ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

عارف باقرزاده والیبالیست محجوب از رامسر تا باشگاه متین ورامین.


گزارش:عباس احمدی ماچیانی


 

لطفا خودتان رامعرفی نمایید؟عارف باقر زاده هستم  متولد 20/2/1365 شهرستان رامسر

دانشجوی رشته مدیریت ورزش در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد تهران مرکزی . یک سال هم ازدواج کرده ام


چطور شد به والیبال روی آوردید؟


به دلیل علاقه به این ورزش  والیبال  را از دوران نوجوانی شروع کرده و به علت پشتکار فراوان  خود از همان سالها وارد تیم های آموزشگاه استان و نوجوانان استان شده و دارای افتخارات و مقام های زیادی همراه تیم برای استان خود کسب کرده ام که این امر باعث حضور بنده در تیم پر افتخار و حساب نامی چون پیکان و تیم ملی نوجوانان و جوانان کشور گردیده است.


چه کسانی در موفقیت های شما تاثیر گذار بودند؟


این همه موفقیت را بعد از خداوند بزرگ مدیون حمایت های خانواده ام که مشوق اصلی برای رشد و ترقی من بوده اند به خصوص دعای خیر مادرم می دانم به نظرمن تلاش و پشتکار رمز موفقیت همه ورزشکاران در تمام سطوح می باشد.


درکدام تیم ها عضویت داشتید؟


در تمامی رده های سنی تیم پیکان  بازی کردم در تیم جوانان پیکان به عنوان کاپیتان و بزرگسالان در لیگ برتر عناوین زیادی همراه تیم کسب نمودم . بعد از آن تصمیم به تغییر تیم مورد علاقه خود شده و همراه برق کرمان و در فصل گذشته هم ابتدای فصل با تیم پیکان قرارداد بسته که در شروع تمرینات به دلیل بعضی از مسائل تصمیم به جدایی از تیم گرفته و به تیم مردمی و دوست داشتنی متین ورامین با مربیگری صاحب نام آقای مصطفی کارخانه پیوسته که خوشبختانه نائب قهرمان لیگ برتر فصل گذشته شدیم که هر چند قهرمانی از آن تیم ما بود ، در واقع انسان هر چه را بخواهد و تلاش دور از دسترس نمی باشد .

آیا پوشیدن پیراهن تیم ملی کاری دشواری است؟


پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی کردن در بهترین باشگاه های کشور کار دشواری نیست زیرا تلاش و پشتکار انسان قوی باشد می تواند خود را در آن جایگاه ببیند و برای رسیدن به این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نمی کند و همواره تمام سختی و مشقات فراوان را پشت سر می گذارد.


آیا سابقه بازیهای جهانی نیز دارید؟


عضو تیم دانشجویان ایران در بازی های جهانی سالهای 2008  تابه امروز بوده و همراه تیم دو سال متوالی رتبه قهرمانی جهان را کسب نمودیم .


ملی پوشان در شهرستان ها چه دغدغه و انتظاری دارند؟ 


وجود ورزشکاران شناخته شده و مطرح برای منطقه افتخار و نعمت است زیرا با تمامی احترامی که برای تمام مشاغل و سلایق دارم این را می گویم در شهرستان و شهرستان همجوار دکتر و مهندس یا متخصص زیاد وجود دارد که قابل شمارش نمی باشند خودم را نمی گویم ولی چند نفر مثل آقایان خلعتبری در فوتبال و دژ آرا شیرودی در والیبال و آقای فاضلی در دومیدانی وجود دارد که به تعداد انگشتان دست نمی رسد پس این ورزشکاران برای شهرستان نعمت و افتخار هستند و برای رسیدن به آن مشقت های زیادی را پشت سر گذاشتند باید آنچه را ه شایستگی دارند با آنها برخورد کرد و از آنها استناد مود من از شما می پرسم آیا این طور است؟


نظر شما درباره فدراسیون و آقای ولاسکو چیست؟


مدیریت عالی  فدراسیون والیبال کشور قابل تحسین می باشد می باشد، زیرا بنده از نزدیک شاهد جذب و حفظ کردن ولاسکو بودم و  بدون شک حضور ولاسکو در کنار زمین 9×9 والیبال که با او در تیم ملی کار کردم و اگر پختگی این موقع را چند سال پیش داشتم بدون شک یکی از بازیکنان در ترکیب ولاسکو بودم زیرا بازیکنان فعلی همه از دوستان نزدیک و از هم دوره های من بوده اند و تجربه سالهای نه چندان دور را به یدک می کشند .


تعریف شما از ورزش حرفه ای چیست؟


ورزش حرفه ای را بسیار سخت می دانم زیرا از افکار عمومی و عامیانه ورزش را به گونه دیگر تعریف می کنند و از هر کی که سوال شود ورزش یعنی چه ؟ می گویند ورزش برای سلامتی است .

ولی ورزش حرفه ای خلاف این واقعیت است وقتی می گویند تربیت بدنی . تعریف بدن مجموعه ای از اندامها ،عضلات ، استخوانها ، رباطها ، تاندونها و غیره که در ورزش حرفه ای فشار بیش از حد به آنها آورده و این سبب می شود که مقاومت بدن در بعضی از مواقع پائین آمده و سبب بروز آسیب دیدگی می شود که شاید برگشت ناپذیر و یا جبران نا پذیر نباشند مانند شکستگی یا پارگی که بیشتر به دلیل خستگی و فشار بیش از حد در ورزش حرفه ای باشد لاجرم ورزش حرفه ای با سلامتی در تضاد کامل است به همین دلیل یکی از وظایف مدیران ورزش سازمان تربیت بدنی و جوانان تامین سلامت و معیشت ورزشکاران است خاطرات در ورزش بدن همیشه شیرین و خاطره خوش می باشد ولی باختن تلخ و پاک نشدنی و افسوس.


اینکه ورزشکار حرفه ای هستید در زادگاهتان برخوردها را چطور می بینید؟


در رامسر خیلی به اسم و خیلی به قیافه بنده را می شناسند که اکثر اً می گویند فلانی همان والیبالیست شهر ما است و خوشبختانه همیشه با من با روی خوش لطیف مورد استقبال قرار می دهند و از این بابت از مردم خونگرم شهرستان رامسر قدردان و احترام خاص قائل هستم ، روزی برای خرید به مغازه مرغ فروشی رفته بودم که صاحب مغازه بعد از دیدن قد و قیافه از من سوال کرده که آیا والیبالیست هستم و بعد هم من جواب دادم بله که او بعد از جواب من بنا به صحبت از ورزش والیبال و علاقه ود به رشته و تعریف از اینکه در شهر ما هم یک  والیبالیست خوب و عضو فلان تیم و با اخلاق داریم بدون اینکه مرا بشناسد بعداً اسم مرا برد و گفت عارف باقر زاده و تعریف کرد از من و از شهر خودش و پیشینه والیبال شهر رامسر و من هم در حال لبخند زدن گذاشتم او به حرف ادامه دهد و در آخر وقتی حساب کرده و می خواستم بروم به او گفتم که آن کسی که تعریف می کنید خودم هستم و بچه رامسرم راستی خیلی برایم جالب بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد