدمات آنکلوژی اطفال در بیمارستان بوعلی‌سینا ساری و رامسر انجام می شود



قاسم جان‌بابایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه ملاقات با کودکان سرطانی در بیمارستان بوعلی سینا ساری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:

با اشاره به 50 تخت فوق‌تخصصی اطفال، از افزایش این تخت‌ها به 150 تخت در برنامه دانشگاه خبر داد و افزود: خدمات آنکلوژی اطفال در بیمارستان بوعلی‌سینا ساری و رامسر و در افراد بالغ هم در بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری و رامسر انجام می‌شود.

تولد دوباره


تجربه درآمیختگی زایش و درد تجربه‌ای تکرار شده به قامت تاریخ است و نو-شونده برای هر مادری به وقت زایمان. شاید به همین دلیل در اسطوره سیمرغ، تا خاکستری حاصل از خودسوزی نباشد جوجه‌ای از تخم سربرنخواهد داشت. اما لازم نیست مادر یا سیمرغ باشی تا این درد زایش را تجربه کنی. تیم تحریریه موج شمال برای انتشار این شماره که اولین شماره در شکل و شمایل جدید است احساس مشابهی را تجربه کرد. دردی که چون با آفرینش همراه است در فرجامش احساس خوش‌آیندی دارد.

 

وقتی یک کاروان راه می افتد تا مسیری را از جایی به جایی طی کند، تمام همراهان کاروان ناخودآگاه در تمام مسائل سفر سهیم می شوند و این همراهی اگر با اتحاد و همدلی همراه باشد، همیشه سفر به خوبی به انتها می رسد.

 

همیشه قرار نیست این سفر بی مخاطره باشد یا از آغازی به پایانی برسد. گاهی تمام عمر در سفری هستیم که انتهایی ندارد. همیشه کسانی متضرر می شوند که از گروه همراهان خود جدا باشند و به دور از فطرت اجتماعی خودشان بخواهند به تنهایی ، مسیر سختی را طی کنند.

 

کاروان احیای موج شمال راه افتاده است. این یک خبر نیست. این درست همان چیزی است که اتفاق افتاد. اگر کسی جا بماند متضرر است. شما اگر کاسب هستید یا کشاورز، شهردارید یا شورا، جوانید یا پیر، مسئولید یا غیر مسئول ،متمکن یا فقیر ،اهل مطالعه هستید یا نه و...

 

اگر و اگر پیشرفت شهرتان برایتان مهم است ، می توانید با این کاروان همراه باشید ، یا می توانید کناری بایستید و ببینید که همه چیز تغییر می کند و نقشی ندارید یا می توانید مثل سدی در مقابل اتفاقات بایستید که اگر این طور است از خودتان بپرسید چقدر می توانید در مقابل کاری که هر روز حامیان و هم دلان بیشتری پیدا می کند، مقاومت کنید. ما به امید استقبال شما به انتظار می نشینیم.


محمدرضا بهرامی


« ساحل دریا » تولد دوباره ی نشریه ی رامسری موج شمال که توسط محمود رنجبر راه اندازی شده بود و اینک به دست یکی از خبرنگاران پرتلاش منطقه ؛ محمد رضا بهرامی پا به انتشارات گذاشته است را تبریک می گوید.

هر قلم و قدمی که در راه رشد و توسعه ی منطقه برداشته شود ارزشمند است و امیدواریم محمد رضا بهرامی و تیم همراهش در این عرصه پیروز و سرآمد باشند

مخالفت شورای شهر با دفن شهدا در باغ سی هکتاری

مجید درجانی سخنگوی شورای شهر در تماس تلفنی با « ساحل دریا » گفت : بر اساس لایحه ی پیشنهادی شهردار رامسر مبنی بر اظهار نظر در خصوص دفن شهدای گمنام در محوطه ی باغ سی هکتاری ؛ شورای شهر رامسر در نشست امروز خود به اتفاق آرا با این عمل مخالفت نمود.


درجانی افزود : متن مخالفت اعضای شورا برای تدفین 5 شهید گمنام به شرح ذیل است :


« جهت این که شانیت شهدا در این مکان مورد خدشه قرار می گیرد ، با تدفین شهدای گمنام در محوطه ی باغ سی هکتاری مخالفت می نماید  »

تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست.


هر از گاهی عطر خوش ایثارگری ها در کوچه های شهر می پیچد و بازگشت استخوان ، پلاک ، تکه لباسی که هنوز بوی مهر ، عشق و شهادت می دهد فضای شهرها را عطر آگین می کند و باز دوباره در اربعین دفن دو شهید گمنام در شهرستان رامسر ، مردم شهید پرور منطقه میزبان شهدای گمنام دیگری خواهند بود.


شنیده ها حاکی از برنامه ریزی برای دفن شهدای گمنام در آستانه ی شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهرستان رامسر و در باغ سی هکتاری ( روبروی هتل قدیم و بزرگ رامسر ) خبر می دهد.

هرچند پیشنهاد می شود ضمن احترام به پیشنهاد دهندگان مکان یاد شده ،  این شهدا به جای باغ سی هکتاری که در مواقع خاص گردشگر پذیری با ازدحام جمعیت مواجه می شود و ممکن است در آن ایام شهدا کمتر مورد توجه واقع شوند و ناخواسته مسبب بی احترامی به ایثارگری های قهرمانانه مدافعان حریم امنیت کشور شوند در ورودی مصلی جوادالائمه علیه السلام شهرستان رامسر دفن گردند .

 

با دفن شهدا در این مکان می توان با احداث یک بنای یادبود ویژه و با معماری اسلامی ایرانی به ایجاد یک فضای گردشگری معنوی دست زد و حتی برای میهمانان رسمی کشور و میهمانان خارجی ، مکانی برای احترام به ایثارگری ها فراهم کرد.

 

علاوه بر آن مصلی شهرستان علاوه بر حضور مومنین در روز جمعه ، میعادگاه مراسم مذهبی - ملی و رسمی کشور است و سمبل مقاومت و ایثار در گردهم آئی های روز قدس ، 13 آبان ، 22 بهمن و .... سایر برنامه های رسمی می تواند باشد.

 

شاید ایده ی عطر آگین کردن فضای معنوی جامعه با دفن شهدای گمنام در  فضای غیر مانوس باغ سی هکتاری به آمال و اهداف برگزار کنندگان این امر زیبا صدمه ی جبران ناپذیری وارد کند که میزان نفع آن خیلی کمتر از ضررهای معنوی آن باشد.مقام معظم رهبری در بیانی شیوا و کوتاه حق مطلب را ادا کرده اند « تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست.» پس بر ماست که با نگاهی عمیق ، با نیت خیر باعث تکریم بیشتر شهدا گردیم.

دو ابتکار جدید بخشدار رامسر



        



بخشدار رامسر در روند انتخاب دهیاران دست به ابتکار جدیدی زده است که نه با موازین قانونی تطبیق دارد و نه به صورت سنت از قدیم در روند انتخابات دهیاران مد نظر بوده است.


ایشان به اجتهاد خود از شوراهای روستائی خواسته است برای هر روستا دو نفر را به عنوان دهیار انتخاب نمایند . حتی برای برخی روستاها که از معرفی دو نفر دهیار خودداری کرده بودند نامه ی مکتوب زده و ازآن ها درخواست معرفی دونفر را نموده است

!!!

و از سوی دیگربا ابتکاری جدیدتر به سبک کنکور و یا امتحانات نهائی مدارس به سیاق شغل پیشین خود ( به قول یکی از مسوولین ) می خواهداز میان دو کاندیدای مطرح شده ی روستاها ؛ با برگزاری آزمون قوانین دهیاری یکی را برگزیند.


این آزمون قرار است روز شنبه  20 مهرماه ساعت 15:30 در دبیرستان شادروان افتخاری واقع در بلوار امام رامسر روبروی مسجد امام رضا برگزار شود.


علاوه بر آن شنیده ها از تاکید بخشدار رامسر برای معرفی اشخاص مد نظر خود برای دهیاری برخی روستاها  حکایت می کند.البته احتمال قبولی کاندیدای مد نظر بخشدار می تواند بیشتر هم باشد !!

 این روند غیر قانونی در سکوت رسانه ای و بدور از هیاهو آرام آرام شکل اجرائی به خود خواهد گرفت.

پرسش اصلی این است که بخشدار رامسر بر اساس چه ضوابط و اصولی دست به اقدام مبتکرانه ای این چنینی زده است؟


اگر لازم بود شوراها برای انتخاب دهیار خود دو گزینه معرفی نمایند چرا در شهرها و روستاهای سایر نقاط کشور چنین اقدام ارزنده ای !!! شکل نگرفته است؟ و اساسا چرا مردم به پای صندوق های رای رفته اند و اعضای شورا را با صرف وقت و هزینه انتخاب کردند .آیا بهتر نبود از ابتدا این کار را به بخشدار رامسر محول می کردند تا این همه هزینه برای برگزاری انتخابات صرف نشود؟


هدف از فشار بخشدار برای معرفی افراد خاص به عنوان دهیاری برخی روستاها چیست؟  و آیا اصولا قانون گذار به بخشدار اجازه ی چنین کاری می دهد؟


در این میان وظیفه ی فرماندار شهرستان  و مسوولین ذیربط چیست ؟آیا آن ها در جریان این ابتکارات خلاقانه قرار دارند؟


اگر بخشدار رامسر از چگونگی تعیین دهیاران اطلاعات کاملی نداشته است  نمی توانسته از معاون فعلی فرماندار رامسر ؛ علی فروغ خلعتبری که 19 سال سابقه ی بخشداری دارد جویا می شد؟ و آیا بخشدار سابق در این زمینه به بخشدار منتقل شده از آموزش و پرورش اعلام نکرد این کار خلاف قانون است؟




آیا استانداری مازندران در خصوص ابتکار یاد شده مطلع شده است؟ نظر استاندار و مسوولین ذی ربط استانداری در این زمینه چیست؟


به هرحال پاسخ به پرسش های فوق می تواند کمی راهگشا باشد.


هر چند در کلیت ماجرا  ، آشنائی دهیاران با قوانین دهیاری را بتوان نقطه ی قوت این آزمون دانست ؛ اما قانون گذار به هیچ کس چنین حق و حقوقی را محول نکرده است.

بازدید 28 هزار گردشگر خارجی از کاخ موزه رامسر


 

رئیس کاخ موزه شهرستان رامسر گفت: 28 هزار گردشگر خارجی در شش ماه اول امسال از کاخ موزه رامسر بازدید کردند.

 

مهرداد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر اظهار داشت: بازدید از کاخ موزه رامسر در روز 16 مهر به مناسبت روز جهانی کودک به صورت رایگان است.

 

مدیر کاخ موزه رامسر گفت: در این روز مراسم ویژه و جشن روز کودک نیز در این مکان برگزار می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه به ‌زودی به صورت نمادین بخشی از کاخ موزه رامسر برای معرفی کنوانسیون تالاب‌های رامسر اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: کنوانسیون رامسر قدیمی‌ترین معاهده بین‌المللی است که با تاکید بر حفاظت از طبیعت در جهان در 13 بهمن 1349 در شهر رامسر آغاز به کار کرده است.

 

رئیس کاخ موزه شهرستان رامسر در ادامه گفت: کاخ موزه در سال 1316 به دستور پهلوی اول در میان باغی مصفا به مساحت 60 هزار متر مربع به عنوان استراحت‌گاه سلطنتی بنا شد.

 

افتخاری با اشاره به اینکه در این کاخ آثار و اشیاء تاریخی وجود دارد که قدمت آن 100 سال تا بیش از 3 هزار سال است،تصریح کرد: این آثار شامل فرش‌ها و تابلو فرش‌ها، آثار برنزی، کریستال‌ها و یافته‌های باستانی شمال کشور است.

 

 افتخاری بیان کرد: قدیمی‌ترین اثر مربوط به یافته‌های باستانی شمال با بیش از 3 هزار سال، معروف به ریتون گاو است.

 

وی با اعلام اینکه در شش ماهه سال‌جاری 28 هزار بازدید کننده خارجی از این موزه بازدید کردند، ابراز داشت: فقط در شهریور سال‌جاری 8 هزار گردشگر از کشورهای عراق، عربستان، کویت، چین، نیوزلند، ژاپن، اتریش، استرالیا و آلمان به این موزه آمدند.

 

رئیس کاخ موزه شهرستان رامسر با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 315 هزار نفر از موزه رامسر بازدید کردند، گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

 

افتخاریان متذکر شد: کاخ موزه از نظر رشد بازدید کننده رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

خوشحالی کاپیتان پس از سقوط


این‌ هواپیما با دو سرنشین روی ساختمانی سقوط کرد و از وسط به دو نیم شد


 

روز نامه  ایران / .

حادثه این سقوط ساعت 12 و 25 دقیقه ظهر روز پنجشنبه گذشته هنگامی رخ داد که از شروع پرواز هواپیما تنها 15 دقیقه می‌گذشت.

بنا بر این گزارش، کسانی که در حوالی فرودگاه رامسر، منطقه باغ ملی و نزدیکی دانشکده فنی ملاصدرای رامسر در حال گذر بودند ناگهان با دیدن هواپیمایی که با چتر نجات در حال کم کردن ارتفاع بود متعجب شدند. لحظاتی بعد این هواپیما که از نوع آموزشی تفریحی بود در بام یک اتاقک دکه‌ای فرود آمد.

به گفته رستم زرودی، فرماندار رامسر، این هواپیما از نوع ep1213 بوده که از چند سال پیش در فرودگاه رامسر برای پرواز‌های آموزشی و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلبان این هواپیما کاپیتان 44 ساله‌ای به نام محمد نیاستی بود که به همراه مسافرش محمد رضا اشرفی پرواز بر فراز آسمان رامسر را انجام می‌داد. کاپیتان نیاستی در این خصوص گفت: دقایقی بعد از آغاز پرواز، ناگهان موتور هواپیما خاموش شد و تلاش‌های من نیز برای روشن کردن آن بی‌نتیجه ماند تا این‌که چاره کار را در باز کردن چتر نجات و فرود با این شیوه دیدم ولی جریان باد باعث شد هنگام فرود امکان نشستن در منطقه صاف و هموار فراهم نشود.

بر اساس اظهارات چند شاهد عینی حادثه، هواپیما هنگام فرود با سیم برق بالای اتاقک برخورد کرده و نوک ملخک هواپیما به داخل انباری فرو رفت و باعث فروریختن قسمتی از آن شد. با وجود دو نیم شدن هواپیمای سبک، دو سرنشین آن از این حادثه جان سالم به در بردند و خود را به بیرون از کابین کشاندند و کاپیتان از اینکه جان مسافرش نجات یافته بود خوشحال بوده و می خندید. در همین راستا در حالی‌که بلافاصله پس از وقوع حادثه نیروهای مستقر در فرودگاه رامسر برای انتقال هواپیما به داخل فرودگاه و انجام تعمیرات، اقدامات لازم را انجام داده و هواپیما را با استفاده از یک جرثقیل بزرگ پایین آوردند. گفته می‌شود علت حادثه خالی بودن باک بنزین و سهل انگاری در پرکردن آن پیش از پرواز بوده است. هادی خنجری مدیر کل بحران استاندار مازندران نیز در اظهار نظر دیگری با بیان این‌که سقوط هواپیما ناشی از نقص فنی بوده است، اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت بال طلایی بوده و مدت طولانی است که پرواز‌های آموزشی و تفریحی با آن

انجام می‌شد.

گفت‌وگو با خلبان نجات یافته

خودتان را معرفی کنید؟

محمد نیاستی هستم.

چند سال دارید؟

44 ساله هستم.

ازدواج کرده‌اید؟

متاهل هستم. به خاطر مشغولیت‌های کاری دیر ازدواج کردم و هنوز فرزندی ندارم.

چند سال است که در فرودگاه به پرواز‌های آموزشی و تفریحی می‌پردازید؟

حدود دو تا سه سال می‌شود.

قبلاً هم به همین کار مشغول بودید؟

بله در استان تهران کار می‌کردم. در آنجا هم خلبان بودم.

اصلیت شما مال کدام منطقه است؟

من رامسری هستم و متولد نیاسته کتالم.

حالا در فرودگاه رامسر چند هواپیمای آموزشی وجود دارد که به امور آموزشی و تفریحی می‌پردازد؟

سه تا بود که این یکی اکنون با خسارت به‌وجود آمده کمی نیاز به تعمیر دارد و به زودی به جمع دو هواپیمای دیگر اضافه می‌شود.

تخریب هواپیما خیلی جدی بوده است؟

نه خوشبختانه فرود خوبی داشتیم و تلفات جانی ببار نیامد.

در لحظه سقوط هواپیما چه اتفاقی افتاد؟

دقایقی از پرواز ما می‌گذشت که احساس کردم با مشکلی مواجه هستیم بنا بر این سعی کردم طوری هواپیما را فرود بیاورم که جان مسافر و خودم صدمه نبیند بنا بر این چتر هواپیما را باز کردم و هواپیما را به طرف فرودگاه هدایت کردم اما فکر می‌کنم جریان باد باعث شد کمی قبل از رسیدن به باند فرودگاه پایین بیاییم.

به نظرتان علت وقوع حادثه در هواپیما چه بوده است؟

هنوز نمی‌توان به طور دقیق در این باره اظهار نظر کرد.

 

امنیت امروز جامعه مرهون زحمات نیروی انتظامی است

:


خبرگزاری تسنیم: امام جمعه رامسر، امنیت و اقتدار امروز جامعه را مرهون تلاشگران نیروی انتظامی دانست.


 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر به نقل از روابط عمومی فرمانداری رامسر،  سید جلیل مرتضوی در جمع کارکنان نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری عالمانه و مدبرانه، خون های پاک شهدا و ایستادگی ملت در اوج اقتدار و امنیت است.

 

وی افزود: حفظ اقتدار و صلابت به همت نیروهای امنیتی،نظامی و انتظامی بوده و نیروی انتظامی به وظایف خود عمل کرده و مورد اعتماد مردم  است.

 

مرتضوی گفت: امروز در چهار سوی کشور و آن سوی مرزها در نقاط مختلف مشکلات عدیده وجود دارد اما ایران در اوج اقتدار و امنیت است.

 

وی اظهار کرد: در هیچ جای دنیا دارو را برای دردمندان و بیماران تحریم نمی کنند اما به بهانه انرژی صلح آمیز هسته ای حتی دارو را تحریم کرده اند آنها نمی خواهند ایران اسلامی باشد.

 

وی افزود: مردم ایستادگی در برابر تحریم ها را برای ساختن آینده ای مطمئن برای فرزندان خود یک عبادت می دانند.

 

عزیز الله قربانی، فرمانده نیروی انتظامی رامسر، امنیت اجتماعی را فرایندی دانست که برای تحقق آنان همه مشارکت دارند.

 

وی به تشریح مهم ترین اقدامات و برنامه های نیروی انتظامی پرداخت و از شورای تامین و مردم قدر دانی کرد.

 

در پایان از تعدادی خانواده های شهدا، جانبازان، خبرنگاران، اصناف، رانندگان  نمونه و بازنشستگان نیروی انتظامی تجلیل شد.

مسابقات قهرمانی والیبال ساحلی رامسر


به همت پارک آبی رامسر و همکاری هیئت والیبال رامسر یکدوره مسابقات والیبال ساحلی با حضور 24 تیم از غرب مازندران و شرق گیلان در پارک آبی رامسر برگزار شد.



برای دیدن تصاویر بیشتر به وبنوشت حسین قاسمی مراجعه نمائید

علیزاده ؛ سخنران اربعین شهدای گمنام رامسر

مراسم اربعین دفن شهدای گمنام در اردوگاه شهدای هفتم تیر شهرستان رامسر با سخنرانی علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان مازندران و مداحی حاج محمود کریمی برگزار می شود.


غلام حسن تسخیری با بیان مطلب فوق افزود این مراسم به همت هیات رزمندگان اسلام ، دفتر امام جمعه و مدیریت اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار خواهد شد.مراسم از ساعت 17:30 روز پنج شنبه 18 مهر در مصلی بزرگ حضرت جوادالائمه ی شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.


نماینده ی ولی فقیه در سپاه شهرستان رامسر ادامه داد : در آستانه ی سالروز شهادت امام جواد و امام محمد باقر علیهم السلام ، هم زمان با این مراسم در نظر است تا با تحویل پیکر شهدای گمنام دیگر ؛  در شهرستان رامسر دفن گردند.


*****

شنیده ها حاکی از برنامه ریزی برای دفن شهدای یاد شده در باغ سی هکتاری ( روبروی هتل قدیم و بزرگ رامسر ) خبر می دهد. هرچند پیشنهاد می شود ضمن احترام به پیشنهاد دهندگان مکان یاد شده ،  این شهدا به جای باغ سی هکتاری که در مواقع خاص گردشگر پذیری با ازدحام جمعیت مواجه می شود و ممکن است در آن ایام شهدا کمتر مورد توجه واقع شوند و ناخواسته مسبب بی احترامی به ایثارگری های قهرمانانه مدافعان حریم امنیت کشور شوند در ورودی مصلی جوادالائمه علیه السلام شهرستان رامسر دفن گردند .


با دفن شهدا در این مکان می توان با احداث یک بنای یادبود ویژه و با معماری اسلامی ایرانی به ایجاد یک فضای گردشگری معنوی دست زد و حتی برای میهمانان رسمی کشور و میهمانان خارجی ، مکانی برای احترام به ایثارگری ها فراهم کرد.


علاوه بر آن مصلی شهرستان علاوه بر حضور مومنین در روز جمعه ، میعادگاه مراسم مذهبی - ملی و رسمی کشور است و سمبل مقاومت و ایثار در گردهم آئی های روز قدس ، 13 آبان ، 22 بهمن و .... سایر برنامه های رسمی می تواند باشد.


شاید ایده ی عطر آگین کردن فضای معنوی جامعه با دفن شهدای گمنام در  فضای غیر مانوس باغ سی هکتاری به آمال و اهداف برگزار کنندگان این امر زیبا صدمه ی جبران ناپذیری وارد کند که میزان نفع آن خیلی کمتر از ضررهای معنوی آن باشد.مقام معظم رهبری در بیانی شیوا و کوتاه حق مطلب را ادا کرده اند « تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست.» پس بر ماست که با نگاهی عمیق ، با نیت خیر باعث بی حرمتی به شهدا نگردیم.

خیر مدرسه ساز هزینه های درمان دانش آموز سرطانی رامسری را تقبل کرد


خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت: خیر مدرسه ساز تمامی هزینه های درمان دانش آموز سرطانی رامسری را تقبل کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمد رسول حیدر پور اظهار کد: خیر مدرسه ساز تمامی هزینه های درمان یک دانش آموز رامسری مبتلا به سرطان را متقبل شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش رامسر افزود: با توجه به گزارش مدیر مدرسه و استمداد اولیای دانش آموز این مورد به خیر مدرسه ساز مطرح که ایشان هزینه های درمانی دانش آموز را متقبل شدند.

 

وی بیان کرد: این دانش آموز با استعداد هم اینک در یکی از مدارس دخترانه رامسر مشغول به تحصیل است.

 

حیدر پور با بیان اینکه این خیر ارزشمند به هیچ وجه راضی نشده نامش فاش شود، تصریح کرد: چندی پیش مبلغ 10 میلیون ریال بابت جراحی قلب پدر  یک دانش آموز پرداخت نمود.

 

پدر این دانش آموز  با اشاره به اینکه خوشبختانه روند درمان فرزندش رو به بهبودی است خاطر نشان کرد: از  پیگیری های آموزش و پرورش و کمک این خیر که زندگی را به خانواده برگرداند تشکر می کنم و دست این خیر را می بوسم.

 

این خیر ساخت یک باب مدرسه به ارزش حدود 8 میلیارد ریال در رامسر را عهده دار است.

دغدغه ی مدیر کل بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری


رئوف در دومین روز کاری‌اش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان «مدیرکل دفتر بررسی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات» ساعتی را برای حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اختصاص داد و علاوه بر مرور خاطرات گذشته و سفری که در سال 1382 همراه خبرنگار و عکاس ایسنا به محوطه‌ی باستانی جیرفت داشت، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

 

او درباره‌ی سیاستی که برای ارزیابی مدیران در دستور کار دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین اصول این است که بدنه‌ی کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با موضوعی که در آن حوزه فعالیت می‌کند، مطابقت داشته باشد. آن‌وقت مطمئن می‌شویم کارها به‌درستی پیش می‌رود.


مدیر اداره کل مدیریت بررسی، عملکرد و رسیدگی به شکایات با تأکید بر این‌که آسیب به میراث فرهنگی کشور، بسترها را برای حضور گردشگران در سطح کشور کم‌رنگ‌تر می‌کند، از تخریب محیط زیست و جنگل‌ها در یکی از مناطق طبیعی رامسر خبر داد و افزود: متأسفانه در یکی از بلوارهای ثبت ملی شده‌ی شهرستان رامسر، دادسرایی ساخته شده است که هر روز متهمان را از آن منطقه عبور می‌دهند و این اتفاق معمولا مقابل چشم گردشگران داخلی و خارجی رخ می‌دهد. در کجای دنیا با میراث فرهنگی و میراث طبیعی چنین رفتارهایی می‌شود؟! ما در آموزش میراث فرهنگی و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی کشور باید حرف اول را بزنیم، ولی چون مردم آموزشی در این زمینه ندیده‌اند، اقداماتی برخلاف اصول حفاظتی انجام می‌دهند. البته آن‌ها را نمی‌توان مقصر دانست، ما باید از مطبوعات درخواست کنیم تا در حوزه‌ی آموزش عمومی درباره‌ی میراث فرهنگی فعالیت کنند.

مداحی حاج محمود کریمی در رامسر

هیات رزمندگان ، دفتر امام جمعه و مجموعه ی ارودگاه شهدای هفتم تیر شهرستان رامسر با همکاری هم  در آستانه ی ایام سالگرد شهادت حضرت امام جواد الائمه و حضرت امام محمد باقر علیهم السلام و در اربعین شهدای مدفون در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر مراسم ویژه ای در مصلی جوادالائمه علیه السلام رامسر برگزار می شود.



این مراسم معنوی با مداحی حاج محمود کریمی از مداحان عالی رتبه ی کشوری از ساعت 17:30 روز پنج شنبه 1392/7/18 برگزار می شود.


از عموم مردم برای شرکت در مراسم دعوت به عمل می آید.

گرامیداشت روز آتش نشان در مهد کودک های رامسر


به قلم :   عباس احمدی ماچیانی       

 

 به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان و به همت مهد کودک های شاپرک،آهیل و خورشیدمراسم ویژه ای در مهد شاپرک رامسر برگزار شد.

 

در این مراسم که با استقبال زیاد اولیا مواجه شد جمشید زیتونی از آتش نشانان باسابقه شمال کشور وشهرداری رامسر به زبان کودکانه مهمترین هشدارها را به بچه ها داده و آموزش های لازم را بعمل آورد.

 

این برنامه به گونه ایی تدارک دیده شده بود تا دانش آموزان بطور ملموس و عینی با بعضی از وسایلی که می توانند خطر آفرین باشند هشدار داده شوند.

 

زیتونی ابراز امیدواری نمود که باید نحوه مواجهه با خطرات و حوادث در مهد کودک ها و مدارس نهادینه شود.

 

در این آیین دانش آموزان و مربیان عکسی به یادگار نیز گرفتند.

نماینده خانه مطبوعات غرب مازندران استعفا داد


حسین قاسمی :


ساسان شیخی:عدم باور به خبرنگاران غرب مازندران پذیرفتنی نیست

نمانیده خانه مطبوعات غرب مازندران طی نامه ای به رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران از سمت خود استعفا داد.

 

ساسان شیخی در این نامه آورده است:در مدت فعالیت خود توانسته ایم فعالیت هایی چون ساماندهی حوزه خبری ،برگزاری کلاس آموزشی،میزبانی مراسم روز خبرنگار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همواره تلاش کردم در حوزه فعالیت خانه مطبوعات عدالت را رعایت و اطلاع رسانی دقیق از فعالیت ها را انجام دهم چه بسا در بسیاری از برنامه ها توانسته ایم با کمک خبرنگاران غرب مازندران حتی یک گام جلوتر از دیگر مناطق استان عمل نماییم.

شیخی تصریح کرد:از آنجایی که اعتقاد و باور به زیر مجموعه در هر فعالیتی باید سرلوحه کار باشد و از طرفی عدم باور به خبرنگاران غرب مازندران از یک سو و تنش و جدایی در بین خبرنگاران غرب مازندران از سویی دیگر پذیرفتنی نیست و از آنجایی که فعالیت های مستمر و پی در پی نمایندگی خانه مطبوعات غرب مازندران برای خیلی ها خوشایند نیست و بنده نیز نمی توانم در مسئولیت خود به طور ساکن حرکت کنم استعفا داده و امیدوارم اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران در ادامه راه موفق باشند

اطلاعیه هیئت حر

حسین قاسمی :

اطلاعیه ی برگزاری مراسم سالگرد  شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در هیات حر رامسر


امام جمعه و فرماندار و بازدید از باشگاه پرورش اندام فلکی

 

حسین قاسمی :

سید جلیل مرتضوی امام جمعه،رستم زرودی فرماندار و احسان برزگر عضو شورای شهر رامسر بصورت سر زده از باشگاه پرورش اندام فلکی واقع در ابریشم محله بازدید کردند و به آقای فلکی که به تازگی در مسابقات کشوری جانبازان و معلولان قهرمان شد تبریک و خدا قوت گفتند.

 

در این بازدید مدیریت باشگاه از قهرمانی های ورزشکاران این باشگاه در مسابقات کشوری و جهانی یاد کرد و به بیان مشکلات بر سر راهشان پرداخت.

 

امام جمعه نیز قول مساعد داد تا در اسرع وقت به مشکلات آنان رسیدگی کند.

 

همچنین مقرر شد امام جمعه و فرماندار پایان هر شب دقایقی را در این باشگاه به تمرین بدنسازی بپردازند.

خبر و گزارش تصویری از سقوط یک فروند هواپیما در رامسر


وب نوشت قلم جوان ، حسین قاسمی


 

ساعت 12:25 دقیقه روز  جمعه درحال بازگشت به منزل بودم که ناگهان با صحنه سقوط هواپیما تفریحی بر روی واحدی تجاری در جنب دانشکده ملاصدرا مواجه شدم.بلافاصله خود رو به محل حادثه رسانده و در خصوص این سقوط به جستجو و گفتگو پرداختم.

 

خوشبختانه خلبان و سرنشین سالم از هواپیما بیرون کشیده شدند و خلبان بلافاصله به فرودگاه منتقل شد.

 

سرنشین که در ابتدا بسیار شوک زده بود توان صحبت نداشت.پس از رسیدن همسر وی و آرام شدنش به خود آمد و صحنه سقوط را با خود مرور می کرد و به شرح حادثه پرداخت.

 

وی خاموش شدن موتور هواپیما را علت سقوط دانست و گفت:خلبان چندین بار برای روشن شدن آن تلاش کرد ولی موتور روشن نشد و خلبان با باز کردن چتر نجات از سرعت هواپیما کاست و ما پس از برخورد به سیم های هوایی بر روی سقف یکی از واحدها فرود آمدیم.

 

بسته به رسالت خبری و تماس تلفنی با خبرگزاری فارس و ایرنا ابتدا شرح ماجرا و گزارش میدانی را ارسال نموده و به تهیه عکس پرداختم.

 

همچنین در این خصوص هادی خنجری در گفت و گویی وقوع این سانحه هوایی را ناشی از نقص فنی و خاموش شدن موتور این هواپیمای دونفره آموزشی تفریحی متعلق به شرکت بال طلایی دانست و اظهار کرد : این سانحه پیش از ظهر امروز و دقایقی بعداز برخاستن هواپیما در انتهای باند پرواز فرودگاه رامسر رخ داد و خوشبختانه خلبان و سرنشین دیگر آن جان سالم به در بردند .

 

به گفته خنجری به محض وقوع این سانحه واحد های امدادی و آتش نشانی فرودگاه رامسر به در محل سانحه حاضر شدند و خلبان و سرنشین دیگر این هواپیما را نجات دادند .

وی گفت خسارت های مالی این سانحه هوایی و علل دقیق سقوط هواپیما در حال بررسی کارشناسانه است .

در همین حال فرماندار رامسر نیز این با تایید خبر این هواپیما را تفریحی از نوع ۱۲۱۳ - ep اعلام کرد .

رستم زرودی افزود: خوشبختانه در این حادثه محمدنیاستی خلبان هواپیما و محمدرضا اشرفی مسافر آن آسیبی ندیدند.

وی اظهار داشت: این هواپیما سبک تفریحی در محدوده یک واحدهای تجاری حوالی انتهای باند فرودگاه رامسر سقوط کرد.

محمدرضا اشرفی سرنشین این هواپیما بعد از این حادثه گفت : این هواپیمای سبک تفریحی در حین پرواز خاموش شد ولی خلبان هواپیما را به طرز ماهرانه ای آن در منطقه انتهایی باند پرواز هدایت کرد.