ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

تکریم معاون سابق و معارفه ی معاون جدید مطبوعاتی وزارت ارشاد

     


طی حکمی  در تاریخ: ۱۹/شهریور/۱۳۹۲ از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر منصوب شد. و در تاریخ 16 مهرماه 92 مراسم معرفه ی ایشان در تالار وزارت ارشاد برگزار شد.

 حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات است. حکم وزیر ارشاد به‌شرح ذیل است:

 

«نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جنابعالی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های عمومی و شناختی که اینجانب از توانایی‌های مدیریتی شما دارم به‌موجب این حکم به سمت «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی» منصوب می‌شوید.

 

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد رسانه‌ای در گسترش فعالیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی، حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه و تشکل‌های صنفی، تأمین آزادی‌های مطبوعاتی در چارچوب قانون، شکوفایی مطبوعات و نشریات داخلی و نظارت بر عملکرد رسانه‌ای خارجی موفق و مؤید باشید».

 

سوابق علمی و مطبوعاتی حسین انتظامی

 

متولد 46 مشهد، دارای دکترای مدیریت استراتژیک /

 آثار:

 روایت رویت، روزنامه‌نگاری و روزنامهداری، مدیریت مطبوعاتی، دغدغه‌های امروز مطبوعات، نقطه، ناوبری وب /

 سوابق:

 نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیرعامل همشهری، مدیرمسئول جامجم، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت منصفه مطبوعات، عضو هیئت مدیره انتشارات سروش، بنیاد اندیشه اسلامی، خانه روزنامهنگاران جوان.



مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد


  

 

 

مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه  روز سه شنبه 16 مهرماه  در مراسم تودیع و معارفه معاون مطبوعاتی خود  گفت : من از بدو حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارزیابی‌هایم را از حوزه‌های مختلف آغاز کرده ام و دوستانی را که در حوزه‌های مختلف تلاش کرده اند آشنا شدم و گزارش‌هایشان را خواندم. با چالش‌هایی که با آن روبه رو بودم و برنامه‌هایی که در دست اجرا داشتند آشنا شدم.

 

 

وزیر ارشاد اضافه کرد: بدون شک در طول سال‌های گذشته دوستان و همکاران عزیز تلاش‌های زیادی را در جهت گسترش فرهنگ کشور از خود نشان داده و از همه آن‌ها باید تقدیر و تشکر شود. این نشست هم به معنای ناسپاسی و قدرنشناسی از کسانی که زحمات متحمل شده اند نیست بلکه من همواره و در همه جا از تلاش‌ها و سختکوشی‌های دوستان قدردانی کردم و امروز هم در این محفل از زحمات این دوستان تقدیر می‌کنم.

 

 

جنتی با اشاره به عملکرد محمدجعفر محمدزاده، معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: در این جلسه اقای محمدزاده فیلم مستندی را به اسم کلیپ پخش کرد که نشان دهنده تلاش و کوشش بود که در تیرماه گذشته داشته است و سیاست‌های درستی را اتخاذ کرده است. آقای محمدزاده جزء کسانی است که من از گذشته هم خدمت ایشان ارادت دارم و الان هم به عنوان مشاور بنده در خدمتشان هستم و از نظرات صائب ایشان استفاده خواهم کرد. من به سهم خودم از همه تلاش‌های آقای محمدزاده تشکر می‌کنم. با این حال احساس کردم در همین حوزه مطبوعات نیاز است خون جدیدی جاری شود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر از کسی که در طول دو - سه دهه گذشته همواره همراه مطبوعات بوده و به مقبولیت بسیار خوبی در جمع مطبوعات رسیده است، دعوت کردم تا این مسئولیت را بپذیرد. همین که آقای انتظامی در طول چند دوره به عنوان نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت مطبوعات انتخاب شده است، نشانه اعتمادی است که مطبوعات به ایشان دارند.

 

 

وی افزود: طبیعتا در این دوره ما تلاش خواهیم کرد فضای بهتری را برای مطبوعات فراهم کنیم و همانطور که در گذشته هم آقای محمدزاده در جهت توسعه و تهذیب مطبوعات کار کرده‌اند در این دوره تلاش خواهد شد در جهت توسعه کیفی مطبوعات عمل شود.

 

 

ما امروز تقریبا در همه استان‌ها برخوردار از یک روزنامه هستیم، ولی آنچه باید به آن توجه شود، کیفیت‌بخشی و ارتقاء سطح مطبوعات است و لذا در هیئت نظارت بر مطبوعات هم تلاش می‌کنیم این جهت‌گیری را تقویت کنیم که به جای توسعه کمی و صدور مجوز برای روزنامه‌ها و نشریات و بالا بردن آمار و ارقام در این زمینه، به تقویت کیفی مطبوعات بپردازیم.

 

جنتی تصریح کرد: چه فایده دارد اگر ما تعداد مجموعه نشریاتمان را مثلا به 10 هزار عنوان برسانیم، ولی با کیفیت پائین یا متوسط منتشر شوند. این برای ما افتخار نیست؛ به خصوص که هر نشریه‌ای که آغاز به کار می‌کند، معمولا با مشکلات مادی روبرو است.

 

 

نخستین برنامه‌های معاونت مطبوعاتی اعلام شد

حسین انتظامی - معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - صبح امروز در مراسم معارفه‌ی خود، گفت: برنامه‌های معاونت مطبوعاتی از طریق سایت این معاونت اعلام می‌شود.

 

 

 

او درباره‌ی این برنامه‌ها اظهار کرد: برنامه‌های معاونت مطبوعاتی در راستای شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور منتخب و همسو با اهداف ارائه‌شده در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد به مجلس شورای اسلامی تنظیم شده است.

 

 دفاع از حقوق رسانه و روزنامه‌نگاران، کوچک‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت، توجه به اقتصاد مطبوعات و بهبود فضای کسب و کار رسانه‌یی، بازنگری، پیشنهاد، پیگیری اصلاح و تکمیل قوانین و آیین‌نامه‌ها و توسعه‌ی دیپلماسی رسانه‌ی به‌مثابه یکی از پایه‌های دیپلماسی عمومی سرفصل‌های برنامه‌های معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دور جدید فعالیت‌هایش است.

 

 

 

به گزارش بولتن نیوز، سرفصل برنامه‌های معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی در پنج فصل به شرح زیر اعلام شد:

 

1- دفاع از حقوق رسانه و روزنامه‌نگاران و تلاش برای افزایش منزلت آنان از طریق:

 

1-1) تشکیل نظام صنفی رسانه

 

2-1) پیگیری اصول «حقوق مطبوعات» مندرج در قانون مطبوعات

 

3-1) توسعه‌ی آموزش‌های حرفه‌یی با رویکرد اقتضائات و نیازهای روز

 

4-1) جلوگیری از انتظارات غیرقانونی یا نامعقول دستگاه‌ها از رسانه‌ها

 

5-1) تقویت سیاست عمومی دولت یازدهم در کاهش جدی یا توقف کامل شکایت از رسانه‌ها

 

6-1) بیمه‌ی همگانی روزنامه‌نگاران از طریق اعمال ماده 46 قانون مطبوعات و سیاست‌های تشویقی بنگاه‌ها و تشکل‌ها

 

7-1) سامان‌دهی روزنامه‌نگاری و رتبه‌بندی روزنامه‌نگاران توسط ساز و کارهای صنفی (و نه دولتی)

 

2- کوچک‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت از طریق:

 

1-2) بازنگری مجدد در اهداف، وظایف، ساختارها و روش‌ها

 

2-2) حمایت از فعالیت تشکل‌های صنفی و واسپاری کارویژه‌های غیرحاکمیتی به نهادهای صنفی

 

3-2) توجه به الزامات «دولت الکترونیک»

 

4-2) حذف رویه‌ها یا مقررات دست و پاگیر

 

5-2) شفافیت

 

3- توجه به اقتصاد مطبوعات و بهبود فضای کسب و کار رسانه‌یی:

 

1-3) صلاح نظام یارانه‌ی مطبوعات با رویکرد توجه به زیرساخت‌ها

 

2-3) ترویج نگاه آمایش سرزمینی در سیاست‌های توسعه‌یی کمی و کیفی رسانه‌ها

 

3-3) اتخاذ سیاست‌های تشویقی در توسعه‌ی بنگاه‌های مطبوعاتی

 

4-3) تلاش برای توانمندسازی رسانه‌ها به جای وامداری آنان به دولت

 

5-3) توسعه‌ی زیرساخت‌ها، بویژه صنایع کاغذ و توزیع

 

6-3) ترویج بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات

 

7-3) فرهنگ‌سازی و پیگیری سیاست پرهیز از رقابت با بخش خصوصی

 

4- بازنگری، پیشنهاد، پیگیری اصلاح و تکمیل قوانین و آیین‌نامه‌ها:

 

1-4) قانون تبلیغات

 

2-4) قانون تأسیس نظام صنفی رسانه

 

3-4) اصلاح قانون مطبوعات

 

4-4) اصلاح آیین‌نامه‌ها

 

5-4) پیگیری تصویب مقرراتی از جمله معافیت کامل مالیاتی مطبوعاتی، معافیت گمرگی، بخشش‌های مالیاتی صنایع در کمک به مطبوعات

 

5- توسعه‌ی دیپلماسی رسانه‌یی به‌مثابه یکی از پایه‌های دیپلماسی عمومی:

 

1-5) تربیت روزنامه‌نگاران بین‌المللی از طریق آموزش و حمایت از قراردادهای همکاری متقابل با رسانه‌های بین‌المللی

 

2-5) توسعه و تسهیل فعالیت دفاتر رسانه‌های خارجی در تهران با رعایت منافع و امنیت ملی

نظرات 1 + ارسال نظر
افق شمال پنج‌شنبه 18 مهر 1392 ساعت 05:42 ب.ظ http://www.osco92.blogsky.com

سلام
لطفا حرکت گروهی ما که برای توسعه استانهای شمالی کشور است را تبیلیغ کنید.
با تشکر
شرکت توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی افق شمال (سهامی عام) نخستین حرکت جمعی هنرمندان، صنعتگران و دست اندرکاران هنرهای سنتی و صنایع دستی در قالب شرکت سهامی عام در کشور می باشد که با همت هم و به پشتوانه حمایت های خداوند و مسئولان دلسوز کشور تاسیس و راه اندازی شده است و می رود تا در جهت توسعه پایدار کشور و عناصر هویت بخش آن یعنی: شغل و درآمد پایدار برای همه فعالان این حوزه، گامهای موثر و مفیدی بردارد. از همه کسانی که می توانند در این راه ما را یاری دهند دعوت می کنیم تا با توان خود باعث توان بخشی این حرکت بزرگ شوند. در انتظار تماس شما هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد