ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

دغدغه ی مدیر کل بررسی عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری


رئوف در دومین روز کاری‌اش در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان «مدیرکل دفتر بررسی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات» ساعتی را برای حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اختصاص داد و علاوه بر مرور خاطرات گذشته و سفری که در سال 1382 همراه خبرنگار و عکاس ایسنا به محوطه‌ی باستانی جیرفت داشت، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

 

او درباره‌ی سیاستی که برای ارزیابی مدیران در دستور کار دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین اصول این است که بدنه‌ی کارشناسی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با موضوعی که در آن حوزه فعالیت می‌کند، مطابقت داشته باشد. آن‌وقت مطمئن می‌شویم کارها به‌درستی پیش می‌رود.


مدیر اداره کل مدیریت بررسی، عملکرد و رسیدگی به شکایات با تأکید بر این‌که آسیب به میراث فرهنگی کشور، بسترها را برای حضور گردشگران در سطح کشور کم‌رنگ‌تر می‌کند، از تخریب محیط زیست و جنگل‌ها در یکی از مناطق طبیعی رامسر خبر داد و افزود: متأسفانه در یکی از بلوارهای ثبت ملی شده‌ی شهرستان رامسر، دادسرایی ساخته شده است که هر روز متهمان را از آن منطقه عبور می‌دهند و این اتفاق معمولا مقابل چشم گردشگران داخلی و خارجی رخ می‌دهد. در کجای دنیا با میراث فرهنگی و میراث طبیعی چنین رفتارهایی می‌شود؟! ما در آموزش میراث فرهنگی و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی کشور باید حرف اول را بزنیم، ولی چون مردم آموزشی در این زمینه ندیده‌اند، اقداماتی برخلاف اصول حفاظتی انجام می‌دهند. البته آن‌ها را نمی‌توان مقصر دانست، ما باید از مطبوعات درخواست کنیم تا در حوزه‌ی آموزش عمومی درباره‌ی میراث فرهنگی فعالیت کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 14 مهر 1392 ساعت 10:17 ب.ظ

دمت گرم آقا....... حرف دل ما رو زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد