ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

خوشحالی کاپیتان پس از سقوط


این‌ هواپیما با دو سرنشین روی ساختمانی سقوط کرد و از وسط به دو نیم شد


 

روز نامه  ایران / .

حادثه این سقوط ساعت 12 و 25 دقیقه ظهر روز پنجشنبه گذشته هنگامی رخ داد که از شروع پرواز هواپیما تنها 15 دقیقه می‌گذشت.

بنا بر این گزارش، کسانی که در حوالی فرودگاه رامسر، منطقه باغ ملی و نزدیکی دانشکده فنی ملاصدرای رامسر در حال گذر بودند ناگهان با دیدن هواپیمایی که با چتر نجات در حال کم کردن ارتفاع بود متعجب شدند. لحظاتی بعد این هواپیما که از نوع آموزشی تفریحی بود در بام یک اتاقک دکه‌ای فرود آمد.

به گفته رستم زرودی، فرماندار رامسر، این هواپیما از نوع ep1213 بوده که از چند سال پیش در فرودگاه رامسر برای پرواز‌های آموزشی و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلبان این هواپیما کاپیتان 44 ساله‌ای به نام محمد نیاستی بود که به همراه مسافرش محمد رضا اشرفی پرواز بر فراز آسمان رامسر را انجام می‌داد. کاپیتان نیاستی در این خصوص گفت: دقایقی بعد از آغاز پرواز، ناگهان موتور هواپیما خاموش شد و تلاش‌های من نیز برای روشن کردن آن بی‌نتیجه ماند تا این‌که چاره کار را در باز کردن چتر نجات و فرود با این شیوه دیدم ولی جریان باد باعث شد هنگام فرود امکان نشستن در منطقه صاف و هموار فراهم نشود.

بر اساس اظهارات چند شاهد عینی حادثه، هواپیما هنگام فرود با سیم برق بالای اتاقک برخورد کرده و نوک ملخک هواپیما به داخل انباری فرو رفت و باعث فروریختن قسمتی از آن شد. با وجود دو نیم شدن هواپیمای سبک، دو سرنشین آن از این حادثه جان سالم به در بردند و خود را به بیرون از کابین کشاندند و کاپیتان از اینکه جان مسافرش نجات یافته بود خوشحال بوده و می خندید. در همین راستا در حالی‌که بلافاصله پس از وقوع حادثه نیروهای مستقر در فرودگاه رامسر برای انتقال هواپیما به داخل فرودگاه و انجام تعمیرات، اقدامات لازم را انجام داده و هواپیما را با استفاده از یک جرثقیل بزرگ پایین آوردند. گفته می‌شود علت حادثه خالی بودن باک بنزین و سهل انگاری در پرکردن آن پیش از پرواز بوده است. هادی خنجری مدیر کل بحران استاندار مازندران نیز در اظهار نظر دیگری با بیان این‌که سقوط هواپیما ناشی از نقص فنی بوده است، اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت بال طلایی بوده و مدت طولانی است که پرواز‌های آموزشی و تفریحی با آن

انجام می‌شد.

گفت‌وگو با خلبان نجات یافته

خودتان را معرفی کنید؟

محمد نیاستی هستم.

چند سال دارید؟

44 ساله هستم.

ازدواج کرده‌اید؟

متاهل هستم. به خاطر مشغولیت‌های کاری دیر ازدواج کردم و هنوز فرزندی ندارم.

چند سال است که در فرودگاه به پرواز‌های آموزشی و تفریحی می‌پردازید؟

حدود دو تا سه سال می‌شود.

قبلاً هم به همین کار مشغول بودید؟

بله در استان تهران کار می‌کردم. در آنجا هم خلبان بودم.

اصلیت شما مال کدام منطقه است؟

من رامسری هستم و متولد نیاسته کتالم.

حالا در فرودگاه رامسر چند هواپیمای آموزشی وجود دارد که به امور آموزشی و تفریحی می‌پردازد؟

سه تا بود که این یکی اکنون با خسارت به‌وجود آمده کمی نیاز به تعمیر دارد و به زودی به جمع دو هواپیمای دیگر اضافه می‌شود.

تخریب هواپیما خیلی جدی بوده است؟

نه خوشبختانه فرود خوبی داشتیم و تلفات جانی ببار نیامد.

در لحظه سقوط هواپیما چه اتفاقی افتاد؟

دقایقی از پرواز ما می‌گذشت که احساس کردم با مشکلی مواجه هستیم بنا بر این سعی کردم طوری هواپیما را فرود بیاورم که جان مسافر و خودم صدمه نبیند بنا بر این چتر هواپیما را باز کردم و هواپیما را به طرف فرودگاه هدایت کردم اما فکر می‌کنم جریان باد باعث شد کمی قبل از رسیدن به باند فرودگاه پایین بیاییم.

به نظرتان علت وقوع حادثه در هواپیما چه بوده است؟

هنوز نمی‌توان به طور دقیق در این باره اظهار نظر کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد